Initiatief 'Nederlandse' Mascleta (miniatura) Fallas 2013

blackpowder

Registered User
Ohhh waar in nederland. ;) wil ik wel zien cq meemaken.
Zou wel een leuk 10.00 uur projectje zijn.
Heb mijn dure hobby ( roken ) opgegeven om dit jaar beter uit te komen;)
Aangezien ik eind vorig jaar een dippie had...

Maar ontopic ik zie heel graag de beelden.
En lijkt me geweldig om dat daar mee te maken.

Mvg blackpowder

Michel_G

Zilveren Member
Er is inderdaad nog niet besloten wat het gaat worden. Denk dat dat ook allemaal een beetje afhankelijk is van de kosten en het potentiële budget.

Denk dat we even rustig af moeten wachten tot Tony wat meer informatie/offertes terug heeft van de bedrijven waar hij nu geïnformeerd heeft. Denk dat je dan pas kan zeggen of een miniatura beter betaalbaar is dan een 'grote' nocturna of dat het elkaar wellicht niet zoveel ontloopt. Als je bijvoorbeeld toch 1500 euro tekort komt voor een fatsoenlijke nocturna, maar genoeg hebt voor een miniatura, dan heb je gewoon beperkte opties.

Maar gewoon even afwachten dus. Vooralsnog is dit min of meer een interessepeiling waar e.e.a. nog aan kan veranderen!

De volgende bijdrage is overigens ook weer toegezegd: member Remio heeft ook € 50,- toegezegd, waarvoor dank!

En moet ook zeggen dat in vanavond een ontzettend leuk bericht kreeg van een member! Deze member wil, ondanks dat hij er zelf niet bij kan zijn, toch een bijdrage leveren om dit mogelijk te maken! Dit is nou eens een mooi gebaar naar je mede freaks, wat wel even genoemd mag worden! Sprinkhaan, ontzettend bedankt voor dit gebaar!

Is dit dan ter vervanging van de mascleta manual?

Nee, dit is geen vervanging van de mascleta manual. Dit is gewoon een initiatief wat eigenlijk een paar dagen terug spontaan begonnen is en opeens een stuk serieuzer is geworden! Dat er dit jaar geen manual gehouden wordt heeft hier niets mee te maken.

Laatst bewerkt:

Dennis010

Registered User
Een ''miniatura'' heb ik persoonlijk in Fallas nog niet gezien, vandaar mijn hoop/voorkeur ;-)

De 19e in de buurt van Falla 99 rondjes gaan lopen door Rusaffa,van het plein vandaan. ik heb er 2 jaar achter elkaar 1 gezien daar... met zelfs de kleine salutes in de finale ipv blokjes.

PyroPlop32

Registered User
een echt fantsoenlijke nocturna kost al gauw zo'n 4 a 5k.

als iedereen maar 100 eurootjes in gaat leggen verlaag mij voorlopig ook maar naar 100 euro.
als er meerdere mensen zijn die er wat meer voor over hebben dan verhoog ik ook wel weer.

kan niet zo zijn dat ik meer dan het dubbele ga betalen dan de gemiddelde inleg :lub:

gietjo

Registered User
Hopen dat dit werkelijkheid gaat worden. Voor mij liever een nocturna dan een miniatura, maar misschien heb ik wel niets te kiezen. Hier vlak boven las ik wat een Nocturna ongeveer zal gaan kosten, maar dan zullen er nog een hoop mensen op moeten staan om dat tot stand te laten komen.

Van mijn kant kan er €50 in de pot!!!

Tony

Administrator
Medewerker
Mannen,

Laten we ons concentreren op een miniatura. Dat is betaalbaar, beter te regelen qua plaats en vergunning.

Michel_G

Zilveren Member
Even een paar mooie filmpjes om toch een idee te geven dat een miniatura (nocturna) ook echt wel spektakel kunnen geven:

Mascleta miniatura (nocturna) Falla 99, 2010:

Mascleta miniatura (nocturna) Falla 99, 2005:

[video=vimeo;19923601]http://www.vimeo.com/19923601[/video]

Mascleta miniatura, Falla Almirante Cadarso, 2008:

En hier nog 2 topics met mooie foto's van miniaturas:
http://www.freakpyromaniacs.com/for...ta-miniatura-falla-sueca-litarato-azorin.html (erg mooie foto's!!!!!)
http://www.freakpyromaniacs.com/for...padre-santonja-cardenal-benlloch-n-254-a.html

Firecrack-R

Registered User
Tof initiatief! Als ik er de 16/17e was geweest had ik zeker meegedaan(jaja dat zeggen ze allemaal...) !

Hoop voor de donateurs dat dit doorgaat, is gewoon erg leuk om zoiets met z'n allen te organiseren.

PyroPlop32

Registered User
een goede miniatura gaat ook gewoon helemaal los en in een kleinere straat ook gewoon je oordoppen bij nodig.
kan matoses geen miniatura bouwen ? beetje digitaal werk erbij ( digitale knallers, mines ), die jongen is erg goed.

of loop ik nu te hard van stapel ? :)

p.s ik lees net dat Toon ook al iemand wist :smiling:

Laatst bewerkt:

paulus01

Registered User
Die miniatura nocturna ziet er zeker tof uit.
Als we voorkeuren kunnen uitspreken, ligt de mijne bij een miniatura nocturna.

Geen idee of dat qua vergunning, kosten etc mogelijk is.
*thumbs crossed*

VvanVuurwerk

Registered User
Een dikke Miniatura (Nocturna) kan inderdaad ook voor aardig wat spektakel zorgen, en dit is zoals Tony aan geeft veel eerder haalbaar. En wat zou het toch prachtig zijn om de stad, en een buurt in specifiek, iets terug te geven voor al het moois dat Fallas en de Valencianen met zich mee brengen.

De reacties zijn tot nu toe veel positiever dan ik had verwacht, en tot nu toe staat de teller al op een mooi bedrag.
Zelfs leden die niet gaan hebben een bijdrage over! Respect: Sprinkhaan (en wellicht anderen).
Maar even afwachten dus!

Laatst bewerkt:

paulus01

Registered User
Guys, ik zie nog geen post hierover op vwc.
Als jullie er geen bezwaar tegen hebben, zal ik de openingspost van Michel ff op vwc zetten, wellicht dat er daar nog een enkeling te vinden is, die mee wil doen en niet op fpm kijkt ;)

Indien er wel bezwaar is, zal ik het laten verwijderen.

shinji

Moderator
Medewerker
Buiten dat ik liever een "volwassen" nocturna zie en vooral hoor (ik krijg altijd zo'n pijn in de oortjes van die schelle knalletjes), vraag ik me af of een miniatura wel zoveel goedkoper is. Ik bedoel, in een normale nocturna wordt materiaal uit de massa produktie gebruikt, terwijl ik bij een miniatura spulletjes zie waar dat volgens mij niet het geval is.

Bovenaan