Internationaal Vuurwerk Competitie Hannover 2010

rastre

Registered User
Thanks for the info Tony ! I'm really happy to see IPON again in the shedule! If they are competing in Hannover maybe they will be in other competitions. I hope they will reprsenet Italy also in Montreal!!!! I love their big fianles. And also the great shells they use, their studatas are AWESOME.

It's a very nice shedule !!!!!!!

bridge

Bronzen Member
en weer een festival zonder Nederlandse inbreng. Door die lachwekkende regelgeving in Nederland zie je toch nog maar zelden dat "we" worden uitgenodigd. Bedrijven kunnen hier geen enkele ervaring opdoen met het schieten van een wat serieuzere profshow.

Tony

Administrator
Medewerker
en weer een festival zonder Nederlandse inbreng. Door die lachwekkende regelgeving in Nederland zie je toch nog maar zelden dat "we" worden uitgenodigd. Bedrijven kunnen hier geen enkele ervaring opdoen met het schieten van een wat serieuzere profshow.

Zijn er uberhaupt wel bedrijven die zich aanmelden ? Want zo werkt het vaak.
Je word niet uitgenodigd maar je moet je aanmelden.

bridge

Bronzen Member
O dat zou kunnen. Moet zeggen dat ik niet weet hoe dat exact werkt. Ik dacht dat de organisatie bedrijven benaderd. Een bedrijf wil toch altijd meedoen lijkt me. De schoorsteen moet tenslotte roken. Het lijkt me dat een bedrijf toch heel wat shows moet kunnen doen om een goede boterham te verdienen. Mss is het in Nederland wel interessanter om consuvuurwerk te importeren. Broekhoff bijvoorbeeld is een vb van een bedrijf die beiden doen. Dus shows en import, maar ik zie zelden nog Broekhoff als schieter voorbij komen. Ik geloof overigens dat zij wel jaren terug alweer een keer deelnamen in Knokke. Zonder succes overigens. Wie zou op dit moment de meeste shows schieten in Ned? Ik denk dream-fireworks. die ziek vaak voorbij komen.

Tony

Administrator
Medewerker
Nee, 9 van de 10 keer moet je je eigen aanmelden. Misschien als je een super goede schieter bent dat dan de organisatie jou benaderd.
En festivals zijn er vaak niet om geld te verdienen. Dat kost meestal geld. Hiermee zorgen de bedrijven voor naamsbekendheid.

Je ziet dit ook in Knokke. Tijdens de competitie schieten ze alles wat ze in huis hebben maar het jaar erna buiten de competitie waar ze volgens mij hetzelfde budget voor de show krijgen zie je ineens maar de helft van de show die je het jaar ervoor gezien hebt.

RedBaron

Registered User
Hannover nodigt de bedrijven uit. Net zoals dat in Knokke-Heist gaat d.m.v van een soort van commissie. Je kunt je overigens wel aanmelden, dat wel. Nederlandse inbreng heeft overigens niks met regelgeving te maken. zo ie zo niet in het buitenland. Een bedrijf zoals Laser-Fireworks (Hayo) Schiet ook veel shows in het buitenland tegenwoordig zoals in Belgie, Frankrijk en Duitsland.

De laatste keer dat ik een show van een Nederlands bedrijf gezien heb op een festival was in Knokke-heist 2004 door Broekhoff. Ja die kon niet bepaald meten met wat er nog zou gaan volgen ( Regie-Fete Frankrijk, Parente Italië enz) toen met dat festival. Ik was er toen heel erg blij mee, maar achteraf gezien was het een regelrechte aanfluiting. Sinds die tijd mag en is er geen enkel Nederlands bedrijf meer uitgenodigd geweest in Knokke-Heist.

Persoonlijk zou ik Laser-Fireworks wel eens in Hannover of in Knokke-Heist willen zien. Ik denk dat die dat prima aan kunnen en een mooie show weten weg te zetten.

tommy-gun

Registered User
Ik ben het deels met je eens Red Baron maar denk dat er nog steeds bedrijven in Nederland zijn die een echte top-show neer kunnen zetten. Ze zijn het alleen niet meer gewend.
De investeringen die men tegenwoordig moet doen zijn enorm, tel daar de strenge regelgeving bij op en dan loont het zich niet om dat soort shows te doen. Daarbij zijn er In Nederland te weinig grote shows om de kennis en ervaring te behouden.

Mvg tommy-gun

Tony

Administrator
Medewerker
De competitie in Hannover is van start gegaan met de show van Pyro-star Produktion

Tony

Administrator
Medewerker
Markus klatt heeft een korte versie van de show online staan (Feuerwerk.net)

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Film van Feuerwerk.net ...Austrailie (FOTI)

Zo daar word even flink uitgepakt. Veel blokken,single shot's, candle's, fontijnen en KANGAROOS hahaha. Goeie show van wat ik ervan kan maken. Helaas veel geknipt dus een heel goed beeld krijg je niet echt.

Tigger74

Registered User
Samen met Derk/Gerko en Nellis wezen kijken in Hannover...... man wat een mooie show hebben we daar gezien. ik zou de film graag van de voorkant willen zien. Want bij Gotenmach is dat wel een pré. Mooie produckten, veel produckt kennis en perfecte timming. We hebben een top avond gehad.

manne bedankt...!!

grtz Harm....

Tigger74

Registered User
Ok, nu zie ik het......... hij staat wel aan de voorkant maar wil niet betalen voor een beter plekkie.

NEP FREAK.......:crying:.....!!

Laatst bewerkt:

Vavoom

Registered User
Hier Zweden vanaf de andere kant :)
Maar hoe heet toch dat laatste nummer? Ze gebruiken het vrij vaak, maar ik ken het ook nog ergens anders van... maar wat?

Finale (laatste 10 minuten):

Deel 1:

Deel 2:

Bovenaan