In Arena discussie over vuurwerkverbod

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeejayTim

Registered User
Goed gedaan Toon, Evelien en Joram. Prima onderbouwde argumenten!

Ik vind het diep en diep triest voor dat meisje en ik kan me wel voorstellen dat ze wil dat vuurwerk verboden wordt. Echter lijkt ze te snappen dat zo'n zelfgemaakte vuurwerkbom of wat het dan ook was niet hetzelfde is als legaal vuurwerk. Wat ze zelf ook aangaf op een nieuwssite: legaal vuurwerk is niet snel in staat om zulke (scherf)verwondingen aan te richten, zware illegale klappers wel.
Ik raad dan ook iedereen in mijn omgeving aan om hoe dan ook een vuurwerkbril te dragen, ookal wordt er alleen legaal vuurwerk afgestoken in mijn omgeving.

Laatst bewerkt:

silverscar

Registered User
Ok dus plekje vergeven. Succes Ron! En ik lees in een ander topic dat Tony ook gaat. Succes Tony!

Ron werd aan het begin van de avond afgebeld. Dit omdat Tony kon verschijnen. Ron was al bij Pauw geweest en gezien de achterban bij Freakpyromaniacs en de kennis ivm de website wilde men van Arena het zo regelen. Geen gekke gedachte. Jammer voor Ron, maar ik moet zeggen dat Tony zich prima verwoorde en dat hij juiste punten aandroeg, die helaas door de GL politica en de oogarts niet werden gedeeld. Die hebben blijkbaar 1 doel en ieder andere oplossing kan van tafel. Het slachtoffer had weinig te melden vond ik. Heel erg wat er gebeurd is, maar helaas een tunnelvisie richting het vuurwerk gekregen. Ik kan me namelijk geen knaller voorstellen waar metaal in is verwerkt. Mocht dit wel zo zijn, dan verneem ik dit graag. .Echter lijkt het mij een zelfgemaakte bom, waarmee zij de schade heeft opgelopen.

Al met al, leuk dat die poll onze kant op ging. Jammer dat de poll van kassa niet even werd genoemd, toen de poll van eenvandaag werd genoemd.

Poziloc

FPM Hangouderen
Goed gedaan Toon, Evelien en Joram. Prima onderbouwde argumenten!

Ik vind het diep en diep triest voor dat meisje en ik kan me wel voorstellen dat ze wil dat vuurwerk verboden wordt. Echter lijkt ze te snappen dat zo'n zelfgemaakte vuurwerkbom of wat het dan ook was niet hetzelfde is als legaal vuurwerk. Wat ze zelf ook aangaf op een nieuwssite: legaal vuurwerk is niet snel in staat om zulke (scherf)verwondingen aan te richten, zware illegale klappers wel.
Ik raad dan ook iedereen in mijn omgeving aan om hoe dan ook een vuurwerkbril te dragen.

Op welke nieuws site staat dit ?

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Ron werd aan het begin van de avond afgebeld. Dit omdat Tony kon verschijnen. Ron was al bij Pauw geweest en gezien de achterban bij Freakpyromaniacs en de kennis ivm de website wilde men van Arena het zo regelen. Geen gekke gedachte. Jammer voor Ron, maar ik moet zeggen dat Tony zich prima verwoorde en dat hij juiste punten aandroeg, die helaas door de GL politica en de oogarts niet werden gedeeld. Die hebben blijkbaar 1 doel en ieder andere oplossing kan van tafel. Het slachtoffer had weinig te melden vond ik. Heel erg wat er gebeurd is, maar helaas een tunnelvisie richting het vuurwerk gekregen. Ik kan me namelijk geen knaller voorstellen waar metaal in is verwerkt. Mocht dit wel zo zijn, dan verneem ik dit graag. .Echter lijkt het mij een zelfgemaakte bom, waarmee zij de schade heeft opgelopen.

Al met al, leuk dat die poll onze kant op ging. Jammer dat de poll van kassa niet even werd genoemd, toen de poll van eenvandaag werd genoemd.

Je kan ook niet verwachten dat het meisje dezelfde kennis heeft als dat wij dat hebben. Ze heeft het in het debat over iets van metaal of beton van bv een vlinder. je kan er mijn inziens dus vanuit gaan dat het niet om metaal gaat maar om een betonnen stop van bijvoorbeeld een vlinder of andere knaller.

Tony

Administrator
Medewerker
Op Friesch Dagblad. Bericht is inmiddels alweer 4 jaar oud, maar 4 jaar geleden was het ongeluk bij het meisje (Elske) blijkbaar gebeurd.
Zie http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=53141

En dan dit

Op de achtergrond meldt het nieuws op de radio dat er verschillende mensen met illegaal vuurwerk beboet zijn. Elske luistert aandachtig. ,,Goed zo”, vindt ze. ,,Dit soort berichten hoor ik graag. Ik heb geen problemen met normaal vuurwerk, maar het is goed dat illegaal vuurwerk zwaar wordt beboet.”

DioR

Registered User
Toon, Evelien en Joram,

Super gedaan! Eindelijk een debat waar voor en tegenstanders in gelijke zijn verdeeld. Goed dat er een kamerlid nu eens aan de vuurwerkkant staat. Daarbij moet ik zeggen dat Evelien ook niet snel stil valt!
Top dat jullie voor ons zijn opgekomen!

silverscar

Registered User
Je kan ook niet verwachten dat het meisje dezelfde kennis heeft als dat wij dat hebben. Ze heeft het in het debat over iets van metaal of beton van bv een vlinder. je kan er mijn inziens dus vanuit gaan dat het niet om metaal gaat maar om een betonnen stop van bijvoorbeeld een vlinder of andere knaller.

Dat klopt ook zeker. Echter gaf zij ook gelukkig wel aan dat het illegaal vuurwerk betrof. Al met al heel vervelend voor haar en natuurlijk jammer dat dergelijke dingen gebeuren. Maar een verbod om consumentenvuurwerk zal naar mijn mening in ieder geval niet gaan werken.

Firecrack-R

Registered User
Geweldig om eindelijk!! eens een eerlijk debat over ons geliefde vuurwerk te zien. Sterke argumenten, rustig blijven en normaal ABN- sprekend.

Mijn dag is weer goed:happy: Bedankt Toon.

michel0911

Registered User
Begrijp mij niet verkeerd, maar ik denk dat we (helaas!!) er met zijn allen niets mee opschieten...
Wat Tony, Evelien en Joram ook hebben gezegd tegen de 'leken' aan tafel gisteren, van het beeld dat vuurwerk op zich de schuldige is komen we niet af vrees ik.

Het is toch zo klaar als een klontje dat het overgrote deel gewonden/letsels komt doordat ze zelf zitten te 'knutselen', of met zware knallers uit het buitenland rond lopen en hier onverantwoord mee omspringen. Daarbij is het nog zo dat (wat Tony gezegd heeft) de ongelukken het meeste voor en na oud en nieuw plaatsvinden. En de ongelukken die er plaatsvinden vaak om illegale vuurwerk gaat..

Ga iedereen die vw afsteekt en geen bril draagt eens strafbaar stellen bv....dan gaan de ouders ook nadenken (misschien)..
De plannen om op 1 terein een show te organiseren is natuurlijk never nooit haalbaar, dat weet iedereen..

Wat is nou daadwerkelijk de reden dat er totaal geen research wordt gedaan en er niet wordt geluisterd naar de kenners?

p.s. Evelien is wat mij betreft de grote winnaar! Geen speld tussen te krijgen...

Laatst bewerkt:

petertje23

Registered User
Goede discussie voor de pro kant! Goed gedaan Toon! en Evelien en Joram!

Die GL doos heeft in ieder geval geen stemmen getrokken volgens mij, wat een muts......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan