Hoeveel euro uitgeven aan vuurwerk in 2011/2012

Hoeveel euro uitgeven aan vuurwerk in 2011/2012

• €15 of minder

Stemmen: 5 1,4%
  • €15 tot €25

Stemmen: 0 0,0%
  • €25 tot €50

Stemmen: 3 0,9%
  • €50 tot €75

Stemmen: 7 2,0%
  • €75 tot €100

Stemmen: 8 2,3%
  • €100 tot €150

Stemmen: 19 5,5%
  • €150 tot €250

Stemmen: 40 11,6%
  • €250 tot €350

Stemmen: 45 13,0%
  • €350 tot €500

Stemmen: 51 14,7%
  • €500 tot €750

Stemmen: 50 14,5%
  • €750 tot €1000

Stemmen: 43 12,4%
  • €1000 tot €1500

Stemmen: 38 11,0%
  • €1500 tot €2000

Stemmen: 15 4,3%
  • €2000 tot €2500

Stemmen: 2 0,6%
  • Ik geef meer dan €2500 uit

Stemmen: 20 5,8%

• Total voters
    346

nilo19

Registered User
ik heb echt geen idee wat mijn budget is voor dit jaar, eerst maar even afwachten wat de vuurwerkhandelaars mee aankomen.
sowieso heb ik alwel een budget van 150 euro voor Zena.

brian the freak

Registered User
750,- MAX Vorig jaar voor dik 1000+ en dat was me toch te hard aangekomen in de portomonee en was ook gewoonweg teveel vuurwerk, maarja dat krijg je he met die freakacties. je blijft hetzelfde uitgeven alleen heb je ineens 35% meer te stoken whehe.

Vuurwerk023

Registered User
Ik ben nog jong heb dus nu tussen de 150 en 250 euro meestal komen we uit op +- 300 euro krijg altijd nog wat extra's dus ben benieuwd wat het dit jaar gaat worden

DioR

Registered User
Vorig jaar had ik een bedrag met 3 nullen op het eind. Ik ga dat niet meer doen. Dit jaar zoek ik selectief mijn spullen uit, en laat de erg duurdere cakes voor gezien. Ik kom dit jaar op 350-500 euro, en denk dat ik daar meer dan voldoende leuke spullen kan halen.

Edit:Nu is mijn berekening alweer 600 euries... Kan mijn stem helaas niet meer wijzingen...

Laatst bewerkt:

white thunder

Registered User
heb al besteeds aan t bunkertje voor 270 en voor 340 mee gekregen:lub:en zal voor ritje duitsland een 300 a450 uit trekken:happy:geen nederlands spul:tounge: en misschien dat dr nog wat bij komt van belgie

Laatst bewerkt:

GrolschFreak

Registered User
Dit jaar, ik gok tussen de 1000 en 1500. Niet zoveel als voorgaande jaren, ivm aanschaffen van spullen in huis. (nieuw bed, nieuwe tv, nieuwe desktop en laptop, en nog wat dingen) Maar ondanks dat toch nog genoeg voor een mooie dag.
Toch weer wat meer aanschaffen op de bekende Non-kleur markt waardoor alles wat goedkoper is en wat minder in de NL winkels.
En natuurlijk weer een tochtje Lidl en Aldi duitsland ohja en Real niet te vergeten. Voor oa 2 kartonnetjes alligator voor een projectje.

Diemm

Registered User
Zoals elk jaar gaan we ook dit jaar het bedrag verhogen dat we aan vuurwerk gaan uitgeven:tounge:
Dit jaar voor ongeveer 300 euro. Ik denk wel dat dit de laatste keer is dat ik meer uitgeef dan het jaar ervoor, boven de 300 euro vind ik het te veel geld worden.

Laatst bewerkt:

Physer

Registered User
Ik had vorig jaar voor 't eerst boven de €80 uitgegeven (had toen eindelijk een echt inkomen, naast zakgeld)
Dit jaar heb ook weer meer inkomen, ik ga 't proberen rond de €¡50 te houden. Heb namelijk niet echt zoveel geld dat ik 't boven de €€200 kan doen (I'd wish :D)

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
mm, als de stemmers die meer dan 500 euro uitgeven samendoen heb je al minimaal 67.500 euri aan budget.
Kun je toch elk gerenommeerd bedrijf in Spanje of Italie voor laten komen om een leuke batteria / mascleta + avondshow voor weg te laten blaffen op 31 Dec. :)

btw: toch zou'k het niet doen, omdat je niet zelf lontjes aan mag steken.

bloodveins

Registered User
Was van plan om dit jaar niet over de 500€ te gaan maar ondertussen alweer voor €600 besteld en zal alleen maar meer worden naarmate de kriebels toenemen.

boozebelly

Registered User
Voorgaande jaren stond het afsteken van vuurwerk op 31 december bij mij altijd bovenaan als het om prioriteiten gaat. De geur van het kruit, de knallen, de sfeer... vertel mij wat dat betreft alsjeblieft wat nieuws...

Maarrrr, feit is dat ik dit jaar gewoon een stuk minder te besteden heb qua vuurwerk. Onlangs ben ik gaan samenwonen met mijn vriendin en dat brengt natuurlijk de nodige kosten met zich mee qua inboedel.
Daarnaast volgt ze nog een opleiding in Deventer (Jan des Bouvrie-woninginrichting) en heb ik ervoor gekozen om nog een vervolgopleiding te volgen op het gebied van motorenrevisie.
Zoals sommigen van jullie misschien al weten was ik al een tijd werkzaam als automonteur, maar ik ben van plan om mij echt te gaan verdiepen in old-timers en dan vooral Amerikanen en helaas, dat kost nou eenmaal aardig wat geld.

Om diezelfde reden hou ik mij ietwat afzijdig van het forum. Waarom? Omdat ik mij niet gek wil laten maken met filmpjes van producten die ik dit jaar toch niet kan kopen.
Maar geloof me als ik zeg dat ik er verdrietig van kan worden als ik besef wat ik dit jaar ga missen vergeleken met voorgaande jaren. Natuurlijk is vuurwerk een luxeproduct en mag je best zeggen dat ik mij wat dat betreft aanstel, dat neem ik niemand kwalijk, maar feit is wel dat ik net zo uitkijk naar die ene dag als jullie.

Het komt erop neer dat ik dit jaar gewoon keuzes moet maken. Op vuurwerkgebied doet dat mij pijn, want ik zal de luxe missen om om 10:00 een Thunderking XXL leeg te pompen terwijl de halve buurt nog wakker moet worden, maar anderzijds heb ik al diverse uitnodigingen van vrienden liggen om bij hun oud & nieuw te komen vieren.
Dat gaat geheid gezellig worden, maar hun zullen niet snappen wanneer ik met een traan in mijn ogen zeg: 'Wacht maar tot volgend jaar, dan heb ik de knaken om de halve buurt weer weg te pompen'. En dat is niet arrogant bedoeld, maar juist positief! Iets wat alleen de echte kruitsnuivers zullen begrijpen ;)

Ik ben inmiddels een paar jaar actief op dit forum, ik hou van vuurwerk, maar dit jaar moet ik een keuze maken en dat betekend dat ik een stapje terug moet doen. Dat doet mij pijn, maar geloof mij als ik zeg dat deze hobby nooit dood zal gaan, dat ik nu al verdriet heb van het gemis op vuurwerkgebied dit jaar en dat ik gehied terugkom zodra ik de financiën ervoor weer kan missen.

Tot die tijd zal ik FPM echt wel volgen, maar niet zo fanatiek als voorheen. Ik heb mijn dealer, ik weet mijn budget en ik weet van welke mensen ik de mening graag volg op dit forum.
Op basis van hun zal ik dit jaar mijn collectie samenstellen.
Dit jaar ben ik genoodzaakt om mij op te stellen als een 'bescheiden' liefhebber.

Zoals John Rambo ooit zei: 'I'll be back' haha ;)

knift

Registered User
Ja ff naar Belgie ben je zo weer 600 kwijt en dan de 3 ddd daar gaat ook al snel 300 inzitten dus ik hoop onder de 1000 te blijven.

sw0rdys

Registered User
ik heb mijn vrouwtje eindelijk over kunnen halen dat ik de 500 kan raken, aangezien er een winkel om de hoek zit en het niet kan laten om 2/3x op oudjaarsdag te kijken of ze de laatste dingen tegen stuntprijzen eruit doen zal het wel weer een hondertje meer worden:p

GMP82

Zilveren Member
Zoals anderen ook al aangaven en wat boozebelly wat uitgebreider toelicht, moet ook bij mij de broekriem strakker dit jaar. Ook ik ben mede daardoor tijdje FPM-offline geweest. Huis gekocht, opgeknapt, ingericht. Ik denk dat ik blij mag zijn als ik de 200-250€ haal. Ben er nog niet over uit wat ik doe, selectie toppertjes of budget producten combineren.... keuzes keuzes

Soms moet je je prioriteiten anders leggen. Hoe jammer dat ook is, zeker omdat dit maar eens per jaar kan...

Bovenaan