Italiaanse bom / Uitje!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Titan

FPM Hangouderen
De wens van meneer nicky04 is in vervulling gegaan!!
Graag weer ontopic, zover dit kan want het meeste is al besproken in de afgelopen 12 pagina's.

musketier

Registered User
Hier even een foto van een Italiaanse bom! (Foto is van iemand anders, maar kwam hem tegen in het album, en dit is even om andere mensen te laten zien hoe ze eruit zien voor diegene die het nog niet wisten iig!)

ik kan de foto neit zien zou je mij ff de foto kunnen sturen via me mail??
zouden andere mensen misschien dit kunnen doen degene die ze heeft/had??

musketier

Registered User
Als je 38grams bommen hebt kan je het best tussen de 12 en de 15 meter afsteken bij 64grams als je de ramen niet wilt laten trillen ongeveer 30 meter en als je wel wilt laten trillen maar niet springen kan je minimaal 22 meter met enkelglas. Veel plezier

bananen

Registered User
ik ben blij dat ik alleen maar de laatste pagina gelezen heb , wat een dwazen zijn er toch ieder jaar weer...
veiligheid voor alles lijkt me, heeft niks met "nerdjes" zijn te maken

Zaliotuur

Registered User
ik ben blij dat ik alleen maar de laatste pagina gelezen heb , wat een dwazen zijn er toch ieder jaar weer...
veiligheid voor alles lijkt me, heeft niks met "nerdjes" zijn te maken

En al was veiligheid zogezegd voor nerdjes.. dan ben ik liever een nerd dan dwaas zonder vingers (of erger)

pitbulsyndikaat

Registered User
ik had 2 jaar geleden voor het eerst de it bommen,rood en groen.Heb alles verlengd met ongeveer 3 a4cm viscolont.Dit voor 2 dingen,teneerste voor de veiligheid van mezelf maar de lont moet in mijn ogen ook niet langer verlengd worden omdat je anders geen controle hebt over externe factoren"verkeer of mensen en huisdieren die eraan komen".Ten tweede als je de tijd hebt om weg te lopen kun je eerst genieten van het 7klappertje en dan van de klap.Als je hem niet verlengd ben je alleen maar bezig met weglopen en sta je er met de rug naar toe.Wees nou niet dom en denk nou niet dat je stoer bent door het niet te doen.Want de kracht die hier vanaf komt is genoeg om te doden.

Neem het nou maar aan van iemand die al ruim 20 jaar vuurwerk afsteekt.

Den Boog

Registered User
Heb het topic doorgelezen maar kon er niet echt uithalen wat voor knal de ''kleine'' It.bom geeft (degene die Tony gefilmd heeft):blink1:

Kan iemand mij vertellen wat ik van deze kleine it.bom kan verwachten,kwa vergelijken met een andere knaller ?

Alvast Bedankt

Den Boog

DjTerence

Registered User
Den Boog, ken jij de Dragon Boom?
Cat.II gaan iets zachter als de 'medium' Italaanse Bom.
De groene italaanse bom (napolitaanse bom) kan 66 gram kruid bevatten. Zelf heb ik alleen ervaring met de ' Medium Knaller '.
In de Medium Italiaanse Bommen zit ong. 38G kruid meen ik.
In de Dragon Boom Cat III (versie 3, en tevens de hardste versie van de Dragon boom) bevat 38 gram kruid.
Die krijg ik over een weekje, dus ben benieuwd :)
Zal der een Filmpje van maken ;)(de DR. Boom cat 3).
en ook van een Italiaanse bom. post na oud en nieuw wel :)

Foto Dragon Boom Cat 3 :

Foto Italiaanse Bom(medium) :

Gegroet Terence:blink1:

Laatst bewerkt:

fireworkaddict

Registered User
De kleur van de italiaanse bommen heeft er niets mee te maken.
Het ligt ook aan de handelaar waar ze vandaan komen, dan bedoel ik de oorspronkelijke verkoper (in Napels)..
Er zitten namelijk een aantal oplichters tussen. Dan geeft je Italiaanse bom alleen een leuk fonteintje.
Sommige Italiaanse bommen zijn ook erg slap, kan je een beetje indrukken.
De goede hebben veelal ook een mooiere vorm, en voelen keihard aan.
De foto die je poste is een roze, goed gevulde. (is namelijk mijn foto..)
Tip: Plaats foto's in je album op FPM, hoef je ook niet met die vervelende rapidshare te werken.

De Dragon Booms zijn inderdaad erg goed, en bevatten ook een echt fonteintje.
Dragon Booms zijn er in de volgende maten:
Dragon 2 = Categorie I (lekker verwarrend dus!)
Dragon 3 = Categorie II
Dragon 4 = Cat. III

Allen zitten per 16 in een zwart, slap kartonnen doosje. Afwerking van deze stukken vuurwerk is subliem.

Italiaanse bommen zijn er in alle kleuren, maar meest voorkomend is toch wel de rode, roze en groene kleur.
De 'medium' versie bevat 38gram, de grote 66gram!
Afwerking en verpakking verschilt per handelaar. De ene stopt ze los in vuilniszakken. Bij de ander krijg je ze in mooie stevig kartonnen dozen/boxen mee. Nergens staat een opdruk ;)

Dan zijn er ook nog de Cobra's. Die zijn ongeveer gelijk aan de Dragon Boom, alleen zonder fontein zover ik me herinner.
Dan heb je ook nog een exacte kopie van de Drgaon Boom cat. IV; de zogeheten Black Thunder.
Op dezelfde manier zeer goed afgewerkt. Plastic stop onder, mooie en goede lengte visco.
Zitten echter per 10 verpakt in een witte stevige kartonnen doosje. Echter het aantal grammen vermeldt op zowel de knallers al de doos klopt niet. Hier staat op: Explosieve inhoud: 25.2 gram, Totale kruitinhoud: 50gram.
Dit zie je wel vaker, dit is puur om de regeltjes te ontlopen. De controles in Italie zijn hierop erg slecht ;)
Ze bevatten net zoveel als de Dragon Boom, cat IV, ongeveer 42gram uit me hoofd. Een karton bevat 36 doosjes.

DSC02280.JPG

Maar ik wijk af, nu weer verder over de Italiaanse/Napolitaanse bommen ;)

Hoop jullie hier wel voldoende informatie mee gegeven te hebben.

Gr. Fireworkaddict

Laatst bewerkt:

DjTerence

Registered User
Bedankt voor alle informatie Fireworkaddict.

Dit is dan een Dragon Boom CAT3 in zijn oorspronkelijke verpakking.
Er zit trouwens ' materiale ativo grammi 38 ' , dus 38 gram kruid in, en geen 42 :blink1:
Maargoed, op de Napo/Italiaanse bommen maarweer!

Laatst bewerkt:

magsimum

Registered User
Ik heb vandaag 10 van deze heren kunnen bemachtigen, de blauwe wel te verstaan.

Alleen nu vroeg ik me iets af over de prijs: 15 euro/stuk bij een afname van 10, is dat duur of niet voor deze dingetjes?

fireworkaddict

Registered User
Als je iets beter had gelezen had je verschillende dingen kunnen zien:
1) De prijs is afhankelijk van je dealer
2) het maar net wat de 'gek' er voor geeft
3) Inkoop ligt voor een grotere dealer rond de 4Euro per stuk
4) Gemiddeld gaan ze tussen de 7Euro en 11Euro weg per STUK.

Dus 15Euro per stuk, bij afname van 10stuks lijkt me erg duur ja!

PS: Ik hoef geen mails/PM-berichten te ontvangen of ik handel.
IK HANDEL NIET!
Iedereen die naar handel vraagt, zal bij de MOD's worden aangegeven. Met waarschijnlijk een BAN als gevolg.

DjTerence

Registered User
Ik heb vandaag 10 van deze heren kunnen bemachtigen, de blauwe wel te verstaan.

Alleen nu vroeg ik me iets af over de prijs: 15 euro/stuk bij een afname van 10, is dat duur of niet voor deze dingetjes?

Is wel erg duur ja.. Zou toch maar is nagaan of er andere dealers zijn :unsure:
Maar je hebt ze al, dus knallen maar hé:cool:

magsimum

Registered User
Ik had de prijzen al wel gelezen maar die sloegen vooral op de roze variant, vandaar dat ik me afvroeg hoe het met de blauwe zat...

fireworkaddict

Registered User
Kijk nou eens heel even een paar posts boven je..
Daar zeg ik al: de KLEUR heeft er verder NIETS mee te maken.
Die verschilt gewoon per productie/handelaar in Italie.
Staat helemaal los van d ekruitinhoud, effect, knal etcetera.

Ik heb echter alleen maar roze en rode langs zien komen dit jaar.
Blauwe versie 2 jaar terug wel, maar dat waren kleinere italiaanse bommen. Formaat van de Cobra TT.
Maar het zullen waarschijnlijk gewoon goede zijn. (tenzij ze zo slap aanvoelen dat je ze echt ver in kan drukken zonder vel kracht uit te oefenen.. Die zijn niet goed gevuld, en spuiten zichzelf alleen leeg.)
Maar LEES in het vervolg iets beter...

magsimum

Registered User
Ik zie het nu staan ja, ik ging dus af op de informatie die ik in de pdf van justitie las, daar staat in dat de blauwe 66.1 gram effectlading hadden.

De jongen waar ik ze gehaald heb is maandag naar Italie gereden en was gisteren weer terug. Hij gaat elk jaar naar dezelfde fabrikant en normaal heeft ie alleen rode/roze (de fabrikant) alleen dit jaar ook blauwe, en volgens hem zijn dit dus de echte zware, je kan dr ook echt niet indrukken, zijn keihard.

De rode/roze heb ik in het verleden wel eens gehad, dus met die knal/veiligheidsvoorschriften ben ik wel bekend, maar zou ik voor deze de afstond moeten verdubbelen of wat raden jullie aan?? (Ervanuit gaande dat dit dan de 66.1 grams zijn?)

fireworkaddict

Registered User
Ik ben dan wel heel benieuwd naar een fotootje. Aangezien de meeste daar de 'normale' maat zijn.
Ald het werkelijk de 66grams versie is zou ik je inderdaad niet aanraden om deze in een straat af te steken. Maar dus op een apart veldje of iets dergelijks.

Heb je ze ook al werkelijk in bezit en/of zelf gezien. Want de 66grams versie is echt een stuk groter dan de andere.
En 15Euro per stuk voor de 66grammers lijkt me dan ook een iets betere prijs. Al blijft het natuurlijk erg veel geld voor 1 knaller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan