Italiaanse bom / Uitje!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Son-T

Registered User
Het loshalen van de zogenaamde 7 klapper van een italiaans uitje is NIET verstandig.(hierbij verkort je de eventuele vertraging)
Doordat je het hulsje van het lontje eromheen laat zitten (pipedmatch) , zal de gassen die vrijkomen bij het verbranden van het kruit ,die niet wegkunnen , de vlam steeds sneller laat voortstuwen.(schietlont)

Doordat de pipedmatch van het uitje geknikt is,zal dat de vlam(plus gassen) doen afremmen.Afhankelijk van de knik in het papieren omhulsel en de hoeveelheid kruit op het lont, zal er in de "vertraging" enigzins een klein verschil zijn. GA DAAR NIET VAN UIT !!!!
Laat dus altijd het geknikte lont zo zitten, en plak er een stuk visco op.
Hierbij geld :Beter te lang dan te kort.

son-t

Laatst bewerkt:

nickskuhh-hmd

Registered User
Ik vind dat je zowiezo niks moet afsteken waar je de ballen verstand van hebt.. (con)
Maarja zo gaat dat nou te vaak he..

Dus als je van een flash/titaan salute niet precies weet wat het is mag je het niet vragen en vervolgens afsteken?
Waarom denk je dat ik juist om informatie vraag?

Schuim

Moderator
Medewerker
Ga dan eerst maar eens kijken bij iemand die wel weet hoe het moet, voordat je je eigen harzes dr afblaast of het leven van een ander beschadigd laat staan afneemd.

Invader

Nieuwe Member
Ik snap wel..als er iets gebeurd (en de kans dat er dan iets HEEL verschikkelijks gebeurt is groot) dan is het meteen gedaan met zulk zwaar vuurwerk. Maar ik vindt nog steeds dat je niet moet gaan zeggen dat je nog 'niet oud genoeg bent' of 'omdat je niet weet hoeveel korrels kruit er in zit mag je hem niet afsteken'
zo wordt hier een beetje gedaan.. Dat vind ik ietwat overdreven.
Ik snap de bezorgdheid wel

P

poziloc

Guest
Schuim heeft gewoon een goed punt!
Ooit als je ouder wordt, zal je dat begrijpen!
Ik was vroeger ook stront eigenwijs en deed waar ik zin in had, totdat ik het een keer goed fout zag gaan!!!!

Teletubbie

Registered User
Schuim heeft gewoon een goed punt!
Ooit als je ouder wordt, zal je dat begrijpen!
Ik was vroeger ook stront eigenwijs en deed waar ik zin in had, totdat ik het een keer goed fout zag gaan!!!!

Dus als ik het goed begrijp, heb jij ook waarschuwingen afgeslagen en het toch gedaan waardoor je het eens goed fout zag gaan? Nooit over nagedacht dat de jongeren bijna hetzelfde zijn kwa denken, oftewel wij zullen het ook pas beseffen als het eens fout gaat, tot die tijd blijft het experimenteren ondanks jullie terechte waarschuwingen.

Ik wilde ook een uitje kopen, alleen om te kijken hoe hij ging, maar ik wist er niks vanaf en dus keek ik in deze thread en heb besloten om hem te laten liggen. Omdat het zo'n gedoe is en hartstikke gevaarlijk, want als je 7/8 sec (als je gelukt hebt) kan wegrennen dan zit je nog steeds met suisende oren.

P

poziloc

Guest
Sterker nog, in die tijd had je geen Internet
Het kon gewoon niet hard genoeg gaan, daarbij ben je met een groep gasten en loop je elkaar gewoon gek te maken, totdat je keihard op de feiten gedrukt wordt en dat is een goede leerschool voor mij geweest.
Dus weet precies de gedachte gang van de jongeren

Teletubbie

Registered User
Sterker nog, in die tijd had je geen Internet
Het kon gewoon niet hard genoeg gaan, daarbij ben je met een groep gasten en loop je elkaar gewoon gek te maken, totdat je keihard op de feiten gedrukt wordt en dat is een goede leerschool voor mij geweest.
Dus weet precies de gedachte gang van de jongeren

Daarom, dan hebben wij inprincipe nog mazzel dat we nog internet hebben. Want als jij vroeger vuurwerk kreeg (illegaal) moest je het doen met informatie van degene die je koopt en dan weet je meestal er nog niks van. Maar op internet kan je alles vinden, filmpjes, foto's, inhoud etc. etc.

Maar als ik het goed begrijp zijn uitjes dus hartstikke gevaarlijk? Dan koop ik ze niet, want als het pas veilig is in een onbewoonde omgeving dan heb je er ook weinig aan. Daarnaast zijn die dingen dus een hoop gedoe, vico en extra lontje (als ik vragen mag waar haal je eigenlijk visco en een langer lontje???) en het mag niet in een woonwijk. Nee, dan heb ik liever gewoon nitraten ofzo

Invader

Nieuwe Member
OOIT als je ouder wordt, ZAL JE DAT BEGRIJPEN!

Ik was vroeger OOK stront eigenwijs en deed waar ik zin in had, totdat ik het een keer goed fout zag gaan!!!!

Sorry hoor maar ik voel mij hier beledigd. Ik heb toch duidelijk aangegeven dat ik het begrijp in mijn vorige post? Bovendien, waarom zeg je ook? Denk je dat ik stront eigenwijs ben?
Denk je dat ik doe waar ik zin in heb?

Poziloc, mijn antwoord slaat terug op Schuim's antwoord op nickskuhh-hmd. Wat doet jou ertoe om dat te linken met mij, laat staan dat ik zo'n gevaarlijk spul zou gebruiken. Leg mij dat eens uit.

No hard feelings! Daar is een forum toch voor?

Teletubbie

Registered User
Ook jij weet volgens mijn niet helemaal hoe het werkt. Ik word echt een beetje ziek van dit soort threads. Mannen (kinderen) van 12 tm 16 die precies weten hoe het allemaal werkt en hoe je het allemaal moet doen. Ik denk dat het puur stoer doen is.

Mensen (kinderen) ook al weten jullie niets van het product af dan betekend dit niet dat je niet welkome bent bij ons op het forum. Het betekend ook niet dat wij jou een NOOB vinden. Doe gewoon normaal en hou die fantasie verhalen lekker bij je.

Hoe noemen ze dat? Discriminatie, alsof jij verstandiger was toen je 14/15 was. Omdat je 26 jaar bent (toch?) betekent niet meteen dat je god bent, jij kan dezelfde fouten maken als wij die maken. Alleen omdat jij waarschijnlijk meer ervan af weet is die kans kleiner, maar altijd aanwezig.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Sorry hoor maar ik voel mij hier beledigd. Ik heb toch duidelijk aangegeven dat ik het begrijp in mijn vorige post? Bovendien, waarom zeg je ook? Denk je dat ik stront eigenwijs ben?

Poziloc, mijn antwoord slaat terug op Schuim's antwoord op nickskuhh-hmd. Wat doet jou ertoe om dat te linken met mij, laat staan dat ik zo'n gevaarlijk spul zou gebruiken. Leg mij dat eens uit.

Hoe noemen ze dat? Discriminatie, alsof jij verstandiger was toen je 14/15 was. Omdat je 26 jaar bent (toch?) betekent niet meteen dat je god bent, jij kan dezelfde fouten maken als wij die maken. Alleen omdat jij waarschijnlijk meer ervan af weet is die kans kleiner, maar altijd aanwezig.

jongens jongens doe nou eens een beetje rustig, wij discrimeren niet of beledigen ook niet... wij willen gewoon een hoop jonge members ervan overtuigen van de gevaren.

hoe weten wij die gevaren omdat bij de meeste ouderen het al eens (bijna) fout is gegaan en daardoor hebben wij ervan geleerd.

dus waarom zouden jullie dat nou niet gewoon aannemen?...precies door de eigenwijsheid en de leeftijd.
leer hiervan ipv in de verdediging te gaan.

P

poziloc

Guest

Is een algemeen bericht, anders had ik je naam er wel bij gezet

nismo

Registered User

En daar is nou het form voor om te lezen en te leren, zodat je niet de zelfde fouten maakt die wij ouderen al hebben gemaakt .

flower-thunder

Registered User
Ik heb ze kunnen kopen maar toch niet gedaan,
want ze lijken me veel te hard gaan en dat verlengen met visco en alles wat daar bij hoord lijkt me iets te veel werk.
Ik houd het dit jaar maar bij thumping thunders.

Teletubbie

Registered User
jongens jongens doe nou eens een beetje rustig, wij discrimeren niet of beledigen ook niet... wij willen gewoon een hoop jonge members ervan overtuigen van de gevaren.

hoe weten wij die gevaren omdat bij de meeste ouderen het al eens (bijna) fout is gegaan en daardoor hebben wij ervan geleerd.

dus waarom zouden jullie dat nou niet gewoon aannemen?...precies door de eigenwijsheid en de leeftijd.
leer hiervan ipv in de verdediging te gaan.

Ik begrijp jullie ook, en jullie hebben ook gelijk, maar er zitten soms berichten bij waar ik soms een beetje van denk dat jullie denken dat we achterlijk zijn. Omdat je 16 bent betekent niet meteen dat je een supervlinder in je mond doet en dat je hem dan aansteekt!

Maar dingen zoals: Dat we niet weten wat we zeggen omdat we 'pas' 14/15/16 jaar zijn (zie een paar berichten hier boven dacht ik) vind ik onzin. Als ik 4 jaar dezelfde nitraten heb dan kan ik misschien meer weten dan iemand die 26 jaar is en hem 1x gezien heeft. (Ik lok geen ruzie uit, dit is ook geen belediging alleen ik moest het ff kwijt)

Maar weer ont-topic: Het is misschien niet toepasselijk, maar ik heb er toch 1 gekocht! Maar dat betekent niet dat ik er onvoorzichtig mee om ga, maar ff een vraagje; waar kan je extra visco en een extra lange lont kopen?? Want ik wil geen risico nemen met dit ding

Invader

Nieuwe Member
verschillende winkels hebben visco lont (salon roger, 68 cent per 2 meter, g.smeets 50 cent per meter)
maar je kunt altijd nog wat visco halen uit wat romeinse kaarsen, als je geen los visco kan kopen. Wees wel zeker van je bevestiging..het linkste is als je DENKT dat het lont uit is ;-)

skupje

Registered User
Ik begrijp jullie ook, en jullie hebben ook gelijk, maar er zitten soms berichten bij waar ik soms een beetje van denk dat jullie denken dat we achterlijk zijn. Omdat je 16 bent betekent niet meteen dat je een supervlinder in je mond doet en dat je hem dan aansteekt!

Maar dingen zoals: Dat we niet weten wat we zeggen omdat we 'pas' 14/15/16 jaar zijn (zie een paar berichten hier boven dacht ik) vind ik onzin. Als ik 4 jaar dezelfde nitraten heb dan kan ik misschien meer weten dan iemand die 26 jaar is en hem 1x gezien heeft. (Ik lok geen ruzie uit, dit is ook geen belediging alleen ik moest het ff kwijt)

Maar weer ont-topic: Het is misschien niet toepasselijk, maar ik heb er toch 1 gekocht! Maar dat betekent niet dat ik er onvoorzichtig mee om ga, maar ff een vraagje; waar kan je extra visco en een extra lange lont kopen?? Want ik wil geen risico nemen met dit ding

Visco is lont en daar maak je die extra lange lont van, hoop dat ik je zo voldoende heb geinformeerd.(yes)
En visco kan je inderdaad per meter kopen, dus je kan de lont zolang maken als je zelf wil!!
Grtz skupje

Laatst bewerkt:

ramon&marijke

Registered User
Jezus hey,

ik zit dit topic eens door te spitten maar ben blij dat ik niet van zulke buren heb. Als ik buren had die het flikten om bij mij zo`n ding in de straat af te steken, dan redden ze het niet!!! Vind als je zo denkt, oww dat steek ik wel af in de straat en ach 15m ruimte is meer dan zat, je het denk niveau hebt van een visstick. Dit is geen vuurwerk maar zijn verd*mme explosieven!!!

Vind dat de mods super goed werk doen, door de voorlichting hiero zullen er zeker mensen zijn die de handjes of hun leven nog hebben!!! En het gedeelte over de leeftijd ben ik het helemaal mee eens. Kan je nog zoveel ervaring hebben, maar een jonger iemand denkt nu eenmaal anders. Zag via de link naar google ook een jongen zo`n ding op een kruising afsteken, wat nu als er een kind de straat op liep met de hond, of een moeder met de kinderwagen?? Ik zweer het je dat rennen dan niet genoeg is, ze hangen je op als ze je in de handen krijgen!!!

Mods keep up tha good work!!!

Soepvork

Registered User
okey, genoeg asskissing(tong) , maar hij heeft wel gelijk:)

15 meter is (in principe) voldoende afstand tot een ruit of een auto om schade te voorkomen, maar net wat ramon zegt stel dat er iemand oversteekt. ik heb dit zelf een keer gehad toen ik een TT neergooide en er een oud vrouwtje haar deur uitliep we konden haar waarschuwen, maar ze schrok zich wel bijna dood, daarna dacht ik ook van ik leg wel is uitjes in de straat neer, maar wat nou als dat net op dat moment een uitje was geweest:( denk dat ze zich dan niet dood schrok maar gewoon dood was. dus niet om schade te voorkomen op een groot veld afsteken, maar vooral voor onvoorziene gevolgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan