Illegal fireworks blasted away

Tony

Administrator
Medewerker
-Shenzhen
policemen monitor the burning of 10 tons of fireworks they seized recently from illegal vendors, at a reclamation site in eastern Yantian port yesterday.
Police said they will crack down on any challenge to the ban, citing reasons for public security.

A firecracker ban is still effective in the city although about 200 Chinese cities have partially or completely lifted the decade-old ban.
Setting off firecrackers during the Spring Festival, a tradition passed down from generation to generation, is seen by many as a must for festival celebration.

200601240039_54150.jpg

rocketeer

Registered User
wat mij nou opvalt,is dat hier vuurwerk gevaarlijk explosief is en daar schijnbaar alleen brand, en niet extreem ontpoft, ken tno dat ff verklaren?????

gr rocketeer

rocketeer

Registered User
als ik zo naar de foto kijk staan ze niet erg ver van de brand haard af, en als ik dan ergens lees dat tno in polen een proef gedaan heeft met prof vuurwerk en dat de stukken meer als een kilometer weg vlogen ,dan heb ik zo mijn vraag tekens.

gr,rocketeer

vuurwerk is zo gevaarlijk als je er mee om gaat.

blazuhhh

Registered User
Dit was als het goed is ook geen groot vuurwerk maar gewoon consumentenspul als romeinse kaarsen , fonteinen en dat soort dingen.
Staat een plaatje van wat ze verkopen in "Beijing goes bang"

remio

Registered User
die test in polen was ook opgeslagen vuurewerk en hier ligt het zo te zien in de vrije lucht. dus extra drukopbouw heb je nu niet...

tot fallas

Bovenaan