Houten AFGELAST!!!

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
30 april 2009 Koninginnedag vuurwerk te Houten

Plaats : Houten
Provincie : Utrecht
Wie : Azuma Fireworks
Wat : Jaarlijks professioneel t/m 3"
waar : Kooikersplas (Adres: Distelvlinderberm)
Tijd : Rond 22:00 uur
webinfo : http://www.oranjecomitehouten.nl/

logo_soh.gif

In verband met de veiligheidsvoorschriften zal de Rondweg tussen de inprikker
De Sloten en de afslag naar Odijk (Kruisweg) van 21.55 uur tot 22.30 uur worden afgesloten. Ook de Binnenweg wordt ter hoogte van de Kooikersplas afgesloten. De Scouting zal dit proces begeleiden. Het verkeer uit de wijken De Bermen en De Akkers kunnen bij het verlaten van de wijk alleen richting de Kruisweg rijden.

vuurwerk-kl.jpg

Aan de Kooikersplas wordt de dag afgesloten met een groots vuurwerk.
Evenals voorgaande jaren beloofd dit weer een heel verrassend vuurwerk te worden.

AFGELAST !!!

KoenL

Registered User
Re: Houten

Zoals ook al uit de begin post van Vincent blijkt is dit een jaarlijks terugkerende show. Foto's van deze shows (en opbouw) kan je via de onderstaande links bekijken.

Houten 2008
Houten 2007 (Foto's RNBakker / Foto's KoenL)

Vorig jaar een kaartje gemaakt voor de bezoekers van deze show.

Waar kan je het beste gaan staan?
vuurwerk_Houten.JPG

De rode lijnen = de locatie waar het vuurwerk geschoten wordt.
De groene lijn = de beste plek om te gaan staan (voor kijkers, filmers, fotografen)
De gele lijn = eventueel een alternatief mocht het bij de groene lijn te druk zijn.

LET OP: Houdt er rekening mee dat hier veel volk op af komt! Er zijn lampionoptochten georganiseerd met als eindbestemming de Kooikersplas. Deze groepen komen tussen 21:30 en 21:45 aan bij de Kooikersplas!

Hopelijk zijn er dit jaar meer freaks die deze kant opkomen!:nuts:

buldog

Registered User

Zou er uiteraard aanwezig zijn koen.Misschien dat grouver van roy-vuurwerk ook wel met me mee gaat.

KoenL

Registered User

Toppie! Waarschijnlijk zullen de meeste freaks deze nog niet in hun top 10 koninginnedag vuurwerken hebben staan. Volgend jaar ben ik ervan overtuigd dat deze er dan wel in zal staan en er ook meer freaks naar toe zullen komen.

KoenL

Registered User

Ik werk mee aan deze show en heb gezien dat er mooie dingen geschoten gaan worden; qua effecten maar ook de manier waarop. En kijk ook eens naar de locatie, prachtige plek. Meer zeg ik lekker niet:nuts:

Michel_G

Zilveren Member

Zoals te verwachten viel: Show in Houten is ook afgelast ivm Apeldoorn.....

Denk dat het heel lastig wordt nu nog een vuurwerkshow te bezichtigen vandaag. Ook niet meer dan logisch en zou mij ook niet prettig voelen gezellig naar een vuurwerkshow ter gelegenheid van Koninginnedag te kijken, terwijl er zoiets gebeurd is vandaag.......

KoenL

Registered User
Net een half uurtje thuis van de locatie. Vanochtend rond 8 uur begonnen en rond 14:30 uur konden we gaan afbreken. Daar alleen nog via-via gehoord wat er aan de hand was en net pas de beelden gezien. Om eerlijk te zijn terecht dat de show(s) is afgelast. Heel erg jammer, maar vanavond was er geen hond op af gekomen of de sfeer was bedroevend. Bovendien is de gebeurtenis echt dramatisch

Ik ga wel een klein verslagje schrijven van vandaag, maar dat komt later online.

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
Al enkele jaren ben ik een trouwe bezoeker van de vuurwerkshow in Houten. Dit jaar kreeg ik voor het eerst de kans om deze show mee te gaan bouwen. Daar bleef het niet bij, samen met RNBakker en Bob1 hebben we de show geschreven. Eén ding was zeker, het ging een hele leuke show worden.

30 april rond de klok van 8 uur stonden we op de schietlocatie, de Kooikersplas. Meteen begonnen met het opstellen van de rekken op de juiste posities. Met een strak blauwe lucht boven ons gingen we heel ontspannen de dag in.

Rond 11 uur kwam ook het vuurwerk op de locatie. De blokken die binnenkwamen waren echt gigantisch. Ik had nog nooit zulke bakken gezien. Ook de candles die er bij zaten waren de kleinste niet. Na alles even bekeken te hebben konden we beginnen. De show ging elektrisch geschoten worden dus alles moest op een ontsteker aangesloten worden.

Rond 12:40 uur kregen wij op de locatie de eerste berichten over Apeldoorn. Je stelt je er niet veel bij voor en je houd al helemaal geen rekening met het aflasten van de activiteiten. Maar helaas, de telefoontjes namen toe en langzaam druppelde de berichten binnen. Beverwijk gaat niet door, Rotterdam gaan niet door, Veenendaal gaat niet door…Het aantal telefoontjes was niet meer te houden. En dan kwam ook voor ons het bericht ‘ga maar inpakken’, het was voor 90% zeker dat het niet doorging in Houten.

Met nog een beetje hoop even gepauzeerd en een broodje gegeten. Helaas werd het 100% zeker en konden we alles weer afbreken en in de dozen gaan stoppen.

Vooralsnog hadden we geen beelden gezien van het incident in Apeldoorn, wel werd het ook bij ons bekend dat er al 4 doden bij waren gevallen. Op de locatie werd het bij de linten al wat drukker; ‘gaat het vuurwerk wel door?’.

Bij thuis komst meteen de TV aangezet en de beelden waren overal te zien. Ik kreeg er rillingen van. Het is een dag die wij ook als vuurwerkliefhebbers niet snel zullen vergeten.

Hieronder wat foto's.
P1020306.JPG

P1020308.JPG

P1020309.JPG

Op de bovenstaande drie foto's staan de rekken op hun plaats en zijn ze schietklaar gemaakt.

P1020311.JPG

P1020312.JPG

Het vuurwerk is afgeleverd. Cakes zijn al klaargemaakt.

En dan komt het bericht dat we kunnen gaan opruimen. Het is net of de foto's in de verkeerde volgorde staan. :sad2:
P1020321.JPG

P1020323.JPG

P1020326.JPG

P1020329.JPG

P1020330.JPG

De laatste foto, gemaakt op 30 april 2009 om 15:20 uur; het veld is leeg.

P1020332.JPG

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Mooie foto's KoenL.

Jammer dat je eerste show waaraan je mag meehelpen, zo tot zijn eind is gekomen.

Volgend jaar beter.

Bedankt voor het posten van de foto's.

Bovenaan