Hoorn

rob39

Registered User
hey scav, je stond denk ik net naast ons te filmen met een maatje van je..... dat gekwebbel waren niet onze dames, want onder het vuurwerk afsteken staan wij mannen geen gekwebbel toe!!!!! Het was inderdaad erg druk met de kermisgangers, dat wel, haha. Die amoebe die zelf zijn pijltjes stond weg te schieten begrepen wij ook niet helemaal....... Raken zoals jij het denk ik bedoelt deed het ons ook niet. Vorig jaar waren we bij een show van Ricasa in Valencia, die raakte en kijk ik nog regelmatig terug, niet normaal maar wel een hoger budget denk ik.... We gaan ons nu maar laten verrassen op een paar buitenlandse festivals...... dit jaar voor het eerst naar Adelfia, schijnt de moeite waard te zijn en ik denk dat we daar wel worden geraakt.....

Scav

Registered User
Parkeren was lastiger dan gedacht waardoor ik veel te laat met vrouw en kind aan de dijk stond. Heb daarom maar een fototoestel met buigbaar statief in een lantarenpaal gehangen. Op wat beweging door tegen de paal leunend volk na best ok geworden.

Ach ja, nog 20 dagen tot de pyronale in berlijn, en weer 15 dagen later is de trophy :-D

Laatst bewerkt:

hardcore0438

Registered User
Bedankt voor je film Scav, goed gelukt :) . Show ga ik straks verder kijken maar aan de reacties merk ik dat het echt tijd word dat Hayo in andere geluidsapparatuur gaat investeren .

hardcore0438

Registered User
Net even teruggekeken , maar vind dit toch tegenvallen. Met een totaal budget van 26000 kun je toch veeeeeel beter wegzetten ? Dit valt me erg tegen .

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Jongens vergeet die 26.000 euro. dat geld is niet alleen besteed aan het vuurwerk !!.
transport - pontons - personeel - geluid.. enz zijn allemaal kosten die in het budget worden mee gerekend.
kijk naar de show en geef je oordeel. geen toe dat het niet slecht is. maar het was ook niet de top.
maar hallo we leven hier een klote land dat Nederland heet. het land waar bijna alles kan en mag.
behalve als het om vuurwerk gaat. Hayo heeft voor Nederlandse begrippen gewoon iets moois neer gezet.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Hierbij mijn foto's geschoten in Hoorn.

Vuurwerk_Hoorn_15-8-2014_1_.JPG

Vuurwerk_Hoorn_15-8-2014_2_.JPG

Vuurwerk_Hoorn_15-8-2014_3_.JPG

Vuurwerk_Hoorn_15-8-2014_4_.JPG

Vuurwerk_Hoorn_15-8-2014_5_.JPG

Vuurwerk_Hoorn_15-8-2014_6_.JPG

Vuurwerk_Hoorn_15-8-2014_7_.JPG

Vuurwerk_Hoorn_15-8-2014_8_.JPG

Vuurwerk_Hoorn_15-8-2014_9_.JPG

Vuurwerk_Hoorn_15-8-2014_10_.JPG

Vuurwerk_Hoorn_15-8-2014_11_.JPG

Vuurwerk_Hoorn_15-8-2014_12_.JPG

Vuurwerk_Hoorn_15-8-2014_13_.JPG

Vuurwerk_Hoorn_15-8-2014_14_.JPG

Vuurwerk_Hoorn_15-8-2014_15_.JPG

Z@P

Registered User
Prima show met goed materiaal. Dit kan me echt meer bekoren dan vierdaagse.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

RedBaron

Registered User
wat ik niet kan begrijpen is dat sommige hier altijd maar blijkbaar een vergelijk gaan trekken met shows in Spanje. Volgens mij zijn we al sinds de 16e eeuw niet meer onder spaans bestuur hier in Nederland, dus wat mij betreft stop daar eens een keer mee.. Anders gezegd, je kan dat niet vergelijken, en je moet dat niet willen vergelijken. De regels liggen anders en de kosten (lees: vele malen hoger) zijn anders.

voor een KERMIS vuurwerk vind ik dit toch wel een show die alle andere kermisvuurwerken in Nederland doet verbleken. Volgens mij is er in Nederland niet 1 kermis vuurwerk die zo groot is.. dus waar zeuren we weer om?

Anyways, hier nog de show op video van ons, veel kijk plezier!

F16

FPM Fotograaf & Filmer
jack, kan je mij vertellen hoe jij je video op Youtube hebt gekregen MET geluid? Bij mijn video wordt het geluid gedempt vanwege die auteursrechtelijke onzin.

rob39

Registered User
de enige vergelijking die misschien gemaakt is dat je met 26 mille in het buitenland kennelijk meer kan dan hier. En natuurlijk vergelijk ik, dat doet iedereen, ook jij als ik je reactie over scheveningen lees ;-)) ....... overigens was het jammer dat de speakers het in Hoorn niet deden ( niet overal in ieder geval) en dat deed afbreuk aan de beleving van de show.....

Geen kwaad woord over Heron verder, het was een leuke show en een leuke avond. Ik ga ze live zien in Berlijn en hoop daar een prachtshow te zien en hoop dat ze zich kunnen meten met het Italiaanse en chinese geweld. Wel bijzonder dat een nederlands bedrijf daar schiet.

wat ik niet kan begrijpen is dat sommige hier altijd maar blijkbaar een vergelijk gaan trekken met shows in Spanje. Volgens mij zijn we al sinds de 16e eeuw niet meer onder spaans bestuur hier in Nederland, dus wat mij betreft stop daar eens een keer mee.. Anders gezegd, je kan dat niet vergelijken, en je moet dat niet willen vergelijken. De regels liggen anders en de kosten (lees: vele malen hoger) zijn anders.

voor een KERMIS vuurwerk vind ik dit toch wel een show die alle andere kermisvuurwerken in Nederland doet verbleken. Volgens mij is er in Nederland niet 1 kermis vuurwerk die zo groot is.. dus waar zeuren we weer om?

Anyways, hier nog de show op video van ons, veel kijk plezier!

Laatst bewerkt:
D

Deleted member 17038

Guest
Ik vind het ook een prima show! Maar afgaande op de filmpjes ziet de show van 2013 er vermakelijker uit. Volgensmij is die show compacter en daardoor is de lucht in een stuk vaak voller.

DanielFPM

Registered User
Hier een aantal foto's van mijn kant, helaas niet helemaal tevreden maar je kan niet altijd geluk hebben. Show zelf vond ik voor een kermis show natuurlijk gewoon zoals elke kermis show hoort te zijn! :).. Paar leuke bommetjes gezien maar mistte toch echt een finale!

FPMDSC_0139_zps635f8763.jpg

FPMDSC_0120_zps1df64af3.jpg

FPMDSC_0138_zpsf6e4af0b.jpg

FPMDSC_0135_zpsff81848f.jpg

FPMDSC_0106_zps2e5b5175.jpg

FPMDSC_0113_zps6be00292.jpg

FPMDSC_0102_zpsf7f2e5f6.jpg

FPMDSC_0072_zps8c352cb9.jpg

FPMDSC_0079_zps72fdd981.jpg

FPMDSC_0119_zpsaf9986f6.jpg

FPMDSC_0081_zps960e9a2a.jpg

shinji

Moderator
Medewerker
Persoonlijk vind ik de show van 2013 ook 10x beter. Weet niet of het budget dit jaar hoger lag, maar als dat zo is is het weggegooid geld geweest. Extra pontons en vlotjes ed. heeft geen enkele zin op deze manier.

Scav

Registered User
Er zaten hele mooie dingen tussen, maar met het ontbreken van het geluid leek het zo nu en dan wat stil te vallen. Al moet ik zeggen dat afgaand op wat ik op afstand mee kreeg van de muziek, ik niet weet of ik daar per se vrolijker van was geworden (guus meeuwis, common linnets). Daardoor kon de show me minder raken dan andere shows in de benelux, of beelden van eerdere edities in Hoorn. Een echte finale ontbrak inderdaad ook. Neemt niet weg dat het een leuke avond was, en ik met vrouw en dochter heb genoten van het vuurwerk.

Maar ik sluit me graag bij Rob39´s woorden aan, en kijk uit naar de show in Berlijn op 5 en 6 september. Zal proberen ook daar wat te filmen en te uppen.

kingmokum

Banned
Ik vind het raar dat we tegenover nederlandse shows en bedrijven volgens sommige leden minder kritisch mogen zijn over wat ze laten zien. We staan hier een paar meter verder van de shows af maar verder is er geen enkele reden om minder kritisch te hoeven zijn.

MichelAngelo

Registered User
Kingmokum snijdt hier wel een punt aan inderdaad. Dat lijkt wel vaker het geval. Jammer, want het is geen persoonlijke aanval op de schutter, maar een signalering van een beleving.

Als je op muziek schiet moet het wel kloppen. Als de muziek uitvalt of vertraging heeft dat klopt het plaatje niet meer. Doet afbreuk aan de show. Dat was mijn gevoel ter plaatse ook. Wellicht stonden we precies op de verkeerde plek. Had het gevoel dat er regelmatig iets haperde. Dat is jammer, maar kan gebeuren. Heb best een leuke avond gehad. Zaten mooie en leuke dingen tussen. Om de "opzij, opzij, opzij" zingende sperma vliegjes heb ik hartelijk moeten lachen....

Het probleem is ook een beetje dat die 26000€ zo nadrukkelijk werd genoemd. Dat wekt bepaalde verwachtingen. En als je dan verwend bent dan kijk je toch anders en dat moet je inderdaad eigenlijk niet doen. Blanco de avond ingaan en dan verrast zijn door de show is beter. Want inderdaad zie je dit soort shows verder maar zelden in ons kleinzielige landje. Daarvoor niet anders dan hulde.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Ik vind het raar dat we tegenover nederlandse shows en bedrijven volgens sommige leden minder kritisch mogen zijn over wat ze laten zien. We staan hier een paar meter verder van de shows af maar verder is er geen enkele reden om minder kritisch te hoeven zijn.

Kingmokum snijdt hier wel een punt aan inderdaad. Dat lijkt wel vaker het geval. Jammer, want het is geen persoonlijke aanval op de schutter, maar een signalering van een beleving.

Als je op muziek schiet moet het wel kloppen. Als de muziek uitvalt of vertraging heeft dat klopt het plaatje niet meer. Doet afbreuk aan de show. Dat was mijn gevoel ter plaatse ook. Wellicht stonden we precies op de verkeerde plek. Had het gevoel dat er regelmatig iets haperde. Dat is jammer, maar kan gebeuren. Heb best een leuke avond gehad. Zaten mooie en leuke dingen tussen. Om de "opzij, opzij, opzij" zingende sperma vliegjes heb ik hartelijk moeten lachen....

Het probleem is ook een beetje dat die 26000€ zo nadrukkelijk werd genoemd. Dat wekt bepaalde verwachtingen. En als je dan verwend bent dan kijk je toch anders en dat moet je inderdaad eigenlijk niet doen. Blanco de avond ingaan en dan verrast zijn door de show is beter. Want inderdaad zie je dit soort shows verder maar zelden in ons kleinzielige landje. Daarvoor niet anders dan hulde.

Kritisch zijn mag en hoort er allemaal bij als de kritiek maar onderbouwd is en dan maakt het ook niet uit om welk bedrijf het gaat. Zo draaien wij graag het forum en zo hebben we altijd bekend staan. Dus in dit geval sta ik achter jou Mokum.

Ik heb de show van Hoorn (nog) niet bekeken maar ik wil wel even een aantal opmerkingen plaatsen omdat er nu toch gediscussieerd word. Het budget in NL blijft altijd een probleem €26,000 is een flink bedrag maar laten we aub niet vergeten dat je in Nederland gewoon 52% kwijt bent op het moment dat je het geld in huis hebt. Dan heb je ook nog de overige kosten die je vaak bij kleine shows niet hebt.

Het verschil met de shows en het budget in het buitenland is de marketing. Daar schieten ze met een budget van €25.000 een show met een verkoopprijs van €40.000 tot €50.000. Maar dit gebeurd alleen bij de grote shows waar heel veel publiek of toerisme of afkomt. Ik heb in Spanje vaak genoeg bij "gewone shows" gestaan en dan was het ook gewoon klein, saai en niet goed genoeg. Totaal niet te vergelijken met de shows die wij zien tijdens de grote feesten etc. Het enige verschil met die shows is dat er dan nog vaak wel kwaliteit word geschoten.

Bovenaan