Importeurs op de vingers getikt

Warlord

Registered User
Ik vind deze bakken echt wel een aanwinst maar aan de andere kant, als de verkopers niet mogen zeggen/aanprijzen wat 'de bedoeling is'. Dan krijg je straks ook situaties dat men maar wat doet. En dan niet zozeer wij als pyromaniacs maar wel de huisvader die een mooie bak gekocht denkt te hebben.
Sta je daar op de stoep, kan je dat ding 4x aansteken omdat hij elke keer uit gaat.

Greetz

DeejayTim

Registered User
Binnen de EU inderdaad losse cakes met maximaal 1000 gram/40 gram per tube (Cat3) of natuurlijk minder per tube of cake binnen categorie 3 of 2.
Landen die niet bij de EU horen (zoals bijvoorbeeld Zwitserland) hebben hun eigen eisen en klasse-indelingen, binnenkort op voorwaarde dat Klasse 4 altijd voor mensen is die op zijn minst een (betaalde) cursus hebben gevolgd en dit bij aankoop kunnen aantonen. Dit komt door bilaterale verdragen met de EU.

Laatst bewerkt:

Patrick

Registered User
Hoewel, wel een lekker bakkie toch.:happy:

Maar wat vind jij dan zo gevaarlijk aan het door lonten hiervan???

Wat ik een beetje gevaarlijk vind. En dat heb ik uit ervaring meegemaakt met een stel knalcakes die ik vorig jaar had doorverbonden. Je lont meerdere cakes aan elkaar en op het moment dat er ook maar 1 schot in een tube klapt dan heb je dus een probleem. Zo'n beetje de helft van de cakes ligt dan uit elkaar en de tubes liggen vervolgens in het wilde weg te schieten. Bij 1 cake heb je dan nog het voordeel dat je pakweg 25 a 30 schoten hebt. Heb je ze nou alle 4 doorgelont en halverwege klapt de hele boel uit elkaar, dan heb je dus dikke kans dat er nog eens 50-60 schoten ongecontroleerd in het rond schieten.

looneytunie

Registered User
Maar dan heb je nog steeds 6 enkele cakes die je stuk voor stuk moet aansteken.
Met de Garden of Eden of die seasons cakes had je tenminste nog iets wat qua duur (en tov sommige illegale dozen) kan tippen aan de prof blokken die makkelijk te verkrijgen zijn.

Het is flauw, maar of ik nou 6 keer de panter aansteek na elkaar of in 1 keer 1--2---3 panters elkaar laat opvolgen zonder pauze of opnieuw aansteken. DAT is concurrentie voor het illegale en DAT is de enige manier om het percentage illegaal vuurwerk terug te dringen. Want hoewel het legale steeds beter wordt, sta ik zelf toch meer te genieten (en ook het publiek, dat merk en hoor je gewoon) als er een grote doos illegaal de lucht ingaat. Vollere, grotere effecten en vaak hoger, hardere knallen en langer.

Daarom moeten we juist toejuichen dat dit soort acties worden bestraft. Dit oud en nieuw zijn er volgens alle groenlinks schreeuwers plotseling minder ongevallen... Wellicht komen ze tot inzien dat verbannen niet helpt maar verruimen van de huidige regelgeving icm een goede veiligheid de oplossing is!

Bovenaan