Het Weer 31-12-2014

Dennis010

Registered User
Ziet er goed uit ! Tent met verwarming in de tuin en gaan !

Ik hoop dat het dit jaar eindelijk weer eens lekker stookweer is. Droog en een licht windje zou ideaal zijn, zodat je ten volste van je gekochte spulletjes kan genieten :lub:

pyro_t

Registered User
Wel wat dikker aankleden dit jaar, maar verder weinig reden tot klagen.
Afgelopen jaren was het niet al te koud maar had je regen, dan liever wat kouder en droog.
Tegen kou kun je je kleden.

GMP82

Zilveren Member
Huidige voorspelling voor waar ik het ga vieren; min temp -1, windkracht 3, geen neerslag.

Kan het mooier?

sprinkhaan

Registered User
Ik word hier heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg blij van na het gemiezer van de afgelopen jaren . I am so happy :hehe!:

Weert

Registered User
Dat gaat een super oud&nieuw worden met deze voorspellingen, kan niet meer wachten.... Mag wel na een paar jaar schijtweer op rij!!!

Mystifying Sage

Registered User
Het mag van mij -20 worden...

Als het maar niet regent, sneeuwt, hagelt, ijzelt of een andere willekeurige neerslag van boven komt....
Daarnaast ook geen mist aanwezig is of een harde wind waait.

Kortom het ziet er eindelijk na 4 a 5 jaar weer eens goed uit....

ifeelfine

Registered User
Het mag van mij -20 worden...

Als het maar niet regent, sneeuwt, hagelt, ijzelt of een andere willekeurige neerslag van boven komt....
Daarnaast ook geen mist aanwezig is of een harde wind waait.

Kortom het ziet er eindelijk na 4 a 5 jaar weer eens goed uit....

vooral dat laatste poeh wat een pech hadden we laatste jaren nu de sneeuw nog even flink wegdooien voor woensdag dan zitten we helemaal goed als de voorspelling uitkomt

Dim

Product Beheer
Medewerker
Oeiii met de vele (natte) sneeuwval hier in Rotterdam, vind ik het toch wel spannend worden hoor!

bjorn2202

Registered User
Ik was vrij positief maar begin nu weer te twijfelen....
Laag hangende bewolking/weinig wind klinkt niet positief ik denk dat we 2008 gaan over doen :(

Bomber68

Registered User
Volgens mij valt er altijd wel iets te klagen over het Hollandsche weer. Ben al blij dat ik dit jaar een keer niet wegspoel of wegwaai. En blijft een kwestie van afwachten...

Pyromaster2

Registered User
Hier een link die verwijst naar de mistkansen de komende dagen en oudjaarsdag.
Ga naar MeteoVista-MOS en dan naar ''kans op mist''.
De waardes die gegeven worden zijn kanspercentage's. Dus de kans op mist in procenten.

Laatst bewerkt:

blackpowder

Registered User
jazeker. en als de wind op de 3m/s blijft zitten ( tussen windkracht 2 en 3 ) ben ik een blij mens.
blijven de effecten mooi rond en wordt wel de rook afgevoerd.

Attenoje

Registered User
Gezien de geringe neerslagkans, waardoor hebben we dan toch maar 10 % kans op zon...?

Een zonnetje overdag maakt het echt 10 x beter.

Pyromaster2

Registered User
Gezien de geringe neerslagkans, waardoor hebben we dan toch maar 10 % kans op zon...?

Een zonnetje overdag maakt het echt 10 x beter.

Denk dat we die dag te maken hebben met laaghangende bewolking (stratus). Wat betreft de mistkansen is het wel zo dat het model geen rekening houdt met het afgestoken vuurwerk. Bij de verbranding van het kruit komen er meer kleine deeltjes in de onderste laag (grenslaag) wat de mist kan bevorderen. Doordat er meer condensatiekernen aanwezig zijn vormt zich makkelijker mist die doorgaans dikker zal/kan zijn.
Maar denk niet dat we daar ons al te druk over hoeven te maken. Ook i.v.m. de wind die landinwaarts toch zo'n 2 tot 3 bft. zal zijn.

Maar goed we zullen zien, we hebben immers te maken met het weer. Kan namelijk alle kanten op. Maar de modellen zien er tot nu toe goed uit.
Geen regen, niet zo heel veel wind en misschien een glimpje van de zon.

Bovenaan