Hoeveel aansteeklonten?

Stefan Tetteroo

Registered User
Aansteeklonten gebruik ik hooguit voor klein spul, voor losse cakes, pijlen enz de pyrotorch en er is een schietsysteem op komst waarmee ik showtjes kan gaan doen.

PyroFreakk_

Registered User
We zijn vorig jaar met vier man gegaan en hebben in totaal 50 aansteeklonten gekocht en er 50 zelf gemaakt, nou mooi k*t dus, die zelfgemaakte dingen werkten voor geen meter, gelukkig wonen we maar een kilometer van de boerenbond af, en zijn we bij gaan halen ;P

michel0911

Registered User
Wat ik niet begrijp is waarom jullie geen gasbrandertje gaan gebruiken, is vele malen fijner om mee te stoken en je vuurwerk gaat altijd aan, het is ook nog veilig ook.

Die dingen kosten niks, dus waarom niet eens proberen ?

Mischien een ideetje voor FPM om gasbranders met opdruk van FPM te maken ?
Sponsortje zoeken en opdruk erop laten zetten, en verkopen maar....

KruitFreak

Registered User
Ik gebruik nauwelijks meer lont, veel te veel blazen pfff...
Meestal een paar pakjes pyro torch (van Broekhoff zijn erg goed).
Daarnaast natuurlijk een geschikte aansteker, liefst MetalTorch.

Pyromaniac 1975

Registered User
Bij mij ook geen lonten.

Ik gebruik altijd een creme brulee brander en dit jaar koop ik een berg Port fires van Cafferata.
Goede stevige portfire zoals we vroeger vaak gebruikte bij het vele handmatige schietwerk.
Ik ga er dan ook alvast een vooraadje van inslaan.

Elegance

Registered User
Ik gebruik hier wel lonten de fijnste vind ik die van Lesli die gevlochten dingen (Nieuw sinds 2009)
Heb voor ditjaar een Handgasaansteker gekocht via marktplaats voor 5.25 is een fijn dingetje.

sebastiaantje

Registered User
Ik heb er volgens mij 10 a 12 door heen gejaagd. Veelal voor overdag. S 'avonds gebruik ik (vooral voor pijlen , potten etc) gastorch. Dit jaar weer veel de gastorch en lonten.

Gr

Laatst bewerkt:
Bovenaan