Hoe betrouwbaar is het Meldpunt Vuurwerkoverlast

Moontan

Moderator
Medewerker
Hoe betrouwbaar is het Meldpunt Vuurwerkoverlast ?

Nijmegen – Het Meldpunt Vuurwerkoverlast viert hoogtij in deze laatste dagen van het jaar. De dienst is beschikbaar tot en met 3 januari 2016. Meldpunt Vuurwerkoverlast is een initiatief van meerdere lokale GroenLinks-fracties. GroenLinks Nijmegen heeft hier vooralsnog geen aandeel in.
Ze zeggen geen vuurwerk haters te zijn, maar willen vuurwerk enkel nog door professionals laten afsteken.

Officieel mag je pas vuurwerk afsteken op 31 december vanaf 18.00 uur, maar in de praktijk hoor je in de weken voorafgaande aan oud op nieuw met regelmaat vuurwerk. Maar wat is overlast? Een knal bij je voordeur? Of ergens iets in de verte?
Uiteraard vervelend als er iemand of een (huis)dier er echt last van heeft. Maar het Vuurwerk Overlastmeldpunt is het andere uiterste. Daarbij komt hoe “eerlijk” zijn de meldingen?

Vanuit Nijmegen zijn er tot nu toe 703 meldingen ontvangen. Maar deze lijken telkens van dezelfde adressen af te komen.
Zo is er vanaf een persoon in de Wijk Lindenholt 75 maal melding gemaakt.

http://www.112nijmegen.nl/hoe-betrouwbaar-is-het-meldpunt-vuurwerkoverlast/

Berry19

Registered User
Inderdaad. Media publiceert ieder persbericht trouw en je merkt aan alles dat vuurwerkliefhebbers in het verdomhoekje worden gezet.

GMP82

Zilveren Member
Ik vind het al heel wat dat hier openlijk de boel in twijfel getrokken wordt.

Wat overigens voorgaande jaren ook al genoemd werd; stel er wordt 1 stuk illegale rommel afgestoken. BOEM.
Dan bestaat de kans, dat als je maar genoeg klaagbereid volk hebt wonen, er 5-10 klachten ingediend ZOUDEN kunnen worden voor 1 knal.

Overigens vind ik het deels terecht dat iemand zijn beklag doet bij excessen. Ik heb genoeg dingen horen afgaan, waarvan ook ik denk, dat is niet normaal! Maar ja, als je dan iets gezien hebt dat bijv. gevaar oplevert ofzo, dan ga je toch niet op zo'n meldpunt zitten emmeren, dan bel je de politie.

tsunami69

Registered User
dat meldpunt moet je niet serieus nemen, het blijkt maar weer dat er van één ip adres meerdere klachten kunnen komen, kijk naar het aantal klachten wat bij de politie is ingediend en hoe zij het ervaren, als de politie zegt het is een rustige jaarwisseling geweest hecht ik daar meer waarde aan dan hetgeen de heer bonte de media inslingerd

Bovenaan