Inkoopprijs

Tilly

Registered User
Weet iemand hoe verhouding verkoopprijs inkoopprijs is??
Bij bijv pijlen van 30 verkoopprijs> en dan de inkoopprijs?

Ivanhoe

Registered User
En dan mag je in je handjes wrijven, ik ken voorbeelden waar het tot 2 x over de kop gaat, dus 3 x de inkoopprijs.

rocketeer

Registered User
hallo, ik wil hierop wel even reageren.
als verkoper van legaal vuurwerk van de star collection en lidu collection
ik wou dat het waar was het 3 x de inkoop prijs verkocht word want dan hoefde ik alleen de laatste week van het jaar te werken
als voorbeeld geef ik jullie superstar pijlen pakket dit kost verkoop 32,50 euro en inkoop 16.19 euro excl btw dus 19,26 euro incl
dus de netto marge is 32,50 : 19,26 =1,69
winst 13.24 euro daarvanaf de btw 19% =11,13 euro
dan de belasting 52% =5,34 euro verdient en dan de investering van de nieuwe regels daar weer af.
dus dit jaar een week of twee hard werken a 14 uur per dag voor jan met de korte achternaam.
dit betekend dat ik zo'n 3745 pijl pakketten moet verkopen om uit de onkosten te komen
wie maakt me los.

met vlammende groeten

Tilly

Registered User
Ik vraag het omdat ik wat fireworks tegen inkoopprijs kan krijgen..
geef geen info..
hoop dat ik dit hier mag plaatsen zo

Ivanhoe

Registered User
3 x de inkoopprijs zijn waarschijnlijk ook uitschieters, maar het gebeurt zeker wel. Als je de inkoopprijzen van weco kent, weet ik dat sommige winkels voor sommige produkten tot (bijna) 3x de inkoopprijs vragen (zal verder geen namen noemen).

shinji

Moderator
Medewerker
Een oude wet in de economie luidt; vraag en aanbod maken de prijs. Als je dan,zoals ik, niet zo goed bent ingevoerd in de
illegale handel en toch aan de professionele WECO producten
kan komen zal je dus flink in de poeplap moeten tasten.

Rocketeer, als je 52% belasting betaald verdien je een
lekkere boterham met dat spul.

Gorgel

Registered User
...

weco is ook geen legaal vuurwerk in Nederland. De prijzen van illegaal vuurwerk worden eerder bepaald door de werking van vraag en aanbod dan door een vaste standaard formule.

Maar voor in Nederland legaal vuurwerk moet je ongeveer tellen dat de inkoopprijs de helft is van de prijs die in de winkel gevraagd wordt. En idd. precies zoals rocketeer zegt krijg je alle andere kosten er ook nog bij.

Ik zie dat mijn voorganger min of meer hetzelfde gepost heeft als ik. Was net iets sneller...

rocketeer

Registered User
mag het? werk gemiddeld zo'n tachtig uur per week en jij?
38 zeker?
mag ik dan ook iets meer verdienen?
en de belasting straft me daar ook nog voor
gemiddeld p/uur houd ik waarschijnlijk minder over dan jij.

shinji

Moderator
Medewerker
Zat hierop te wachten, ben zelf ook ondernemer en weet precies
wat je bedoeld
Ik gun het je ook van harte.

Ivanhoe

Registered User
Re: ...

Gorgel zei:
weco is ook geen legaal vuurwerk in Nederland. De prijzen van illegaal vuurwerk worden eerder bepaald door de werking van vraag en aanbod dan door een vaste standaard formule....
In principe wordt de prijs altijd bepaald door vraag en aanbod, tenzij er sprake is van monopolie natuurlijk. Juist bij de legale produkten werkt dit mechanisme omdat er sprake is van een vrije markt en meerdere aanbieders. Bij illegale produkten is het aantal aanbieders beperkt, zeker waar het Belgisch spektakelvuurwerk betreft. Daar is bijna sprake van monopoliepositie voor sommige winkels die bovendien soms groothandel zijn (dus rechtstreeks van de fabrieken kopen) maar winkelprijzen hanteren...dan zit je snel aan marges van 200%

Beekje

Registered User
Re: Re: ...

Ik ben het met Rocketeer en Gorgel eens maar wat ik eigenlijk niet snap waarom dit als topic geopend moet worden. Alle Freaks op internet weten echt wel hoe het in elkaar zit en uiteindelijk gaan handelaren die ook op internet zitten zich druk maken over bepaalde uitspraken en dan ga je toch dingen neerleggen die niet voor iedereen z'n neus bedoeld is.

Maar zekers dit jaar is het voor ons echt belangrijk (Handelaar) dat er goed vuurwerk verkocht gaat worden want geloof me de inversteringen zijn absurd geweest! We moeten er nu echt dubbel hard voor werken.

Tevens heb ik het goede nieuws dat er in Amsterdam nog zo'n 40 verkooppunten zijn waarvan wij 1 zijn die mogen verkopen! En valt er nagenoeg in Amsterdam maar 1 af. En geloof me dit is echt een pak van je hart als je dat te horen krijgt!

Groetjes

Tilly

Registered User
alleen de eerste paar posts waren voor mij bestemd,
en nooit bedoeling gehad om handelaren te benadelen(oid) hiermee ofzo..

Denendo

Registered User
rocketeer zei:
dus dit jaar een week of twee hard werken a 14 uur per dag voor jan met de korte achternaam.

Uit alle respect hoor......
Maar als het toch niet meer loont om vuurwerk te verkopen,waarom besteed je er dan 14 uur per dag aan ??

En het is inderdaad zo dat als je veel verdient,betaal je ook meer belasting !!:+

Groetjes

Denendo

kees

Registered User
vuurwerk

vuurwerk is en blijft goud geld verdienen in een korte tijd.

( p.s Dynasty vuurwerk gaat 1 keer over de kop dus inkoop 10 euro verkoop 20)

Berry19

Registered User
Idd, als het de mensen niet zint, en het zoveel tijd kost, en zo weinig opbrengt, kap er dan mee..

Die 80 uur werken, moet je zien als Hobby en niet als werken, kan je dat niet dan geef ik je 1 tip.

Werk 40 uur per week, en laat het varen dat vuurwerk

Bovenaan