Illegaal vuurwerk in beslag

looneytunie

Registered User
vuurwerkgranaten?
Je hebt granaten en vuurwerk.
Lijkt me niet dat je een granaat hebt die wanneer deze ontploft een boeketje vrijkomt..

Pure onzin. Sorry;.

Tony

Administrator
Medewerker
EERBEEK - De politie heeft woensdagochtend zwaar en gevaarlijk illegaal vuurwerk aangetroffen in een schuur bij een woning in Eerbeek. Het gaat om nitraatbommen en vuurwerkgranaten.

Volgens de politie heeft het vuurwerkteam dit soort granaten nog nooit aangetroffen

De hoeveelheid bedroeg circa 400 kilo. De 49-jarige bewoner wordt verhoord. Sinds begin oktober heeft het vuurwerkteam van Noord en Oost Gelderland circa 16 ton illegaal vuurwerk opgespoord.

Gigabyte

Registered User
De hele Hart van Nederland uitzending van 7 uur is nu te bekijken.
Het vuurwerkgedeelte zit gelijk helemaal in het begin.

http://www.hartvannederland.nl/archi...december-2009/

En hierbij een screenshot van de betreffende "vuurwerkgranaten"

vuurwerkhandgranaten.jpg

gietjo

Registered User
Laatst bewerkt:

condor27

Registered User
4 van deze nitraatbommen (ik kan ze niet anders noemen zegt hij :) )is genoeg om een kelder op te blazen.
De beste man weet weer eens niet waar hij over praat en is waarschijnlijk licht zenuwachtig voor de camera want het is een lawinepijl die meneer in zijn hand heeft.
De eerste keer praatte hij wel over een lawinepijl maar plotseling heeft deze de benaming nitraatBOM gekregen
pffffffffffffffffff:nuts:

Laatst bewerkt:

vuurwerkman

Registered User
iemand enig idee wat die ''granaten'' zijn? lijken wel van die rookgranaatjes die ze verkopen/verkochten een aantal jaar geleden

bloodveins

Registered User
Autobanden zijn nog mooier! Vind het opzich wel een grappig concept die handgranaatjes. Het is alleen jammer dat mensen ze gelijk gaan vergelijken met echte hadngranaten.

remio

Registered User
oostblok kan je die dingen zo kopen, polen enzz. als je een beetje rondkijkt op die sites zie je ze vaak

dit is voor politie en media natuurlijk lekker voer om het allemaal weer te overdrijven.

jetztgehtslos

Registered
Als ze dan toch bezig zijn "granaten" op te sporen.
Wordt eens tijd de ze dan de laatste vliegtuigbommen die her en der in de grond zitten op gaan ruimen.

remio

Registered User
dat zijn niet dezelfde, degeen op de foto die in beslag zijn genomen die, zoals eerder gezegd, knallen en wel net zo hard als een gemiddelde nitraat. doosjes van 5, kartoninhoud weet ik niet, maar worden gewoon zo gemaakt.

zullen ook wel rookversies van zijn maar dat zijn niet deze.....

Laatst bewerkt:

Jo440

Registered User
En dan ook nog "deze granaten worden opgestuurd naar het NFI om te laten onderzoeken".

Steek er 1 electrisch af in een weiland op afstand, weet je meteen wat het is....althans zo denk ik er over, lijkt me veel tijd,geld en moeite schelen.

Bovenaan