Het weer topic

whiskey

Registered User
Goedemorgen....nieuwe runs GFS en ECMWF zij gunstig en laten het neerslaggebied steeds sneller het land uitlopen, nu al ruim voor de avond.....de buien echter boven de Noordzee blijven er ook in zitten...puntje van aandacht voor het westen voorlopig..

puntje van aandacht voor het westen voorlopig????:you're kidding, rig dan ga ik maar gouw een zijl spannen :grin om het tegen te houden:grin::grin:

Laatst bewerkt:

wit1704

Registered User
Kunnen wij niet van die vuurpijlen gebruiken die ze in China hebben gebruikt om de regen tegen te houden tijdens de Olympische spelen....

inge34

Registered User
meestal valt het reuze mee hoevaak zou het niet regen tijdens de jaarwisseling en meestal viel het reuze mee :) dus hopelijk is het gewoon a.s. donderdag droog
groetjes Inge

ifeelfine

Registered User
kom op mensen we zijn toch niet van suiker

regen of geen regen

vuurwerk

zolang het maar geen mist of storm is

en nee dat komt er niet

ifeelfine

Registered User
saamhorigheid en vuurwerk

dat heb ik al jaren niet meer meegemaakt als ik heel eerlijk ben

maar het zou ontzettend mooi zijn als dat weer terugkomt

dus heb ik goed nieuws voor je

Het is droog tijdens de jaarwisseling

Robin84

Registered User
Het gaat niet alleen om de freaks. Ik vind het ook wel leuk als er wat toeschouwers buiten komen kijken.
Dat is juist reuze gezellig die saamhorigheid op straat.

Daarnaast, als ik mag kiezen tussen droog of regen, kies ik toch echt het eerste. Is toch prettiger.

davidH

Registered User
laatste GFS run prima voor de avond en prima in lijn met de dagen ervoor en de plum.... nu nog even ECMWF afwachten..

davidH

Registered User
Yep, ECMWF is binnen, tada, ziet er prima uit, zelfde als GFS maar.....de trog ten westen van ons land wordt toch wel wat steviger berekend nu (meer buien dan GFS en actiever) maar moet pas de westkust bereiken na 02.00 uur 's nachts. Er vooruit een aantrekkende zuidenwind,2-3 Bft ofwel erg kleine mistkans bij een graad of 4.
Kust een aflandige wind dus ook daar een prima 3-4 Bft windsnelheid.
Eens kijken wat het EPS gaat doen met de buien straks...ben zeker positief!

blackpowder

Registered User
Yep, ECMWF is binnen, tada, ziet er prima uit, zelfde als GFS maar.....de trog ten westen van ons land wordt toch wel wat steviger berekend nu (meer buien dan GFS en actiever) maar moet pas de westkust bereiken na 02.00 uur 's nachts. Er vooruit een aantrekkende zuidenwind,2-3 Bft ofwel erg kleine mistkans bij een graad of 4.
Kust een aflandige wind dus ook daar een prima 3-4 Bft windsnelheid.
Eens kijken wat het EPS gaat doen met de buien straks...ben zeker positief!

Overmorgen hirlam en harmonie ervoor bij pakken.
Naar ik begreep wil harmonie in buien situaties relatief nauwkeurig zijn.

britain

Registered User
Waar ik ook vooral blij om ben, is dat er weinig WIND voorspeld is komende dagen! Ik haat veeeeel wind!! Nu nog weinig regen.. :)

ifeelfine

Registered User
vergeet niet dat je wel wat wind nodig hebt britain anders krijg je mist (vooral wanneer het koud is dat is nu nog niet aan de orde) dus kracht 2-3 is meest ideaal.

Ziet er inderdaad prima uit alles wat overdag valt kan s avonds niet meer vallen zeg ik dan maar

davidH

Registered User
midden, oosten, noorden en zuiden prima, westen en zuidwesten al rond 01.00 uur regen of buien vanaf de Noordzee, die elke run wat sneller berekend worden en daarna het hele land overtrekken.
Neerslagkans in het westen tussen 00 en 02.00 oplopend van 20 naar 70% als ik de kaarten letterlijk neem. eens kijken wat de eps straks zegt.

Ghasper

Registered User
Ohoh, hopelijk blijft het tot 01:00 droog.... Duurt nog 2 dagen en het verandert continue. Ik hoop dat ik dit jaar gewoon ff kan genieten, zou ook wel een keer leuk zijn!

Bovenaan