Het weer tijdens de jaarwisseling 2008-2009

jerronimo

Registered User
Ja klote dit zeg, vorig jaar hadden we hier in Limburg echt van die ongelofelijk dichte mist precies om 24.00 uur!
Om 20.00 oud jaars avond was het nog prima dus ik had goede hoop, om 24.00 toch maar alles afgestoken en het was echt rampzalig! je zag echt geen hand voor ogen en de effecten waren nauwelijks zichtbaar in de lucht, de rook maakte het alleen nog maar erger.

Hoop toch echt op beter weer dit jaar, anders blijft al het echt mooie sier vuurwerk mooi in de kast tot volgend jaar.

Richardus

Registered User
user David op avp meldde dat er een kans van 50% lijkt op mist in het Noorden van het land, die mss al om 21u op komt zetten. Maar goed, mistvoorspellingen op zo'n termijn is aardig nattevingerwerk, duimen dus.

Tank532

Registered User
De kou heeft nog wel een ander voordeel.
Als de lucht kouder is wordt het geluid beter gedragen, dus dat betekend dat geluid verder maar vooral ook harder klinkt dan als het warm is ;-)
Goede bijkomstigheid als je een paar leuke klappers hebt dus...

Ik hoop alleen dat het redelijk windstil is, dan maakt de kou mij niet uit.

Poziloc

FPM Hangouderen
gewoon bij t fik gaan staan met een flinke scheut wiskey in je mik
en dan afsteken, heb je nergens last van :p

Niet echt slim van je om met een flinke scheut whisky in je mik te gaan stoken!
Dat is net zo als dronken achter het stuur zitten....krijg je ook ongelukken van

Poziloc

FPM Hangouderen
Handschoenen waar je de vingertoppen van kan omslaan zijn ideaal daarvoor....deze zijn bij een hengelsportzaak te verkrijgen

Richardus

Registered User
of bij een legerdump, een outdoorwinkel...ik heb gewoon vingerloze gekocht, blijven je vingers ook goed warm van, die flap achterop je hand gaat volgens mij toch in de weg zitten én; je duim is niet vrij...

Ik ben benieuwd hoe het met de mistkansen er uit ziet. Die kans van 50% op een mistlijn om 21u net over mijn woonplaats Groningen geeft me slapeloze nachten, samen met de start van de vvk :nuts:

KoenL

Registered User
Het lijkt erop dat wij een topdag gaan beleven. Overdag 70% kans op zon! Temperatuur is héél laag, maar nogmaals ik heb liever kou dan regen!

We komen steeds dichterbij, dus de voorspellingen worden steeds betrouwbaarder.

Eindelijk eens hoe we (ik:blink1:) het willen!

KoenL

Registered User
wie hebben net het weerbericht van Utrecht gezien ?

kans op ZEER DICHTE MIST :( dat is echt ***************!

Ik lees het op een andere manier.

Op Oudejaarsdag is het nog altijd vrij zonnig. Tijdens de nacht matige vorst. Middagtemperaturen enkele graden boven nul. Wind staat er nauwelijks.
Tijdens de jaarwisseling staat er maar weinig wind. De kans op zeer dichte mist na het afsteken van vuurwerk is dan zeer groot!
Vanaf Nieuwjaarsdag is het een paar dagen kwakkelweer, maar het lijkt daarna weer kouder te gaan worden. Overdag wordt het eerst enkele graden boven nul, 's nachts blijft het licht vriezen. Er is niet veel zon, tijdens en na het weekeinde valt er soms wat sneeuw.

blacklabel

Registered User
Gelukkige zijn de meeste mist berichten op o.a knmi en weer sites weer verdwenen, dus geen nieuws is goed nieuws toch.. Ik verwacht wel dat het een beetje zal blijven hangen omdat er weinig tot geen wind staat maar het wordt niet vochtig denk ik.. Al begin ik nu wel snik verkouden te worden.. pff het is ook nooit goed .. ;)

Bovenaan