Hoe gaan jullie het doen dit jaar?

PyroPlop32

Registered User
het word een showtje van een minuut of 16.....kost wel even om dat klaar te zetten en allemaal aan te sluiten.
tevens staan we zelf buiten en zetten we de straat af.

ik denk dat diegenen die kwaad zouden willen doen niet echt een kans daartoe hebben :)

Zet jij alles buiten neer? Binnen? Als ik in mijn straat alles voor 00.00 vast buiten klaar zet weet ik zeker dat om 00.00 uur alles weg is!!

Steve88

Registered User
Ik schiet eigenlijk altijd 1 voor 1. Begin meestal met het grootste spul omdat ik dan toch even kan laten zien wie het mooiste vuurwerk heeft in de straat :p

Maiko

Registered User
Valt me op dat er niet heel veel mensen zijn die 1 show houden. Had verwacht dat dit er toch meer zouden zijn. Zelf lont ik ook heel weinig door. Dit jaar wel iets in gedachten maar om 0:00 gaat het meeste 1 voor 1. Kan iedereen er het beste van genieten en staan ze mooi op de film.

USRRobiwan

Registered User
Als het zo waait als nu (windkracht 6) bij ons dan houd ik het bij het grondvuurwerk en gaat de rest in de box tot volgend jaar. En als het een mooie dag wordt, wat ik sterk betwijfel. Dan leuke 01:00 project in elkaar zetten.

Koetje

Registered User
Voor 12en rustig 1 voor 1 cakes de lucht in en wat kleiner spul. Na middernacht minimaal per 2 tegelijk en als laatste een flinke doorlont plank. Afsluiten altijd met een paar dikke matten.

blackpowder

Registered User
Ik ga dit jaar genieten.
Ik ben bij mn broertje en die woont op 10 hoog met uitzicht over zoetermeer , delft , rotterdam en aan de andere kan leiden en nog meer zoetermeer.
Dus ga veel zien en om 00.00 uur ga ik losse cakes afschieten op bepaalde volgorde omdat ik niet alles kan prefabben.

Mvg blackpowder

edje30

Registered User
Ik heb 1 show in de planning staan om 0:15 wel doorgelont en 1 voor 1 en in de vooravond een leuk familie pakketje stoken en de extra Magic Moments.

petertje23

Registered User
Ik ga overdag wat klein spul stoken, meterpakketje, en wat single shots, grondbloemen, happiness enzo.
Ook de vooravond doe ik dit, af en toe even naar buiten lopen om een fonteintje aan te steken.
Om 12 uur ga ik de cake's 1voor1 afsteken, en een paar cakes doorlonten.
Wel probeer ik zoveel mogelijk rekening te houden in de opbouw van de cakes.
Dus rustig beginnen, en dan het heftigste eindigen.

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Bij mij is het bijna elk jaar hetzelfde rond 12 uur.

Eerst ga ik 5 tot 15 minuten filmen.

Daarna begin ik meestal eerst met het afsteken van een duizendklapper of fontein.
Om vervolgens de grote cakes uit te testen. Per stuk. Niet op volgorde.
Om daarna een rondje te lopen met de restanten die ik nog over heb.

De dagplanning heb ik volgens mij al in een andere topic gedeeld.

Ik zal best wel een hele show willen neerzetten, doorlonten en zo.
Maar ik heb nog het geld, nog de technische capaciteiten, nog de spullen ervoor om dit te doen.
Dus ja, hoe graag ik het ook wil, ik moet alles helaas per stuk afsteken.

aadje93

Registered User
een voor een me lijstje wegschieten, kan ik er het langste van genieten :). bij elkaar een 20-25 cakes volgens mij (pakket van stuk of 9 en aantal losse cakes besteld)

En uiteraard pijlen schieten, daar krijg je de grootste kick van (heerlijk geluid als ze opstijgen)

king of thunder

Registered User
In de vooravond even een white box , discoflitsers en wat knalvuurwerk met mijn nichtjes afsteken. Dan nog een ceasar en een shanghai cake om even rustig van te genieten. Naar binnen : eten , drinken , gezelligheid en om 00:00 proosten en goede wensen. Met een glas champagne in de hand naar het vuurwerk kijken totdat ik me niet meer kan inhouden (ongeveer 00:15) en dan even een heavy 3 en nog een shanghai cake los afsteek. Vervolgens nog drie bescheiden doorlont projectjes ( gemiddeld 1,93 schot per seconde) op dikke spaanplaten. Eentje met meerdere blue- en green sky action's. Eentje met meerdere heavy 3's en ceasars. En eentje met super 8 per effect in V-shape. En om 01:50 als verassing nog een shanghai rol !!!

pyro_t

Registered User
In de vooravond al een showtje met wat duitse budget potten.

Het vuurwerk voor 's avonds wordt op 29 december op 4 europallet gekit en als de kit droog is kan ik de pallets rechtop zetten zonder dat de potten ervan af vallen. (bij wijze van spreken) Staat ook buiten in 5 min en heb ik voor oudjaars dag ook wat te doen
wel bepaal ik samen met mijn broertje een beetje de volgorde zodat we niet kriskras over de pallets heen moeten.

Verder beginnen we met de potten los aan te steken en op het einde met 2 of 3 tegelijk.

Zoomiej

Registered User
Na eerst werken tot een uurtje of 18.00 daarna eten etc, en dan rond 20. uur naar buiten om wat kleinere potjes en klein nostalgisch spul weg schieten. Daarna voor de buis met vrienden en om 00.00 eerst even vanaf het balkon (4e verdieping) kijken hoe de rest van hilversum zich het nieuwe jaar in gaat schieten Om vervolgens naar beneden te gaan de vuurkorf aan te zetten en dan beginnen met het grote werk 1 voor 1, maar ook wat combies (wij zijn met ze 3e)

ff offtopic; merk dat jullie allemaal met het grote spul beginnen en daarna de minder potten schieten. Ik doe het eigenlijk altijd andersom. Van tevoren selecteer ik de potten met wie ik zeker wil eindigen. Ik gok vast dat jullie reden is omdat er rond 00.15 de meeste mensen buiten zijn?

adgertic

Registered User
Dit jaar zijn we met vrienden dus die zal ik ook wat aandacht moeten geven. :hehe!:

Maar goed. 's morgens om 10.00 de straat even wakker maken met een fatsoenlijke mat en een salute cake.
Dan rustig aan wat los spul opstoken met een vriend van me die een paar straten verder woont. Nog ff wat voorbereiden voor het eten. Vrienden treffen. Buiten lekker stoken met allerlei klein spul en een meterpakketje.
Na het eten met de hond een rondje, dan met mn dochter en wat vrienden die even op haar letten naar buiten, even een draakboxje stoken voor de kleine meid.

Gelukkig heb ik de volledige zondag om alles door te lonten van mijn kant en mijn vrienden doen hetzelfde en nemen maandag de hele handel in kratten mee. Zetten we dan in de kelder en dan schieten we om en om setjes van een cake of 4 die doorgelont zijn als het 12 uur geweest is.

Om ongeveer 1:45 uur (als het langzaam iets stiller aan het worden is in de straat) halen we de grande finale uit de kelder.
We beginnen nog 1 keer met een 50.000 klapper waarna we 4 setjes van 5 cakes (2 Silver Salutes en 3 extreme salutes) neerzetten en met 4 man tegelijk de fik erin zetten. :hehe!:
Daarna proosten we op het nieuwe jaar.

Bolle Racegek

Registered User
Overdag met vrienden carbidschieten met een bbq erbij, dan naar mijn huis, lekker de muziek aan, af en toe voor de kids wat stoken en om 00:00 gaan we cake voor cake knallen!!!

Girandola

Registered User
Om 10 uur openen we met een hoop lawaai, vervolgens vermaak ik mij overdag met singleshots, ratelbandjes en wat knalcake's. S'avonds gaat er elk uur, zoniet vaker, een stuk siervuurwerk de lucht in, dit gaat om een cake of een vuurpijl. Om 12 uur gaat er een 500 grammer de lucht in en kijk ik vol verbazing om mij heen naar wat de buurt allemaal weer heeft gekocht. Vervolgens steek ik rustig, stuk voor stuk, al mijn siervuurwerk af, en zijn we rond 1:30 klaar.

Bovenaan