Hilversum wil algeheel verbod op vuurwerk

superknaller

Registered User
Als een vuurwerkverbod er uberhaubt komt dan zit deze jongen niet in Nederland. Laat de politiek het maar regelen en dan komen ze erachter dat er dan echt rottigheid komt omdat men zich verveeld op die avond.

Moontan

Moderator
Medewerker
Een iets ander geluid:

Broertjes knokt voor landelijk vuurwerkverbod

HILVERSUM - Hilversum de eerste vuurwerkvrije gemeente in het land maken, gaat burgemeester Broertjes niet lukken. In plaats daarvan kondigt Broertjes aan dat hij persoonlijk gaat knokken voor een landelijk verbod op afsteken van consumentenvuurwerk.

Dat laat de burgemeester weten in reactie op vragen de Hilversumse GroenLinksfractie, naar aanleiding van de vuurwerkbom bij Gooiland.

Hilversum kan bij de komende jaarwisseling gezellige vreugdevuren wel vergeten, maakt Broertjes duidelijk. De vuren vormen volgens de burgemeester een gevaar voor verkeer, omstanders en omliggende gebouwen. ,,Dit is een onderwerp dat wij lokaal kunnen bepalen. Het verbod op deze vuren is daarbij al van kracht, de handhaving van dit verbod wordt hét thema van de komende jaarwisseling'', aldus Broertjes. Hij wil tradities met Hilversumse vreugdevuren doorbreken.

In Hilversum werd bij de laatste jaarwisseling voor veertigduizend euro
schade aangericht aan openbare voorzieningen en gemeentelijke eigendommen. Het
gaat voornamelijk om prullenbakken en parkeermeters.

http://www.gooieneemlander.nl/nieuw...Broertjes-knokt-voor-landelijk-vuurwerkverbod

jetztgehtslos

Registered
Hopen dat het terug naar de jaren 70 en 80 gaat dan. Fikkies, autobranden, rellen. Kijken of men dat graag terug wil hebben. Maar met die zaligmakende voetbalwet zit iedereen die iets afwijkends doet dan snel binnen en het jaar erop de gehele jaarwisseling in de cel. Voor de harde kern vuurwerk "criminelen" (wij dus) zullen ze wel een extra onderdeel vrij maken om iedere weerstand direct de kop in te drukken.

Net als Tony maak ik mij zorgen. Met de hedendaagse zwakke politici die bang zijn voor hun eigen lucratieve baantje is het zorgelijk. Alles om ieder incident maar te kunnen bestrijden, zodat ze zichzelf tot "competente" politici kunnen benoemen. Alles voor hun eigen eer en glorie (en centen).

Als ze echt willen, dan jagen ze dat verbod er zo door ja. Met alle andere wetten en maatregelen die er nu liggen, zit iedereen extreem braaf binnen met oud en nieuw. Exact zoals Groen Links dat wilt. Alleen de mensen bij Groen Links en andere politieke partijen hebben dan privéfeestjes van onze belastingcenten, terwijl wij mogen slapen en de volgende dag weer aan het werk mogen, omdat dan nieuwjaarsdag ook geen officiele vrije dag meer zal zijn.

Laatst bewerkt:

Mr_Mascleta

Registered User
Stja.........................................Groen Links, PVDA, D66...................nou als Nedserland door dit soort zelfingenomen, narcistische, onzekere, schijnheilige wordt geregeerd met hun steeds maar weer herhalende riedeltjes man man wat wordt dit land ten grabbel gegooid.
Ik weet dan bijna dat ze niet eens feitenkennis tot hun beschikking hebben en alleen maar papengaaiengedrag laten zien. Als de een wat roept dan volgt de ander.
Moet je toch eens kijken hoe ze handelen in wel gemeende zaken en helaas zijn dat er veel te veel op te benoemen, maar neem bijv het Shell gebouw(door links gesteunde Occupyers) en wat doen de linkse rakkers, quasi verbaas reageren met Eberhard voorop! Oh ja waar waren ze tijdens hun verantwoordelijkheid tijdens Chemie Pack?
Vuurwerk is voor deze groep "bestuurders" een woord wat voor hun al leidt tot paniek en ze niet tot in staat laten zijn om zich te willen verdiepen in deze mooie materie.
Nee we doen het zo dat we scoren op een punt die het minst overlast veroorzaakt landelijk gezien en duperen daarbij de gezinnen en liefhebbers die het goed voor hebben met het vuurwerk.

Daarbij is de linkse tak er ook verantwoordelijk voor dat als ze de dadergroepen in kaart hebben ze laten wegkomen met lachwekkende strafjes en is dit voor hen de keuze; dan maar geen vuurwerk om hun eigen faalbeleid te laten ondersneeuwen!

Wat een land!

Mr_Mascleta

Registered User
het staat je natuurlijk altijd vrij om te emigreren.

Als ik geen kinderen had was ik allang al weg, maar mijn plicht als vader is die er om te zijn voor mijn kinderen!
Ik vind het een te makkelijke opmerking en ook vaak gehoord als je in sommige gevallen de kritiek uit op sommige partijen!
Dan ga je toch weg is er ook zo een, alsof je de problematiek niet mag benoemen?

joszie

Zilveren Member
natuurlijk wel, juist. Maar het algemene probleem hier in NL is dat iedereen wel steeds de problemen benoemt, maar er is niemand die er iets aan doet...

het is altijd "links dit" en "rechts dat". Uiteindelijk is iedere politieke partij een slecht potje diaree. ze zitten er alleen voor zichzelf.

Moontan

Moderator
Medewerker
Hilversum denkt na over vuurwerk
Door Redacteur De Gooi- en Eemlander

Gepubliceerd op 17 april 12, 12:23
HILVERSUM - Burgemeester Pieter Broertjes wil woensdagavond van de raad weten of en hoe zij het vuurwerk en de vreugdevuren tijdens de jaarwisseling wil aanpakken. De opties variëren van niets veranderen tot verbieden.

Voordat de gemeente begint met voorbereidingen voor de komende jaarwisseling legt Broertjes de gemeenteraad enkele multiple choise-vragen voor. ,,Vreugdevuren geven risico, overlast en schade en zijn niet meer van deze tijd. Hoe gaan we hier in de toekomst mee om?", wil hij weten. De raad mag kiezen uit: de huidige situatie laten voortbestaan, het terugdringen en uitbannen van vreugdevuren (’hoe pakken we dit aan?’) en een ’zero tolerance’-beleid (’Is dit wenselijk en hoe geven we dit vorm?’).
Op de tweede plaats gaat het om de aanpak van ’excessen vuurwerk’. Moet Hilversum aansluiten bij de landelijke discussie, plekken aanwijzen waar een vuurwerkverbod geldt, of vuurwerk ’centraal afsteken om het te kanaliseren’.
Ten slotte wil Broertjes weten hoe de raad aankijkt tegen het organiseren van een groot evenement (of diverse kleine) als alternatief voor de vreugdevuren.

http://www.gooieneemlander.nl/regio...15170323.ece/Hilversum-denkt-na-over-vuurwerk

Bovenaan