Honden vluchten of bezwijken onder knallend vuurwerk

MjB

Registered User
Kan me er iets bij voorstellen. Alleen hebben de baasjes waarschijnlijk de hond niet voldoende "gedrogeerd".
Ik vier nu al enkele jaren oud en nieuw met een hond erbij. Deze is zéér bang voor vuurwerk. Ze zet al geen stap meer buiten de deur als ze een rotje een paar straten verderop hoort.
De laatste jaren gaat het een stuk beter maar dan wordt ze wel helemaal "dronken" gevoerd met een bepaald soort druppels waar de rustiger van wordt. Dit spul helpt echt want voorheen had ze letterlijk het bloed onder de nagels, zo snel wilde ze weer naar huis als ze een knalletje hoorde.
Mijn eigen hond wordt niet warm of koud van vuurwerk. Sommige honden wennen echter helaas nooit aan de harde knallen.

Patrick36

Registered User
Zo iets kan je wel verwachten met een hond. Dit jaar heb ik oud en nieuw gevierd bij me vriendin en daar wat supervlinders voor de deur afgestoken maar die hond stond gewoon lekker in de gang en was nergens bang voor. Het licht ook net zoals wat MjB zegt vaak aan de hond, de een kan er tegen en de ander niet.

skupje

Registered User
Je kan ook een hoop ellende voorkomen door je hond te wennen aan vuurwerk ik heb zelf een jackrussel en die wordt helemaal maf van vuurwerk. 1 knalletje of een beetje sier en meneertje staat voor de balkon deur en wil naar buiten of opgebeurd worden om te kijken.

Het zal niet altijd zo zijn maar ik merk vaak dat als de hond bang is,dat het baasje het ook niet zo heeft op vuurwerk!!

Grtz skupje

ifeelfine

Registered User
is Ronse niet in België... valt me op dat onze zuiderburen dit jaar ook op eens een stuk negatiever over vuurwerk zijn....

Bovenaan