Hulp Sony Vegas

PyroGuy

Registered User
Ik zit al een tijdje te prutsen met de juiste instellingen voor het renderen van mijn films. Als ik het geuploade materiaal vergelijk met het originele filmmateriaal zie ik namelijk veel afname in kwaliteit.

Als programma gebruik ik Sony Vegas Pro 11. Zijn er meer mensen die dit gebruiken? Zoja, wat gebruiken jullie als instellingen? Ik ben nu een geruime tijd aan het prutsen, maar alles wat ik er uit krijg is beduidend minder dan wat het zou moeten zijn.... Het programma lijkt er een beetje een wazige / blurry beeld van te maken.

Alvast erg bedankt.

Laatst bewerkt:

stefantvs

Administrator
Medewerker
FF kijken ,

1: Voordat je met je film begint zet je eerst de project settings goed, dat kan je links boven doen bij file en dan project settings.
- dan zet je hem op : HD 1080 - 60I ( 1920x1080; 29,970 FPS )

2: De renderings settings zijn bij mij :
* sony avc / MVC , mp4,m2ts,avc
* AVCHD 1920 x 1080

gr stefan

PyroGuy

Registered User
Stefan bedankt voor je tips. Bij de keuze voor AVCHD 1920 X 1080 heb ik nog verschillende keuzes. Maakt het hier nog uit welke ik kies? Edit: O, ook 60i natuurlijk.

En je verandert hier verder niets aan de instellingen?

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Renderen op 29.97 is renderen op Amerikaans systeem.
Je moet PAL hebben (want jij filmt in PAL en niet in NTSC) en daarbij is 1920x1080 behoorlijk groot. Ik zelf maak alle films op 1280*720 HD en de beelden zijn eigenlijk scherp genoeg, plus iedereen kan het afspelen.

Hier zie je aan de rechterkant allemaal tutorials voor verschillende programma's om de beste Vimeo films te produceren
https://vimeo.com/help/compression

Onthou 1280*720 is genoeg en hij moet op 25FPS en niet op 29,97FPS

PyroGuy

Registered User
Bedankt Toon:embarrased:
Ik blijf afname in kwaliteit zien, maar misschien kan dat niet anders. Ik zal het hier wel mee doen.

PyroGuy

Registered User
Ik bedenk me nu dat alles in die tutorials voor 720P en 1080p is. Ik heb maar een goedkoop, simpel cameratje die helemaal niet in HD filmt... Zou het niet kunnen dat het waziger wordt doordat alle programma's er HD resoluties van maken en ze dus als het ware uitrekken?

Is het een idee om in plaats van 720 of 1080 gewoon de resolutie in de te vullen waarmee ook gefilmd is, als ik ga renderen?

MrXtremeFireworks

Registered User
Even voor de duidelijkheid, het originele bestand is (vaak, bij mij wel) van betere kwaliteit dan het gerenderde (of hoe je het spelt) filmpje.

Ik gebruik trouwens deze settings:

Voor lange films gebruik ik 720p en voor korte films 1080p en ik gebruik windows media video V11
Kies 6 Mbps 720p OF 8 Mbps 1080p en dan 'customize template'

[video] video smoothness => 100 (Verder daar niks veranderen als het goed is :smiling:)

[project] video rendering quality => best

Alles wat ik niet opgenoemd heb moet je gewoon laten zoals het is :)

MrXtremeFireworks

Registered User
Ik bedenk me nu dat alles in die tutorials voor 720P en 1080p is. Ik heb maar een goedkoop, simpel cameratje die helemaal niet in HD filmt... Zou het niet kunnen dat het waziger wordt doordat alle programma's er HD resoluties van maken en ze dus als het ware uitrekken?

Is het een idee om in plaats van 720 of 1080 gewoon de resolutie in de te vullen waarmee ook gefilmd is, als ik ga renderen?

BTW, camera's die géén HD filmen, kan je nóóit ECHTE HD kwaliteit maken. Als je het op YouTube upload, kan je alleen maar voor HD kiezen, maar verder gebeurt er niks met de kwaliteit van de video.

mickeyzegtboem

Registered User
Iets wat niet in HD is opgenomen, kan je nooit in HD overzetten.
In jouw geval zou ik dan gewoon in vegas voor een DVD kwaliteit template gaan.

Let bij het renderen er wel altijd op dat je een MP4 bestandsformaat kiest, ik heb in het verleden al gemerkt dat vooral WMV bestanden erg blurry worden!

Bovenaan