IJmeer

Tony

Administrator
Medewerker
17 juni vuurwerk ijmeer
beste zicht lokatie publiek Almeerderstrand of muiderberg

geschoten door master pyrotech
tijd 22.00 uur

geschoten wordt
20 x line rocket
20 x mine 100mm
50 x mine 30
100 x concossions??? geen idee wat het zijn.
40 cakes 50 mm
40 x cakes 62.5 mm
40 x cakes 75 mm
190 x shell 62.5 mm (2.5 inch)
269 x shell 75 mm (3 inch)
121 x shell 100 mm (4 inch)
120 x shell 125 mm (5 inch)
100 x shell 150 mm (6 inch)

150 x cake 1 inch

Tip: Condor 27

KLIK HIER voor ons kalender bericht

vonk

FPM Moderator
Medewerker
condor, kloppen deze getallen wel? ik kom op 270 cake's zou mooi zijn als het waar is.

ben benieuwd waar je deze info vandaan hebt.;)

nitraat4life

Registered User
Inderdaad, en ook het aantal shells, groot budget dus.. en als ik op routeplanner zoek welke plaats moet ik dat invoeren? of wel station

Stefanfreak

Registered User
Poeh, als dit werkelijk zo is dan ben ik er bij, dit is wel heel veel...

Ik blijf hopen dat dit de lucht in gaat. Condor, houd ons niet in spanning ;)

Chrissie81

Registered User
En is het die datum niet later dan 22.00 uur dat het geschoten wordt???

17 juni is het om 22.00 uur nog aardig licht..

Groetjes

mickeyzegtboem

Registered User
euh tony, word ik nou warrig of heb je 2 datums staan in je post?
in de titel staat namelijk 17-05 en in het topic 17-06.....;) moet dus 17-06 zijn.

hierbij nog wat info:
De aanvraag betreft het tot ontbranding brengen van professioneel vuurwerk, ten behoeve daarvan op te bouwen, te installeren, te bewerken, dan wel na ontbranding te verwijderen op 17 juni 2006 van circa 08.00 uur tot circa 03.00 uur de volgende dag, op een ponton en een duwboot. Bij ontsteking rond 22:30 zal het vaartuig liggen in het IJmeer tussen het Almeerderstrand en Muiderberg, aan Flevolandse zijde van de vaargeul ten behoeve van het ‘Dance Event Defqon 1’. Het publiek kan het vuurwerk vanaf het Almeerderstrand bezichtigen. Tevens zal er gedurende de gehele dag PSE (Pyrotechnische Speciale Effecten) -producten afgestoken worden.

bron:http://www.flevoland.nl/nieuws/ter_inzage_legging/melding_farm_dairy/vuurwerkbesluit_defqon_1/index.xml

Laatst bewerkt door een moderator:

Blue Lagoon

Registered User
Moooii dit is dus met defqon1 :9 :9

Helaas zal ik dan voor de eerste keer een vuurwerkshow meemaken zonder videocamera / fotocamera maar dat maakt nu niks uit..

ps: wat zijn PSE producten?

nitraat4life

Registered User
Maar hoort dit nou niet bij het defqon feest? En zo ja kan je het vuurwerk dan ook goed zien vanaf een andere plek? Zo ja welk stadje en waar dan precies aangezien ik geen zin heb om er heen te gaan als je het vuurwerk bijna niet kan zien..

Laatst bewerkt door een moderator:

mickeyzegtboem

Registered User
nitraat4life zei:
Dat het bij defqon hoorde was ik ook al uit ja;) Mja ik vraag me meer af als je je niet op het feest terein bevindt, of je dan nog wel goed zicht hebt op het vuurwerk;)

staat volgens mij in de beginpost dat de beste zichtlocaties almeerderstrand en muiderberg zijn, aangezien defqon op het almeerderstrand gehouden word is dat geen goed plan, dus dan muiderberg als goede locatie om te kijken. aangezien er 6" word geschoten en het water daar niet zo heel breed is zal de boot waar vanaf word geschoten word wel midden in de vaargeul gaan liggen, en heb je vanaf muiderberg net zo'n goed zicht als vanaf het almeerderstrand:p

Patrick

Registered User
mickeyzegtboem zei:
staat volgens mij in de beginpost dat de beste zichtlocaties almeerderstrand en muiderberg zijn, aangezien defqon op het almeerderstrand gehouden word is dat geen goed plan, dus dan muiderberg als goede locatie om te kijken. aangezien er 6" word geschoten en het water daar niet zo heel breed is zal de boot waar vanaf word geschoten word wel midden in de vaargeul gaan liggen, en heb je vanaf muiderberg net zo'n goed zicht als vanaf het almeerderstrand:p

Almeerderstrand is erg lang.. Defqon zit geloof ik ten hoogte van de jachthaven, dus daarnaast is een enorm stuk strand waar je mooi kunt kijken.

plaatje.jpg

Laatst bewerkt:

Tijger

Registered User
Concussions is een PSE artikel en het geeft een harde dreun, word aangeleverd in 2 flesjes deze mogen pas op de lokatie worden gemengd, het mengproces wordt "versneld" door een middeltje wat Cabosil heet oftewel een "flowagent", dat zorgt ervoor dat het mengproces sneller en effectiever gebeurt.
Vervolgens wordt het in een sleufje gedaan van een stuk gereeschapsstaal en wordt een ontsteker geplaatst en BOEM.........

strijkerpistool

Registered User
Afcajax zei:
Almeerderstrand is erg lang.. Defqon zit geloof ik ten hoogte van de jachthaven, dus daarnaast is een enorm stuk strand waar je mooi kunt kijken.

plaatje.jpg

Vorig jaar was het hele strand bezet tot aan die bocht helemaal rechts! Dus dan heb je alleen dat stukje verticaal nog van het almeerderstrand! Hoop dat jullie het snappen wat ik bedoel!

nitraat4life zei:
Inderdaad, en ook het aantal shells, groot budget dus.. en als ik op routeplanner zoek welke plaats moet ik dat invoeren? of wel station

Als je weet wat een kaartje kost voor DefQon.1 en hoeveel mensen er komen moeten ze het ook wel goed doen als ze het doen he ;)

:w

Mattenfreak

Registered User
Klinkt zeker goed dit, al meer bekend over de precieze aantallen of die kloppen? Denk toch dat ik deze datum maar eens vrij probeer te houden. ;)

Blue Lagoon

Registered User
Als je erbij wilt zijn is er nu nog een kans.. er zijn namelijk 1000 kaarten vrij gekomen:

Defqon.1 was binnen een week tijd volledig uitverkocht. Aangezien helaas niet iedereen de betaling binnen de gestelde tijd heeft voldaan, zijn er kaarten vrij gekomen.

Het gaat om 1000 kaarten, die je vanaf nu exclusief bij TicketOnline.nl kunt bestellen. Een kaartje kost € 50,25 (ex fee) en er is een maximum van vier kaarten per persoon.

Let op: Betaling kan voor deze kaarten alleen via Credit Card of iDEAL.

Heb je dus nog geen kaartje is dit je allerlaatste kans om erbij te zijn.

je kan natuurlijk ook buiten het terrein staan voor de show :)

Laatst bewerkt:

Yvez

Registered User
Blue Lagoon zei:
Als je erbij wilt zijn is er nu nog een kans.. er zijn namelijk 1000 kaarten vrij gekomen:

je kan natuurlijk ook buiten het terrein staan voor de show :)

Shit, net te laat voor een kaartje maar aan de kant van naarden kan je het ook prachtig zien. 2jaar geleden ook gedaan toen werd er (uit m'n hoofd) 8inch weg geschoten.

joosti

Registered User
Yvez zei:
Shit, net te laat voor een kaartje maar aan de kant van naarden kan je het ook prachtig zien. 2jaar geleden ook gedaan toen werd er (uit m'n hoofd) 8inch weg geschoten.

even een vraag is dit een soort festival ...komt me wel bekend voor ..maaaaaaar ga natuurlijk niet betalen voor een vuurwerkshow he:r

Bovenaan