Hilversum

Moontan

Moderator
Medewerker
Wanneer: 31 december 2012
Plaats: Hilversum
Provincie: Noord Holland
Wie: nog niet bekend
Kaliber: nog niet bekend
Tijd: tusen 23.55 uur en 01.00 uur de volgende dag
Waarom: oud en nieuw

Moontan

Moderator
Medewerker
Re: Hilversum 31-12-2012

Vuurwerkshow en veel feesten in Hilversum met oud en nieuw

HILVERSUM - Burgemeester Pieter Broertjes nodigt alle Hilversummers tijdens de jaarwisseling uit om naar het Langgewenst te komen voor een 'bescheiden' vuurwerkshow van maximaal tien minuten.
Het feestje begint om 23.45 uur en is rond 0.15 uur weer voorbij. 'Na gezamenlijk aftellen, bezoekers kunnen de tijd aflezen via een digitale klok, krijgen bezoekers van de vuurwerkshow een non-alcoholisch drankje in een plastic glas en proosten we gezamenlijk op een veilig en gelukkig 2013', aldus Broertjes.

Cultuuromslag

De show is één van de nieuwe ideeën die een cultuuromslag in de mediastad tijdens de jaarwisseling teweeg moeten brengen. De volgens de burgervader 'levensgevaarlijke' vreugdevuren worden niet meer getolereerd en Hilversum is van plan hier streng op toe te zien. 'Maar we zetten er ook iets tegenover', belooft Broertjes. 'Geen grootschalige activiteiten maar kleine festiviteiten.'

Naast de vuurwerkshow zijn dat overdag de ijsbaan in het Dudokpark en een fakkeltocht, georganiseerd door twee Hilversumse businessclubs, van 17.00 tot 17.30 met als start- en eindpunt de Kerkbrink.

Uitgaansgelegenheden

Na de vuurwerkshow kan het uitgaanspubliek terecht in de verschillende uitgaansgelegenheden in het centrum. Er zijn feesten in Rex, Let's get Down NYE, Pakhuys, Café de Doelen, G Spot, The Guardian, de Vorstin en mede op verzoek van de gemeenten De Waag. Die laatste is overigens de enige waar de toegang gratis is, voor de overige feesten kost een kaartje al snel 10 euro. Wie zich tijdens de avond misdraagt, kan rekenen op hard optreden.

De kosten van de organisatie liggen zo tussen de 24.000 en 28.000 euro, inclusief onvoorziene uitgaven.

http://www.dichtbij.nl/t-gooi/regio...el-feesten-in-hilversum-met-oud-en-nieuw.aspx

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker

gaat u nog kijken Fred?
:)
10.000 euro voor 't vuurwerk. Dat kan best een leuke show zijn!

Moontan

Moderator
Medewerker

Gemeente Hilversum maakt er wel werk en kosten van zeg!!

Bijlagen

• folder oud en nieuw (web) (2).pdf
    4,4 MB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:

DUTCHPYRO1

Registered User

Toch een beetje vreemd,ik heb er tot op heden helemaal niks van mee gekregen???? Geen reclame langs de weg of bij ons thuis??? Of heb jij wel reclame in de bus gehad Fred? Hoe kom je aan deze informatie????
Groetjes, en een happy new year all

Moontan

Moderator
Medewerker

Toch een beetje vreemd,ik heb er tot op heden helemaal niks van mee gekregen???? Geen reclame langs de weg of bij ons thuis??? Of heb jij wel reclame in de bus gehad Fred? Hoe kom je aan deze informatie????
Groetjes, en een happy new year all

Ik ben aan deze informatie gekomen door het nauwlettend in de gaten houden van alle nieuwsberichten over het onderwerp omdat het mij als inwoner van Hilversum aangaat en er in eerste instantie sprake zou zijn van een algeheel verbod voor Hilversum na het drama van vorig jaar met die bom. Gelukkig is dat verbod er niet gekomen.
Maar of deze vuurwerkshow nu de oplossing zal zijn om vandalisme en criminaliteit te weren? Ik heb daar een hard hoofd in.

joszie

Zilveren Member

het zal ongetwijfeld een stap in de goede richting zijn om mensen een alternatief aan te bieden. Er is natuurlijk niets mis mee om een georganiseerde show te organiseren op een centrale plek. Toch kan en mag men nooit het zelf vuurwerk afsteken verbieden.

toch zij het leuk zijn als er bijna niemand op zou komen dagen en iedereen nog gewoon ouderwets gezellig zijn eigen feestjes heeft. Maar zelfs dan nog zie ik de gemeente Hilversum spreken over een geslaagd feest :)

Rubingh

Registered User

ik woon ook in hilversum..wel in de verschurestraat..en daar werd tot nu elk jaar zand gestort voor het vreugdevuurtje...en nu niks meer omdat meneer broertjes bang is dat het uit de hand loopt (dit was 4 jaar geleden het geval) maar daarna stond er altijd een politieauto in de straat en is er nooit meer wat gebeurd.. dus moet zeggen dat ik het erg jammer vindt..vuur komt er toch wel net zoals op de hondenbrug..denk ik zo...

dieter

Registered User

Ik hoop dat dit goed afloopt. De problematiek rond de Groest in het weekeinde is al niet normaal. 1 voordeel politiebureau is in de straat.

Moontan

Moderator
Medewerker
't Vuurwerk van Broertjes is oké

HILVERSUM - De door de gemeente Hilversum aangeboden ’gratis’ vuurwerkshow op het Langgewenst, een idee van burgemeester Broertjes, is door diezelfde gemeente al uitgeroepen tot nieuwe traditie tijdens de jaarwisseling. Terecht, of niet?

Daarover kunt u zelf uw mening geven op de lokale website onder redactie van deze krant, Hilversum Vandaag (hilversum.vandaag.nl).
Het gemeentevuurwerk duurde tien minuten, was vooral ’sierlijk’ en kostte Hilversum tienduizend euro. Er kwamen volgens de gemeente zo’n vijfhonderd mensen op af. Of dat weinig is, of gelet op het hondenweer juist best veel - geen idee. Dezelfde kanttekening valt te maken bij de relatief rustige jaarwisseling elders in Hilversum, waar vreugdevuren op last van Broertjes voor het eerst taboe waren. Dat ’succes’ kan te maken hebben met door de gemeente georganiseerde alternatieven en andere maatregelen, maar kan net zo goed worden toegeschreven aan het ongezellige weer.

Toch is het gemeentevuurwerk een blijvertje, als het aan de burgemeester ligt. Heeft hij gelijk?

http://www.gooieneemlander.nl/regio...e19933873.ece/t-Vuurwerk-van-Broertjes-is-oke

PyroPlop32

Registered User
kunnen ze niet een paar freaks een showtje laten bouwen daar ? :)
budget was 10.000 euro toch ? en wij hoeven er ook niets op te verdienen....

Tony

Administrator
Medewerker
kunnen ze niet een paar freaks een showtje laten bouwen daar ? :)
budget was 10.000 euro toch ? en wij hoeven er ook niets op te verdienen....

Doe jij dat maar niet! Je staat met je gezicht in de rook te stoken en je steekt met een fontein cakes aan haha

Bovenaan