Info gevraagd Bonbridge 2,5'' blok

Jeff

Registered User
Heeft iemand ervaring en/of een filmpje van een blok genaamd 'Color Peony With Whistling Tail' van Bonbridge.

Info:
Kaliber - 60mm
Kruitinhoud - 3300 gram

Info is van euro-pyrotechnie, op de foto staat een blok genaamd Red Peony with Silver Spiral Mine, maar ik ga er vanuit dat de beschrijving klopt en dat de foto verkeerd is.

Jeff

Registered User
Ik heb begrepen dat het voor een Bonbridge 2,5'' niet absurd hoog is.

Maar ook daarom zou ik willen weten of het de 'Red Peony with Silver Spiral Tail' is. Pyrotechnie is al gemailed, maar niet zo spraakzaam, helaas. Maar als de 'Color Peony with Whistling Tail' niet bestaat dan zal het wel het blok op de foto zijn en dat is eerstgenoemde blok.

Laatst bewerkt:

Luna 1337

Registered User
ik hoop niet dat je hem bij die site koopt want de prijs die ze er voor vragen is echt TE gek voor woorden

Amen, beter laat je het blokje liggen... de prijs is idd veels te hoog en met regelmaat knoeien ze zelf wat met die blokjes!
Prijs voor dit blokje ligt normaal tussen de 125-145E afhankelijk van waar je hem zou kopen.

Jeff

Registered User
Bij Alpeco kostte hij destijds 145 euro en is daar in ieder geval niet meer te krijgen.
In de handel zie je veelal blokken van Jorge, Hardix, No Name. Ik heb nog nooit ergens gelezen/gehoord dat iemand deze bij een handelaar heeft gekocht dus hij zal wat dat betreft wel schaars zijn.

Dus als het de Red Peony with Silver Spiral Mine is. Is die het dan echt niet waard kijkend naar bovengenoemde punten?

Luna 1337

Registered User
Deze blokken komen zeker voor in de handel, maar je moet ze maar weten te vinden. Als jij 185Euro wilt uitgeven aan een 2,5'' blokkie (wel een mooi blok) dan moet je dat vooral doen. Ik zelf zou het alleen niet doen omdat ik dan toch in mn achterhoofd hou dat ik voor hetzelfde geld, 2x een 2,5'' blok kan kopen.

ddr

Registered User
ik heb dit jaar de 2.5 inch red peony with bees mine ! Heb er 180 euro voor betaald ! Het is veel geld maar dan heb je ook wel wat !! Gr

Mystifying Sage

Registered User
Ik ben persoonlijk nog nooit een verkeerd/fout 2.5" blok van Bonbridge tegengekomen, maar heb er zelf ook maar 4 verschillende 'life' mogen aanschouwen.

Mocht het de red peony with silver spiral tail betreffen, dan is het zeker de moeite waard. Dat is echt een topper van bonbridge 2.5".

Paar jaar geleden waren deze blokken idd rond de €145 nu paar jaar later na inflatie correcties zou je, als Alpeco deze nog mochten verkopen er ook snel tussen de €160 en €180 voor betalen, dus als de prijs rond de €180 is vind ik deze niet overdreven hoog.

Groet

Leon2008

Registered User
Heeft iemand ervaring en/of een filmpje van een blok genaamd 'Color Peony With Whistling Tail' van Bonbridge.

Info:
Kaliber - 60mm
Kruitinhoud - 3300 gram

Info is van euro-pyrotechnie, op de foto staat een blok genaamd Red Peony with Silver Spiral Mine, maar ik ga er vanuit dat de beschrijving klopt en dat de foto verkeerd is.

Dat de foto een fout is zou kunnen maar hoeft niet.
Deze blokken vallen namelijk allemaal in de zelfde lijn van 2.5 inch blokken van Bonbridge, je ziet wel vaker dat een merk dan van 1 blok een foto neerzet voor meerdere artikelen.
Ik betwijfel trouwens of het een Whistling Tail is want die heb ik nog nooit gezien, ik denk zelf eerder de Whistling Mine.
Ikzelf heb 2 a 3 jaar terug namelijk beiden gehad, zowel de Spiral Mine als Whistling Mine.
Wat betreft de prijs zou ik er zo 180 euro voor neerleggen, filmpje die de jongens van FPM hebben gefilmd tijden O&N 2004/2005 zegt genoeg denk ik zo.:smile1:

Luna 1337

Registered User
Gast waar baseer je op dat ze zelf met de blokken knoeien?

Omdat ik er zelf ooit 1x een 4'' 9 shots blok en 2x een 3'' blok had gekocht. Toen ik ze ging ophalen was het vrij duidelijk dat men zelf de shells erin had gezet ... en toen ik ze afstak helemaal. Een normaal 4'' 9 shots blok van bonbridge zou zo rond de 20 a 30 seconden duren, deze blokken waren binnen 10 seconden leeggeschoten.

Misschien dat dit niet het geval is bij de kleinere kalibers maar je weet het maar nooit...:suspicious:

Tony

Administrator
Medewerker
Het blijft vuurwerk en het word nog steeds met de hand gemaakt dus er kunnen altijd fouten inzitten. Hou daar rekening mee als je van plan bent om er met je hoofd boven te gaan hangen (slecht idee)

hookster

Registered User
Off-topic

haha oke, dan kan ik het begrijpen ja. De filmpjes die op internet staan van de 4 inch blokken duren ook maar 10 sec ofzo. Bij mijn blok is duidelijk te zien dat er niets mee gebeurd is! maar zal voortaan er is op letten.!

Jeff

Registered User
Blok is inmiddels binnen en is de Colour Peony with W/Tail. W/tail zal wel staan voor Whistling Tail...

Bovenaan