Hornbach Breda wil weer vuurwerk verkopen

Dim

Product Beheer
Medewerker
BREDA - De directie van bouwmarkt Hornbach aan de Konijnenberg in Breda heeft de gemeente Breda opnieuw gevraagd om medewerking aan haar plannen om vuurwerk te gaan verkopen op haar terrein op de kruising met de Noordelijke Rondweg. Eind vorig jaar verbood de rechter in Breda die verkoop, die zou plaatsvinden van 29 tot en met 31 december.

Reden was onder meer dat het bestemmingsplan dat niet toestond.

Hornbach heeft de gemeente nu gevraagd een zogenaamd afwijkingsbesluit te nemen, om de vuurwerkverkoop alsnog mogelijk te maken. Die procedure neemt ongeveer zes maanden in beslag. Mocht de gemeente een dergelijk besluit nemen, in het voordeel van Hornbach, dan moet de directie van het bedrijf ook nog een verkoopvergunning aanvragen op grond van de apv. De aanvraag die nu bij de gemeente ligt gaat over de plaatsing van twee prefab vuurwerkopslagcontainers op het terrein aan de Konijnenberg 33.

Vuurwerkbunkers

Vorig jaar plaatste Hornbach ook al twee vuurwerkbunkers, met toestemming van de gemeente. Het bedrijf mocht daarin maximaal duizend kilo opslaan. Acht concurrenten van Hornbach tekenden protest aan. De rechter oordeelde dat B en W de vergunning 'onvoldoende zorgvuldig voorbereid en gemotiveerd had'.

Breda telde eind vorig jaar zeventien vuurwerkverkooppunten.

Dim

Product Beheer
Medewerker
BREDA – Doe-het-zelf-zaak Hornbach doet wederom een poging een vergunning te krijgen voor de verkoop van vuurwerk. Vorig jaar verklaarde de rechter een door de gemeente verleende vergunning nog nietig.

Hornbach zond eind mei een vergunningaanvraag in voor de bouw van twee prefab vuurwerkbunkers. In 2010 had de doe-het-zelf-winkel ook al een vergunning gekregen. Toen gooide acht bezwaarmakers roet in het eten door een kort geding aan te spannen dat Hornbach verloor.

De rechter oordeelde toen dat de vergunning niet paste in het bestemmingsplan. Gek genoeg deed de gemeente daar niet moeilijk over en gaf het bedrijf aan de Konijnenberg in een eerder stadium toestemming.

Ralf Poppelaars van Groenrijk was een van de bezwaarmakers. “Er staat geen hekwerk om de bunker die ook niet op de juist fundering staat. En dan ligt die ook nog eens vlakbij een tankstation”, zij hij toen daarover.

Corné-Original

Registered User
"Ralf Poppelaars van Groenrijk was een van de bezwaarmakers. “Er staat geen hekwerk om de bunker die ook niet op de juist fundering staat. En dan ligt die ook nog eens vlakbij een tankstation”, zij hij toen daarover.''

Om die laatste zin moet ik wel even glimlachen,omdat er serieus plannen zijn om bij tankstations aan de snelweg OOK vuurwerk te gaan verkopen!

Z@P

Registered User
Ralf poppelaars is een beetje een flauwe, die maakt zich echt niet druk op wat voor fundering die bunker staat maar is alleen bang dat zn eigen verkoop in gevaar komt...,

bridge

Bronzen Member
Ralf poppelaars is een beetje een flauwe, die maakt zich echt niet druk op wat voor fundering die bunker staat maar is alleen bang dat zn eigen verkoop in gevaar komt...,

Nee de verkoper is zn broer, bart poppelaars. Staat los van Groenrijk, dus Bart heeft even zn broertje naar voren geschoven....

bridge

Bronzen Member
Een echte aanwinst voor Breda zou t niet zijn overigens. T zou om Proline gaan. T toeval wil dat de hierboven genoemde Bart poppelaars ook Proline voert...(naast Beko en Schuurmans).

Voor freaks maakt t gelukkig allemaal niet uit. Die kunnen naar vd Horst met Bonfire en Wolff, Zena en een stukje Marijn en Royal.

Z@P

Registered User
Nee de verkoper is zn broer, bart poppelaars. Staat los van Groenrijk, dus Bart heeft even zn broertje naar voren geschoven....
ach whats the difference....

Het is overduidelijk en echt concurrentie hoeven ze niet te verwachten idd met proline. Cees laat ik trouwens ook links liggen, zijn veel betere opties. Die chagrijnige kop overtuigd me nou niet echt om mn zuur verdiende eurotjes daarheen te brengen, kennis vh personeel vd producten is daar ook nul.

edje30

Registered User
Ik woon in etten leur en ik ga gewoon weer naar steenbergen DAAR hebben ze WEL verstand van vuurwerk!!!!!!

Z@P

Registered User
Ik sta liever tegenover een verkoper met verstand van zijn producten en passie voor vuurwerk dan een of andere oetlul uit de brugklas die het verschil tussen een romeinse kaars en een vuurpijl niet weet, hoe moet zo iemand een consument adviseren.

maar das een andere discussie, we zullen het wel zien van hornbach gaat doen, tot 29 dec in steenbergen. :cool:

Laatst bewerkt:
Bovenaan