Het weer topic

Robin84

Registered User
Hierbij de laatste pluim van het KNMI.

Zo goed als droog. Windkracht 2 en iets toenemend in de avond naar 3 en een graad of 7.

Ik zeg doe maar ....

ensemble-verwachting-detail15.png

Houden zo!

magnolia

Registered User
ik probeer dat topic zo veel mogelijk te vermijden want het is me allemaal veel te spannend .
maar goed dat weertopic blijft maar onder mijn ogen verschijnen toch maar ff kijken dan .

ifeelfine

Registered User
Nieuwe run van vanavond wil je niet zien 22 min regen tussen 18.00 en 0.00 uur voor heel Nederland. Morgen nieuwe poging

Bomber68

Registered User
Er het beste maar van hopen en maar afwachten. Modellen verschillen onderling ook behoorlijk!
Misschien heeft davidH binnenkort nog een update?

Laatst bewerkt:

blackpowder

Registered User
Morgen kunnen we genieten van een fraaie zachte "winter" dag. Het blijft droog en, ondanks de nog korte daglengte, is de zon goed van de partij. De meeste zonuren zijn voor het zuid(oost)en. Op de meeste plaatsen wordt het een graad of 12 en in het zuiden van Limburg kan de temperatuur oplopen naar 14 graden. De wind draait naar het zuidoosten, is in de ochtend zwak tot matig van kracht en neemt gedurende de dag toe naar matig boven land tot vrij krachtig aan zee.
Dinsdag wordt het iets minder zacht met maxima tussen 9 en 12 graden. Er is vrij veel bewolking met zo nu en dan wat zon. Een spatje regen is niet uitgesloten, maar grotendeels is het gewoonweg droog. De wind is hooguit matig en komt uit zuidelijke richting.
Op woensdag blijft het waarschijnlijk overdag droog. De middagtemperatuur ligt tussen 9 en 12 graden en het waait behoorlijk uit zuid- tot zuidoostelijke richting. In de nacht naar donderdag neemt vanuit het westen de kans op regen toe en sterkt de wind daarbij verder aan.
Donderdag trekt een regengebied zeer langzaam van west naar oost, de temperatuur ligt in de middag tussen 6 en 9 graden en de wind neemt in kracht af. De jaarwisseling verloopt dan qwa wind vrij rustig, de temperatuur varieert van 3 tot 7 en het regent waarschijnlijk vooral in het noorden en noordoosten. De kans op een droge jaarwisseling is op dit moment het grootst in Zeeland en Zuid-Holland.
De dagen daarna komt de temperatuur steeds iets lager uit. In het nieuwe jaar wordt het overdag een graad of 6 en in de nachten kan de temperatuur tot dichtbij het vriespunt dalen. Het weerbeeld is vrij wisselvallig en de neerslag krijgt mogelijk eind van de week een winters tintje.

Bron weer online.nl

Tony

Administrator
Medewerker
De jaarwisseling verloopt in delen van Nederland waarschijnlijk nat. Het KNMI, Weeronline en Weerplaza voorspellen allemaal regen voor donderdag.
Of het hele land op oudejaarsavond te maken heeft met neerslag is nog niet helemaal duidelijk.

Volgens Weeronline trekt donderdag een regengebied zeer langzaam van west naar oost, de temperatuur ligt in de middag tussen 6 en 9 graden.

"De jaarwisseling verloopt dan qua wind vrij rustig, de temperatuur varieert van 3 tot 7 en het regent waarschijnlijk vooral in het noorden en noordoosten. De kans op een droge jaarwisseling is op dit moment het grootst in Zeeland en Zuid-Holland."

Waar het exact om middernacht zal regenen is volgens Weerplaza nu nog niet te voorspellen.

Regengebied
Alle weermodellen wijzen op een regengebied dat in de loop van donderdag vanuit het westen Nederland binnentrekt. "Deze regenzone komt volgens enkele berekeningen tot stilstand boven ons land", aldus een woordvoerder.

"In de avond en nacht naar 2016 zal het volgens dit scenario dan langdurig regenen of miezeren. Andere weermodellen laten het regengebied traag oostwaarts trekken, waardoor het in de nieuwjaarsnacht vanuit het westen weer droog wordt."

Het KNMI heeft het over een neerslagkans van 40 procent op donderdag en minimumtemperaturen van 2 tot 5 graden. Voor nieuwjaarsdag is de neerslagkans 50 procent.

magnolia

Registered User
mwa beetje miezer laat ik me niet door uit het veld slaan .
maar ik vind dit geen fijne dingen om te lezen .
hadden de weergoden 2 kersdagen de tijd gehad, en dan nu we de jaarwisseling te gemoed treden moet het gelijk gaan plenzen .
ik had wel een beetje zo n vermoeden dat het wel eens zo ging af lopen .
want met dit zachte weer kun je dit nou eenmaal verwachten .
even kijken naar wat voor maatregelen ik zou kunnen treffen dus .
flexibel moeten we zeker zijn .

hier nog de weervoorspelling voor het oosten van het land .
http://www.rtvoost.nl/weer/?_ga=1.135766961.1600249496.1451225126

ik moet wel zeggen dat ik een neerslag kans van 50% wel erg veel vind .

Laatst bewerkt:

ifeelfine

Registered User
plenzen plenzen

22 mm was de meest extreme berekening

4 tot 6 mm is meer waarschijnlijk dat is miezer (waar je lekker nat van word bleh) en af en toe wat harder regenen

Bovenaan