Initiatief 'Nederlandse' Mascleta (miniatura) Fallas 2014

VvanVuurwerk

Registered User
Sorry als het overkomt als het heft in eigen handen nemen, zo is het nooit bedoeld. Het was bedoeld als peiling wat mensen hier van dachten om zodoende alsnog een holandesa beleving te kunnen realiseren tijdens de komende editie van Las Fallas. Het moge duidelijk zijn dat alles valt of staat met de expertise, connecties, moeite en tijd van Tony.

Tony

Administrator
Medewerker
Voor dit jaar zie ik de bui al hangen.
Er is nog wel een andere mogelijkheid maar dan ga je het veel minder doen als dat we afgelopen jaar hebben gedaan en is dat leuk? Ik denk het persoonlijk niet. Het moet ook geen MOETJE worden want dan ga je forceren. Het idee van een desperta is leuk maar het is niet iets waar ik persoonlijk aan mee ga doen. Maar uiteraard staat het iedereen vrij om iets te "regelen" het was in eerste instantie ook het idee van VvanVuurwerk om een mascleta te doneren en kijk wat voor moois daar vorig jaar is uitgekomen.

Ik zie eerlijk gezegd de bui al hangen en ik denk ook dat het verstandig is om het idee van een mascleta junior te cancellen. Na vorig jaar had ik wel gedacht dat er veel meer interesse voor zou zijn en dat we het zelfs nog groter konden gaan aanpakken. Maar helaas is het een stuk minder en daarmee red je het gewoon niet.

We kunnen ook niet wachten tot 2 weken voor Fallas want er moet daar in Valencia genoeg geregeld worden.

USRRobiwan

Registered User
Misschien een idee om andere fora aan te schrijven? Als het toch een 'Hollandesa' is moeten die mensen daar toch ook blij worden van het initiatief lijkt mij.

Het was toch prachtig om te zien dat die Valencianen verbaasd, verrast en in ongeloof waren nadat ze te horen kregen dat die gekke hollandse kaaskoppen een Mascleta geregeld hadden. Moet je nagaan wat je die week er allemaal voor terug krijgt zonder daarover een cent Spaanse belasting te hebben betaald. En als je dat dan ook nog is doet voor zo een fallas vereniging die het al niet zo krap bij kas heeft is dat natuurlijk helemaal mooi...

Dahustla

Registered User
Moet je nagaan wat je die week er allemaal voor terug krijgt zonder daarover een cent Spaanse belasting te hebben betaald. .

Wij betalen allemaal toeristenbelasting en de verhogingen die tijdens zo'n festival zijn. Maar daarentegen vind ik ook dat we het toch moeten proberen te bereiken. Zou jammer zijn dat het niet door zal gaan!

VvanVuurwerk

Registered User
In de hoop het bedrag voor een nocturna toch nog te halen verhoog ik hierbij mijn virtuele bijdrage naar € 100,-.
Als ik RNBakker en USRRobiwa(??) mee tel dan staat de teller op 26 donateurs.

chromeeh

Registered User
In de hoop het bedrag voor een nocturna toch nog te halen verhoog ik hierbij mijn virtuele bijdrage naar € 100,-.

Mja, ik was zelf idd ook van plan om 100 te doneren, m'n kameraad geeft 50...

Edit:
Even een topic op VWC aangemaakt, aangezien er van de 2013 versie ook een topic was :)

Laatst bewerkt:

Afroman

Registered User
Misschien een idee om andere fora aan te schrijven? Als het toch een 'Hollandesa' is moeten die mensen daar toch ook blij worden van het initiatief lijkt mij.

Het was toch prachtig om te zien dat die Valencianen verbaasd, verrast en in ongeloof waren nadat ze te horen kregen dat die gekke hollandse kaaskoppen een Mascleta geregeld hadden. Moet je nagaan wat je die week er allemaal voor terug krijgt zonder daarover een cent Spaanse belasting te hebben betaald. En als je dat dan ook nog is doet voor zo een fallas vereniging die het al niet zo krap bij kas heeft is dat natuurlijk helemaal mooi...

Inderdaad :hehe!:

Afroman

Registered User
Komop mannen, moet haalbaar zijn! Potje bataria van 50 euro of een donatie voor een geweldige mascleta! Elke donatie is welkom! :embarrased:

Tony

Administrator
Medewerker
Ik heb de lijst weer bijgewerkt.
Op dit moment komt bedrag wat opgehaald is op €1500.

USRRobiwan

Registered User

Vorig jaar was ik niet naar Fallas en heb wel bijgedragen. Dit jaar ben ik er ook niet bij maar dat wil niet zeggen dat ik dan automagisch weer een bijdrage doe.

Tony

Administrator
Medewerker
Mensen, helaas maar het is niet anders.
Ik laat de mascleta Junior bij Falla99 voor wat het is. Dit gaat niet meer lukken.
Ik hoop dat jullie zelf onder elkaar nog wat willen organiseren en dat het een gezellig iets word.

Have fun in Valencia!

Dahustla

Registered User
Dat zat er aan te komen idd...

Iemand zin aan een mini meeting bij Falla99?
Ergens een potje bier scoren :D

Iedere dag na de mascleta, bij het restaurantje langs het schietveld heb je een meeting van Bollanders :p

Jammer dat het niet doorgaat, maar het zij zo!

smilli

FPM Filmer
Dat zat er aan te komen idd...

Iemand zin aan een mini meeting bij Falla99?
Ergens een potje bier scoren :D

Iedere dag wel te vinden daar in het parkje:smiling:

Jammer dat het niet doorgaat met het is niet anders, volgend jaar maar weer iets leuks proberen.

Bovenaan