Het Weer 31-12-2014

davidH

Registered User
Ziet er nog steeds prima uit, droog, wel meest bewolkt, ook enkele opklaringen, rond nul in het binnenland en een wind tussen zuid en zuidwest, 2-4 Bft, de 3-4 Bft in de kustregio's en het noordwesten,prima dus. Kans op mist is niet zo groot, als het al tot mist komt is de kans het grootst in de zuidoosthoek...dit vanwege sneeuwsmelt en dicht bij het hogedrukgebied ofwel de minste wind.....

regio pluimen vind je hier: zowel GFS alsmede ECMWF.

http://www.weerplaza.nl/15daagse/

davidH

Registered User
Volledig nutteloze kaart zo ver vooruit en direct afgeleid van een aantal parameters....gezond verstand is hierbij ver te zoeken, iets wat je juist wel nodig hebt bij mistverwachtingen...
laat ik het zo zeggen...ik gebruik hem nooit....

Hier een link die verwijst naar de mistkansen de komende dagen en oudjaarsdag.
Ga naar MeteoVista-MOS en dan naar ''kans op mist''.
De waardes die gegeven worden zijn kanspercentage's. Dus de kans op mist in procenten.

davidH

Registered User
Nog even een update...ik zie nauwelijks tot geen verandering tov wat ik al eerder gepost heb.
Mist kansen niet hoog, 30% in het zuidoosten vanwege weinig wind nabij het hoog, elders wind genoeg, lees 2-4 Bft uit zuid tot zuidwest. Temperatuur in de avond rond nul.
na 00.00 uur wel kans op wat mist 30-40%, dat dan vanwege de kruitdampen.....maar dan vooral in het oosten en zuidoosten.

bjorn2202

Registered User
Aangezien ik in het zuidoosten woon word het voor mij geen 00.00 uur voodat ik ga stoken. Ik denk ff iets eerder vanwege de mist. Maarja van de ene kant is 30 % niet heel hoog we gaan het zien

Moontan

Moderator
Medewerker
Droog weer verwacht tijdens jaarwisseling

DE BILT - Tijdens de jaarwisseling blijft het droog en is het met temperaturen rond het vriespunt vrij koud. De wind waait vanuit het zuiden (windkracht 4). Dat verwacht het KNMI maandag. Ook op nieuwjaarsdag blijft het droog en wordt het gemiddeld 5 graden met weinig kans op zon.

Ook weeronline.nl verwacht een droge, maar bewolkte overgang naar 2015. Aan de kust staat rond middernacht wel een vrij krachtige zuidwestenwind (windkracht 5), die van invloed kan zijn op het vuurwerk. De weerdienst denkt verder dat het rond middernacht overal boven nul blijft. Het zuidoosten maakt kans op nevel of lokale mistbanken. Op de eerste dag van het nieuwe jaar waait het krachtig aan zee, voorziet het weerbureau.

Weerplaza waarschuwt lokaal nog voor een kleine kans op gladheid in de nacht van woensdag 31 december op donderdag 1 januari.

http://www.telegraaf.nl/feed/23500088/__Droog_weer_tijdens_oud__nieuw__.html

Maiko

Registered User
Ziet er toch erg mooi uit vandaag! Eindelijk eens een groot gedeelte van de voorspellingen die uitkomen. Natuurlijk kan het om 0:00 nog iets harder waaien maar voor de mensen in de mist alleen maar mooi.

happy4ever

Registered User
In het noorden aantrekkende wind. In het zuiden weinig wind met kans op mist. Dan moet het in Zwolle perfect stookweer zijn :smiling:

p-aart-y

FPM Hangouderen
Zojuist wat cat 1 vuurwerk gestookt en er staat nu echt te weinig wind. Het zou windkracht 3 moeten worden, ik hoop dat we dat halen.

Skies

Registered User
Hopelijk komen er toch wat filmpjes van 10:00 showtjes met blauwe lucht ook al mag dat eigenlijk niet meer. Is echt lang geleden dat ik zon zag op de 31e!

Ik vreesch dat de wind de effecten van mijn 0:00 showtje weer zal verwaaien, aangezien het dit jaar redelijk dicht bij de kust wordt afgestoken.. Toch verkeerde keus gemaakt :huh:

Bovenaan