De kleur van de italiaanse bommen heeft er niets mee te maken.
Het ligt ook aan de handelaar waar ze vandaan komen, dan bedoel ik de oorspronkelijke verkoper (in Napels)..
Er zitten namelijk een aantal oplichters tussen. Dan geeft je Italiaanse bom alleen een leuk fonteintje.
Sommige Italiaanse bommen zijn ook erg slap, kan je een beetje indrukken.
De goede hebben veelal ook een mooiere vorm, en voelen keihard aan.
De foto die je poste is een roze, goed gevulde. (is namelijk mijn foto..)
Tip: Plaats foto's in je album op FPM, hoef je ook niet met die vervelende rapidshare te werken.
De Dragon Booms zijn inderdaad erg goed, en bevatten ook een echt fonteintje.
Dragon Booms zijn er in de volgende maten:
Dragon 2 = Categorie I (lekker verwarrend dus!)
Dragon 3 = Categorie II
Dragon 4 = Cat. III
Allen zitten per 16 in een zwart, slap kartonnen doosje. Afwerking van deze stukken vuurwerk is subliem.
Italiaanse bommen zijn er in alle kleuren, maar meest voorkomend is toch wel de rode, roze en groene kleur.
De 'medium' versie bevat 38gram, de grote 66gram!
Afwerking en verpakking verschilt per handelaar. De ene stopt ze los in vuilniszakken. Bij de ander krijg je ze in mooie stevig kartonnen dozen/boxen mee. Nergens staat een opdruk
Dan zijn er ook nog de Cobra's. Die zijn ongeveer gelijk aan de Dragon Boom, alleen zonder fontein zover ik me herinner.
Dan heb je ook nog een exacte kopie van de Drgaon Boom cat. IV; de zogeheten Black Thunder.
Op dezelfde manier zeer goed afgewerkt. Plastic stop onder, mooie en goede lengte visco.
Zitten echter per 10 verpakt in een witte stevige kartonnen doosje. Echter het aantal grammen vermeldt op zowel de knallers al de doos klopt niet. Hier staat op: Explosieve inhoud: 25.2 gram, Totale kruitinhoud: 50gram.
Dit zie je wel vaker, dit is puur om de regeltjes te ontlopen. De controles in Italie zijn hierop erg slecht

Ze bevatten net zoveel als de Dragon Boom, cat IV, ongeveer 42gram uit me hoofd. Een karton bevat 36 doosjes.
Maar ik wijk af, nu weer verder over de Italiaanse/Napolitaanse bommen
Hoop jullie hier wel voldoende informatie mee gegeven te hebben.
Gr. Fireworkaddict