Hoe steek je een candle het veiligst af?

paaltje in de grond staan 50 cm hoog ofzo, (neem een paaltje van 1 m en dan 50 cm in de grond..) en dan de rohr met een aantal lagen ducktape vast maken op verschillende plaatsen

groetjes

Mokum-pyro zei:
paaltje in de grond staan 50 cm hoog ofzo, (neem een paaltje van 1 m en dan 50 cm in de grond..) en dan de rohr met een aantal lagen ducktape vast maken op verschillende plaatsen

groetjes

of zoek een klein paaltje ! ergens op straat ! en tape die candle vast met sterke tape! zorg wel dat er dan een harde ondergrond is ! de candle moet een harde ondergrond hebben anders schieten de ballen niet ver de lucht in. en zorg dat de paal niet boven de candle uitkomt!
en dat de candle makkelijk in een open luchtruim kan schieten

groeten djara

en veel plezier

Laatst bewerkt:
gewoon ingraven.
zo stond het ook op de gebruiksaanwijzing van de weco fiesta grande afgelopen jaar.

geen problemen mee gehad, stond nog precies zo als ik hem het neergezet.
Een grondboor is wel erg handig..

djara zei:
of zoek een klein paaltje ! ergens op straat ! en tape die candle vast met sterke tape!

vergis je niet met het bevestigen van een candle. Deze kan erg warm worden en hierdoor zal ducktape ook wel een kunnen smelten...gevolg...candle valt om..

Heb het zelf een paar jaar geleden meegemaakt..een bomberohr vastgemaakt met ducktape...aan een steigerpijp die in de grond was geslagen. ik was niet te zuinig en had geen plekje overgeslagen met de tape. toch bij de laatste bal viel de bomberohr om...de bal schoot als een idioot eruit...gevolg..paar gaten in kleding...en een brandplek in mn zus der nek (die overigens weer weggetrokken is) dit doe ik niet nog een keer. ik stond er ook verbaasd van te kijken dat al het tape was gesmolten.

bevestig nu ze met staaldraad of spanbanden.

mvg freddy;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Een andere mogelijkheid is om bevestigingsbeugels te gebruiken. Dit doen wij altijd, en gaat altijd goed. Wij bevestigen ze in een stevige dikke houten paal, die in de grond zit.

Hier een foto om het te verduidelijken:

9386.jpg

De beugel kan je dmv die moeren groter maken, de buis erin zetten, en weer aanschroeven.

GiveMePow(d)er zei:
en uiteraard niet té strak waardoor de pijp versmald zou kunnen worden

Uiteraard, en er natuurlijk voor zorgen dat de pijp op de grond staat. Heb mensen ook nog wel eens candles zien bevestigen die zo'n 10cm boven de grond zweefden |:(

Back
Bovenaan