Ja hoor, daan gaan we weer. Potverdorie!!

Attenoje

Registered User
Ja, het is mij duidelijk dat hij ondanks verwoedde pogingen zijn hond alleen de straat op liet rennen om half 3 snachts, ondanks dat hij knallen hoorde.

Als de taxi die de buurman zojuist had afgezet eroverheen had gereden hadden we er nooit wat over gehoord.

D

Deleted member 17038

Guest
Als de baas zijn hondje niet snachts om half 3 alleen zonder aangelijnd de straat op had gelaten had de hond nog geleeft.

Wekelijks heb ik meerdere bijna aanrijdingen op de scooter met honden welke niet aangelijnd zijn en niet luisteren naar de baas.

Als ik zo een hond dood rijd dan is er in grote lijnen hetzelfde gebeurd als hier.

Nu het om vuurwerk gaat is de baas ineens niet verantwoordelijk?

Inderdaad nu het om vuurwerk gaat is de baas niet meer verantwoordelijk. Dat is een correcte conclusie. Niet leuk voor de liefhebber. Maar het is de waarheid.

Attenoje

Registered User
Ja het is mij ook duidelijk hoe jij in elkaar steekt.

Bij het houden van huisdieren moet je je verantwoordelijkheid nemen en deze niet afschuiven op een ander wanneer er iets gebeurd.

Tony

Administrator
Medewerker
Ja het is mij ook duidelijk hoe jij in elkaar steekt.

Bij het houden van huisdieren moet je je verantwoordelijkheid nemen en deze niet afschuiven op een ander wanneer er iets gebeurd.

En waar is de verantwoordelijkheid van degene die zwaar illegaal vuurwerk afsteekt?
Voor mij weeg die zwaarder dan de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het hondje.

Attenoje

Registered User
Waarom is wanneer het om vuurwerk gaat het baasje altijd opeens totaal of gedeeltelijk vrijgesteld van verantwoording?

Moeten we ook nog eens afwachten of het om vuurwerk ging, de geruchten gaan dat het een pijp bom betrof.

Dennis010

Registered User
Dan nog man....denk nou eens na !!

Je komt om 02.30 terug van een verjaardag met je hondjes. Je stapt naar binnen, je maakt je hondjes los en door geknal schiet er 1 naar buiten.
één of andere staatsdebiel steekt op dat moment een bom/ shell/ delova rana/ cobra 6 weet ik veel wat aan in jouw straat.
Je hond komt daar op één of andere manier bij in de buurt, het "apparaat" komt tot ontploffing en je hond is dood.

Wil je ons allemaal nou echt vertellen dat jij serieus vindt dat de eigenaar van de hond hier op wat voor manier dan ook maar enige vorm van schuld aan heeft ???

Tony

Administrator
Medewerker
ja, en als er iemand met een auto over zijn hond had gereden?

vertel me het verschil eens.

Maar dat is niet gebeurd oké!
Dat je een eigen mening hebt is helemaal oke maar je moet niet alles goed willen praten wat betreft vuurwerk. Zo werkt het dus niet.

D

Deleted member 17038

Guest
Attenoje bekijk de video van de eigenaar die bij het artikel staat ook eens. Het betreft mortieren met shells die afgingen.
Kijk bij een show is het absoluut de eigenaar die de hond niet mee had moeten nemen of op een afstand had moeten houden maar in dit geval is het een uitzonderlijke situatie die door verboden vuurwerk word veroorzaakt op een tijd en plaats waar dat helemaal niet hoort. Allemaal zaken waar de hondenbezitter niks aan kan doen. Is dat nou zo moeilijk om zelf te begrijpen/verzinnen?

Laatst bewerkt door een moderator:

Dennis010

Registered User
Really? Ik ben altijd zo benieuwd naar de mensen achter dit soort antwoorden. Maar ja, zelfs op deze site begint het te komen... jammer.

Bedankt voor deze eye-opener meneer Attenoje, je helpt me een lastige beslissing te nemen. Succes met je 10 uur project.

Tony

Administrator
Medewerker
Really? Ik ben altijd zo benieuwd naar de mensen achter dit soort antwoorden. Maar ja, zelfs op deze site begint het te komen... jammer.

Bedankt voor deze eye-opener meneer Attenoje, je helpt me een lastige beslissing te nemen. Succes met je 10 uur project.

Attrnoje gaat het ook niet lang volhouden hier.
Hier houden we niet van die rare dingen.

Attenoje

Registered User
Op dit forum discussieer je met elkaar, wat is hier verkeerd aan?

Waarom mag je geen andere mening hebben?

Ik houd er wel over op, zand erover.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Dat was mijn gedachte ook ja. waarom ga je anders om 02.30 met je hondje over straat....
Kan zomaar hetzelfde zijn als met al dat gevonden vuurwerk op straat dat handen eraf blaast...

Vreemd verhaal inderdaad, kan maar zo zijn dat de dader een bekende van de hond was en die achter hem aan is gegaan.
Daar laat ik het maar bij.

AWG

Registered User
Ach weet je afgelopen vrijdagavond(sinterklaasavond) kwamen mijn bovenburen ook pas om 2 uur thuis(boeit mij niet ofzo ben dan zelf ook nog wakker en nog flink aan het bier:embarrased:), maar die hebben ook 2 hondjes, nu is een appartement ook een ander verhaal dan een gewone woning, maar het is dus niet denkbeeldig dat er iemand laat thuiskomt met zijn huisdieren.

ikzelf ben niet bang voor honden maar ik heb het ook niet zo op ze(die beesten vinden mij blijkbaar wel aardig want ze komen altijd naar me toe).
honden doen net als mensen wel eens gekke dingen, hond van een vriend van een collega is gek op vuurwerk en dus letterlijk dol op vuurwerk en wil daar dus ook achteraan gaan en kijken snuffelen,mag gordijnen niet dicht doen want beest wil het zien etc etc, das dus net zo goed een probleem en dat beest moet net zo goed in de gaten gehouden worden met ouwejaar dat ie niet naar buiten glipt.

niet alles is een hoax en niet alles is opzet.
maargoed wie weet was het dat in dit geval wel, meer info is er bij mijn weten niet.

tjopper

Registered User
Wat mij opvalt in deze discussie is dat er door bepaalde mensen omheen gedraaid wordt en dat er veel zaken omgedraaid worden.
Als het om vuurwerk gaat praat men soms ineens het foute goed of andersom en dat alleen om de reden dat men zichzelf wil kunnen verantwoorden voor dingen die je eigenlijk niet zou moeten doen.
Of dit verhaal nu een hoax is of niet, het laat hier op dit forum en nog meer bij de buren(waar ik over het algemeen meer zit) maar weer eens zien hoe bepaalde manieren van redeneren gaan. Stel dat dit een hoax blijkt te zijn, dan blijf ik erbij dat mensen op een andere manier kunnen reageren als het gaat om vuurwerk. soms denk ik weleens dat men ongelukken nog liever helemaal goedpraat dat het niet aan vuurwerk ligt, dan dat men zelf eens de verantwoordelijkheid wil nemen voor wat men zelf heel vele doet.
greetzz

Bovenaan