Is de Panasonic HDS-SD1 geschikt om vuurwerk mee te filmen??

Laden

Registered User
Als ik zo die prijs zie is dat wel een mooi dingetje en ik denk ook wel dat je erg goed vuurwerk mee kan filmen.

P

poziloc

Guest
Denk je dat? of weet je dat?
Chris30 vraagt duidelijk om ervaringen en niet naar gissende antwoorden

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Voordeel van deze camera is dat het een 3 ccd camera betreft. Het voordeel hiervan is dat de 3ccd's de kleuren beter verdeeld of hoe je dat ook noemt, dit ten opzichte van een 1 ccd camera die in zijn eentje alle kleuren moet vastleggen. ( dit komt ten goede van het vuurwerk)

5.1 geluid zal ik niet te veel van verwachten, dit staat leuk maar in werkelijkheid kan 5.1 niet opgenomen worden met 1 cam/microfoon.

Zelf ook in bezit van een panasonic en weet dat de panasonics erg goed uit testen kwamen, zelf ben ik er erg tevreden over.

16/9 Breedbeeld opname ben ik zelf niet zo'n liefhebber van als het vuurwerk betreft, zie liever gewone opname's. Dit omdat menig tv het beeld uitrekt waardoor je een soort ei voormig beeld krijgt. Maar dit is volgens mij gewoon uit te zetten in de instellingen van de camera.

Sweet Laker

Registered User
Ik heb zelf de 3ccd nv-gs320 en het is inderdaad mogelijk om 16:9 of 4:3 te kiezen. Als je menu kiest is het een keer of drie klikken en dan staatie goed. (neem aan dat het menu in ieder geval weinig verschilt tussen de DV-tape cameras en de HD cams)

Heb zelf beide standen in twee verschillende (sint)shows gefilmd en op het eerste gezicht vind ik 4:3 beter om opnames mee te maken. Maar dat is denk ik voor een deel ook persoonlijke smaak.

Voreifelrambo

Registered User
Little Info over the SD 1

I use it till cristmas and i think its a realy great on. 3 1/4' Chips are better than the 3 1/6' chips from the SD 5.

The Videos are realy clear and realy sharp. The Sound is realy great.

The 5.1 Microphone works realy good. The Cam dont have only one Mic. The Mic is devided in 5 Parts. So the cam can catch the Sound from teh differen Directions.

For mee an absolute perfect cam to film.

Only one Thing is is not so good. The Accu is realy expensiv ~100€ and you cant change them if the Cam is mountetd on a Tripod.

Bovenaan