Hoge snelheidsopnames vuurwerk.

GMP82

Zilveren Member
Re: hoge snelheidsopnames vuurwerk.

Gaaf dit, had ze wel van tevoren kunnen vertellen dat ze bij die shell te dichtbij filmden :p maar ja. Van mij mogen ze meer van dit soort films maken. (Al vrees ik dat het een dure en tijdrovende aangelegenheid is, als je het goed wilt doen).

HocusPocus.Pyro

Registered User

Heel erg mooie beelden, ze hebben veel moeite gedaan (tenminste twee dagen filmen met een hele crew) om dit allemaal zichtbaar te maken. Waanzinnig leuk om te zien. Ik kan mij herinneren dat ik ook een lancering van een shell vanuit een transparante buis heb gezien. Het bijzondere was dat het je een beeld gaf hoe lang het allemaal duurt, omdat je door de buis kon kijken, en de lift-charge eerst heel lang de shell zag omhullen met vuur... Dat was een proef die men in Japan bij een fabriek aldaar had gedaan, al meer dan 10 jaar geleden. Helaas heb ik deze opnamen nooit meer kunnen terugvinden. Ik hoop dat ooit een film-crew met speciele highspeed camera ook zoiets weer wil vastleggen.

elmo

FPM Moderator

Heb ook nog een filmpje op highspeed.
Het is het opstijgen van een kogelpijl.
Heb hem op youtube gezet voor jullie.

Patrick

Registered User

Leuk om te zien.. Ik heb op school ook eens één en ander met een hoge snelheids camera gefilmd.. Helaas zijn dat soort camera's erg duur en hobby-matig dus onbetaalbaar, anders zou ik er ook elk jaar op oudejaarsdag buiten mee staan :toung:

Je ziet trouwens nu ook goed wat een troep de standaard Duitse Weco pijlen eigenlijk zijn (die vaak ook in de goedkope Duitse pijlpakketten zitten).. Een huls gevuld met wat losse zwartkruit kogeltjes.. De pijl vliegt dus omhoog en floep een super klein boeketje schiet eruit, de pijl blijft zelfs geheel intakt in vergelijking met onze pijlen (of de nieuwere Duitse Bombetten pijlen natuurlijk).

Tony

Administrator
Medewerker
WOW Geweldig! Vooral die saturn Missiles..Zeer gaaf om ze zo te zien vertrekken. Het zijn net echt raketten.

Dmitri

Registered User
Ik heb ook een camera met een hoge snelheid, maar die kan niet filmen met 10000fps. :weird:

Mijn camera haalt 240 fps! :toung:

bloodveins

Registered User
Ze hebben het bij timewarp met shells gedaan. In mortier en zonder hierbij de film

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan