hoe zelf vuurwerkopnames te maken

vonk

FPM Moderator
Medewerker
bart timmers zei:
ik ben van plan om de dcr hc 19 aan te schaffen weet iemand of dit een goede camera is om mee te filmen voor vuurwerk.
en het geluid moet ook mooi klinken heeft iemadn ervaring met deze camera dan hoor ik het graag

denk dat dit best een leuke camera is om mee te beginnen.

heb even de specificatie,s op gezocht en wat wel van belang is: de camera heeft 6 verschillende opname standen, nou weet ik dat sony een opname stand heeft voor tegenlicht/vuurwerk.
dit zou handig zijn om te vragen aan de verkoper als je hem wilt gaan kopen.

dit is een leuke camera maar verwacht er niet al te veel van, je kan er leuke opname,s mee maken maar ga het niet vergelijken met wat je bv hier op het forum ziet.

NLsandman

Registered User
Zo'n camera is ook meer voor thuis gebruik vindt ik, heb zelf een oude voorloper ervan en inderdaad, zo als de filmpjes hier zijn dat haal ik niet en dan zijn de filmpjes hier ook nog gedecodeerd naar vcd standaard.
Maar om mee te beginnen is het inderdaad leuk spul en als je niet zo'n budget hebt als de freaks hier dan moet je wel;)

Sweet Laker

Registered User
Ik heb zelf vandaag de Sony DCR-HC17 aangeschaft. Het is op zich een leuke camera en zoals al is gezegd is het een leuke beginnerscamera. En wat ook leuk is, dat de prijs niet al te hoog is.

Ik heb even geprobeerd om avondopnames te maken en dat ziet er op het eerste gezicht goed uit. Heb het nog niet op groot scherm bekeken, dat gebeurd pas na de kerstdagen :)

Maar heb iig de mogelijkheid om het op film vast te leggen en dat is voor mij toch het belangrijkste. Als ik later in mijn geld zwem :p dan haal ik wel de camera die ik eigenlijk wilde hebben (Sony DCR-PC350, zal tegen die tijd wel zwaar verouderd zijn, maargoed :+ )

GMP82

Zilveren Member
Sweet Laker zei:
Ik heb zelf vandaag de Sony DCR-HC17 aangeschaft. Het is op zich een leuke camera en zoals al is gezegd is het een leuke beginnerscamera. En wat ook leuk is, dat de prijs niet al te hoog is.

Ik heb even geprobeerd om avondopnames te maken en dat ziet er op het eerste gezicht goed uit. Heb het nog niet op groot scherm bekeken, dat gebeurd pas na de kerstdagen :)

Maar heb iig de mogelijkheid om het op film vast te leggen en dat is voor mij toch het belangrijkste. Als ik later in mijn geld zwem :p dan haal ik wel de camera die ik eigenlijk wilde hebben (Sony DCR-PC350, zal tegen die tijd wel zwaar verouderd zijn, maargoed :+ )

Kijk ]:) dat zijn goede berichten! Verheug me nu al op al dat beeldmateriaal dat vanaf januari (online) gaat komen ;) Ik denk dat het voor mij nog een camera lenen wordt dit jaar (als dat al lukt) en misschien volgend jaar kopen, moet even de financiele situatie afwachten ;(
Iig gefeliciteerd met je aankoop:w

Grouver

Registered User
Als je sfeer in je filmpjes wil brengen moet je meestal niet van een te grote afstand filmen want dan lijkt het net in scene gezet en dat is niet leuk voor de kijker.

Maar je moet idd niet met je lens boven een pot hangen want dat is weer niet goed voor je camera.

grtz Grouver

Timon

Registered User
Ik denk dat het voor mij nog een camera lenen wordt dit jaar (als dat al lukt) en misschien volgend jaar kopen, moet even de financiele situatie afwachten

Wij hebben voor komend oud en nieuw een camera met statief gehuurd. Eenzelfde camera als waar Freakpyromaniacs opnamen mee maakt. Kosten circa €100,= voor 2 dagen. Is ook een optie.

Sweet Laker

Registered User
Dat is inderdaad ook nog een goede optie! en 100 euro vind ik nog meevallen moet ik zeggen.

Zelf heb ik van de week een nieuwe camera gekocht, een 3ccd cam van Panasonic. (De nv-gs 320 voor ingewijden).

Mijn ervaring tot nu toe is erg goed, heb twee sinterklaas shows opgenomen met felle kleuren en redelijk donkere lichtsomstandigheden. De kleuren van zowel de lampen als pakken/ kleding komt goed tot zijn recht, lopen geen vreemde lijntjes door het beeld en ook zijn er geen piepen die er niet horen waar te nemen.

Volgende week is de planning om hem tijdens de demo van de Rijswijkse vuurwerkhal te gebruiken, ben benieuwd :)

Bovenaan