Ik mag op gesprek komen bij GroenLinks

dennis-pyro

Registered User
Erg jammer. Persoonlijk lijkt het me beter als hij eerst iemand van de vuurwerkbranche benaderd voor hij een nieuwe afspraak maakt. Al vraag ik me af of de branche hier wel moeite in wil steken. Die doen helaas maar weinig moeite om een verbod te voorkomen.

Dahustla

Registered User
Wist het al vantevoren dat het veel te hoog gegrepen was voor deze jongen. Het initatief juich ik uiteraard toe, maar deze jongen wist totaal niet waar hij aan begonnen was met zijn gesprekken met GL. Je kon al al zn post enz zien dat hij niet slim genoeg was om dit op te nemen tegen die gasten. Mensen uit de vuurwerkwereld gaan hem sowiso niet helpen, want die weten ook dat het onbegonnen werk was!

Denk dat we er helemaal niks meer van zullen horen. Wat natuurlijk wel jammer is na al die moeite die erin gestoken is!

Cameo

Registered User
Laten we voorzichtig zijn met oordelen. Ik zou het mij heel goed kunnen voorstellen dat Ron "second thoughts" had bij deze geplande meeting. Hij moest de feitenstukken nog tot zich nemen en de speerpunten definiëren. Je moet je daarbij als liefhebber sowieso afvragen wat de potentiële winst kan zijn als je met een partij als GL om de tafel gaat zitten. Niet MIJN eerste keus in elk geval en ik heb diverse keren met ze aan tafel gezeten.

Ik hoop dat Ron zich niet geïntimideerd voelt door enkele reacties in deze thread. Hij heeft zijn hoofd behoorlijk boven de massa uitgestoken en daar heb ik enorm veel respect voor.

Nick

Dennis010

Registered User
Precies Nick, Ron heeft in ieder geval laten zien dat hij erg begaan is met het lot van ONS vuurwerk en ONZE traditie. Een echte FREAK dus.... Ik zou ook niet graag in zijn plaats staan om zoiets te doen. Respect.

Marco_clappers

Registered User
het vuurwerk verbod lijkt opeens geen interesant topic meer, het is gewoon elk jaar een mediahype, maar is er nou echt iets ooit negatief veranderd in de afgelopen 10 jaar? ik zie alleen maar verbeteringen voor de freak, eerst de 500grams cakes, nu de max 25 gram per shot, het legaliseren van cat1. vuurwerk, en grondknallers worden beter. Moeten wij ons wel echt druk maken over het verliezen van deze mooie traditie?

Z@P

Registered User
het vuurwerk verbod lijkt opeens geen interesant topic meer, het is gewoon elk jaar een mediahype, maar is er nou echt iets ooit negatief veranderd in de afgelopen 10 jaar? ik zie alleen maar verbeteringen voor de freak, eerst de 500grams cakes, nu de max 25 gram per shot, het legaliseren van cat1. vuurwerk, en grondknallers worden beter. Moeten wij ons wel echt druk maken over het verliezen van deze mooie traditie?

Ja zolang die snotapen elk jaar steeds meer vernielen met zware knallers en te vroeg knallen dan zal de weerstand blijven groeien en met enkele jaren een beperking of verbod een feit zijn. En dat is een trieste constatering maar wel de waarheid in mijn ogen. Ik zou namelijk niet weten hoe je dit kunt stoppen. Een verandering in gedrag zal noodzakelijk maar dat realiseer je niet zomaar en ja een verbod is dan natuurlijk een relatief eenvoudig alternatief.

DJ-ArSoN

Registered User
Precies! Zolang die rakkers deze hobby en traditie blijven bedreigen zal het ook nodig zijn een tegengeluid te laten horen. Zij keren ieder jaar terug met hun lobby, retoriek en feiten, steeds harder. Om te voorkomen dat ze vroeg of laat hun gelijk gaan krijgen moet er tegengas gegeven worden, uiteraard liefst ook vanuit de branche zelf.

En inderdaad respect voor Ron dat hij zo ver gekomen is met zijn FB-pagina en zijn toenadering tot GL. Wie weet gaat dat gesprek er toch nog komen, hij heeft vanuit dit forum aardig wat info en tips meegekregen om zich bij die afspraak staande te kunnen houden. Het zou wel goed zijn als hij persoonlijk weer eens een update komt geven hier.

Bovenaan