Hoeveel gram per schot in belgisch vuurwerk?

spitfire

Registered User
@dominique, de 25 mm regel geldt weer niet voor mines... om het even onduidelijk te maken.. Ik weet wel dat een keuringsnummer soms toegezegd wordt terwijl het eigenlijk niet strookt met de rest van wat er te koop is. Dat is natuurlijk mooi, maar het klopt niet, als je strikt duidelijke regels volgt. Maargoed..

bridge

Bronzen Member
hierboven staat dus het antwoord op deze vaak terugkerende vraag. 15 gram zie het vermeldde artikel in de Belgische wetgeving.

Tony

Administrator
Medewerker
hierboven staat dus het antwoord op deze vaak terugkerende vraag. 15 gram zie het vermeldde artikel in de Belgische wetgeving.

Dit staat er
Sierbatterijen mogen maximaal 250 gr sas bevatten en mogen maximaal 25 mm zijn. Misschien dat er intern ook weer zo'n maximaal kruitgewicht per tube is afgesproken, dat weet ik niet, maar het heeft gewoon ook weinig zin om meer dan 20 gr in een tube van 25 mm te gaan stoppen.

Zover ik weet was het altijd al 20 a 24 gram alleen was het niet interessant met cakes van maximaal 240 gram. Original heeft een manier gevonden om 20 a 24 gram per tube goed tot zijn recht te laten komen.

Z@P

Registered User
Met meer effectlading heb je ook meer burstpowder nodig om de sterren te verspreiden, mag er ook meer burstlading in? bijv 10% van 25 gr = 2,5?

Bovenaan