Het weer topic

boozebelly

Registered User
Ach ik zie het allemaal op de avond zelf wel. Hebben een overkapping en een partytent dus zelf staan we in ieder geval droog.
Qua vuurwerk maar even kijken. Als de vooruitzichten voor middernacht bijvoorbeeld echt klote zijn op de dag zelf dan ram ik in de vooravond extra veel cakes de lucht in op een moment dat het wel droog is.

magnolia

Registered User
ik heb helaas geen party tent maar goed het is even afwachten hoe allemaal lopen gaat .
zo lang we in ons gedachte de zon maar laten schijnen moeten we maar denken .
En laten we eerlijk wezen als jij van plan was om de stad in te gaan dan word je toch ook niet vrolijk van dat vieze weer .
sta je daar een beetje nat te regenen als je naar een show staat te kijken .

petertje23

Registered User
Hoe dichter bij DE dag, hoe slechter de vooruitzichten.
Maar ik wacht het nog even af tot woensdagavond/donderdag ochtend.
Dan weten we zeker wat het word.

Robin84

Registered User
Een leuke anekdote. Een aantal jaar geleden zou ik naar een festival gaan. Een week van te voren waren de vooruitzichten echt verschrikkelijk. Uiteindelijk werd het het mooiste en warmste weekend van het jaar.

Harrel

Registered User
Het word een prachtige droge dag. Dit voorspelde weer word door de Groen Links hoek in de media geholpen zodat er minder vuurwerk word verkocht.

sprinkhaan

Registered User
Het is inderdaad grappig dat het slechtste scenario gelijk op de voorpagina staat, let op , het word een fantastische dag met prima weer.

davidH

Registered User
Zowel GFS als ECMWF laten overdag het front over ons land naar Duitsland lopen en de neerslag is om 18.00 al over de oostgrens verdwenen...eens kijken wat de pluim straks doet maar ik ben niet zo negatief hoor... enkele buien erachter blijven boven Engeland en de Noordzee hangen voordat ze verdwijnen

verder weinig wind, 3 Bft en minder vanuit een zuidelijke richting...

Laatst bewerkt:

goofygrunn

Registered User
Mwaw met slecht weer heb je wel kans op meer ongelukken dus verkeerde gedachten van groen links

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI MT7-L09 met Tapatalk

Bomber68

Registered User
Zowel GFS als ECMWF laten overdag het front over ons land naar Duitsland lopen en de neerslag is om 18.00 al over de oostgrens verdwenen...eens kijken wat de pluim straks doet maar ik ben niet zo negatief hoor... enkele buien erachter blijven boven Engeland en de Noordzee hangen voordat ze verdwijnen

verder weinig wind, 3 Bft en minder vanuit een zuidelijke richting...
Goed nieuws. Dank voor de info!!

davidH

Registered User
Graag gedaan...

Laatste EPS gegevens...kan ze helaas niet hier posten, krijg geen images geladen...hoewel het JPG's zijn....
iemand een idee?
Nou ja, post staat ook op VWM en VWC met langere weerverhalen, omdat ik hier geen plaatjes kan posten.

EPS is nagenoeg droog in de avond, en vrijwel in lijn met wat GFS en ECMWF hebben uistaat op dit moment ofwel front al boven Duitsland in de avond.

Laatst bewerkt:

Vincentw24

Registered User
Hele dag regen zodat die vuurwerkhaters handenwrijvend voor het raam zitten. En dan plots...droog! klok tikt de 6 uur aan en daar gaan we [emoji16][emoji16]

happy4ever

Registered User
Donderdag 18:00 uur
201512280600-201512311800.png

Donderdag 21:00 uur
201512280600-201512312100.png

Vrijdag 0:00
201512280600-201601010000.png

Vrijdag 3:00
201512280600-201601010300.png

Bron: weeronline

davidH

Registered User
Goedemorgen....nieuwe runs GFS en ECMWF zij gunstig en laten het neerslaggebied steeds sneller het land uitlopen, nu al ruim voor de avond.....de buien echter boven de Noordzee blijven er ook in zitten...puntje van aandacht voor het westen voorlopig..

Bovenaan