HET WEER 31-12-2012

thunderboy

Registered User
Phoeee, het was niet best mannen.
Gelukkig ook een gok genomen en om 18.00 een aantal cakes geschoten, halve straat op het plein en werd gebombardeerd met vragen. Wel wat wind maar droog, en paar toffe films kunnen maken.

En toen begon de ellende.
23.00 stortregen, harde wind wat niet meer ophield.
0.00, ben naar zolder gegaan en heb uit het raam staan filmen (uitzicht op het hele centrum), zag veel effekten verwaaien. Wel woest hoor al die dreunen en andere geluiden.:lub:

00.45 gang nog steeds vol vuurwerk.....uhh ja wat doen we?
Jas aan en naar buiten, bril op, keek gelijk tegen een jankende Falcon aan van de buren, kikkuh zeg als je er een meterke of 5 vanaf staat.
Dit moest overtroffen worden, kon me niet meer inhouden.

Na 20 minuten tegengas gegeven te hebben was de buurman naar binnen en ik zag hoe zijn cakes in de fik vlogen door de harde wind. Starend naar mijn fluitbak dacht ik, wat zal ik doen....Zou het safe zijn?

Eerst maar ff wat drinken.

01.45 Voordeur open, keiharde regen....non de juu toch.

Uhh ja, en ineens was de keuze gemaakt om het hier maar bij te laten, terugdenkend aan de mooie middag en vooravond.

Volgend jaar beter, moet zeggen dat ik nu wel zit te twijfelen om vanaaf de fluitbak nog te doen.
Of het wijs is vraag ik me nog af, klachten komt onze hobby ook weer niet ten goede.

Zonde, ondanks het weer toch een toffe Jaarwisseling gehad zonder ongelukken of probleempjes.

Laatst bewerkt:

Fearwind

Registered User
Hier was het weer 100% meegevallen. Al veel in de vooravond gestookt waar nog wat wind stond en lichte windstoten.

Om 0:00 direct naar buiten. Geen regen! Klein vlaagje wind. Maar alle effecten bleven lekker lang hangen en geen afzwaaiers door het weer. Door het kleine beetje wind vrijwel geen rook die bleef hangen. Rond 1:00 lichte regen en iets meer wind, verder ideaal wat mij betreft. Zeker na de voorspellingen afgelopen dagen.

flyineddy

Registered User
Hier in Nieuw Weerdinge (10km ten noord oosten van Emmen) ook erg geluk gehad met het weer.
Rond 0.00 was de wind aardig gaan liggen en het was ook zo goed als gestopt met regenen. :happy:
Alles is volgens plan afgestoken en ging perfect! :lub:

Eddy.

Pancake77

Registered User
Op af en toe beetje miezer regen geen problemen met het weer gehad, licht briesje uit het zuiden en een aangename temperatuur:hehe!:

siebren

Registered User
zo zie je maar weer. de 1ne plaats is de andere niet.. daar slecht en veel wind, hier rustig en weinig wind. ze zeggen wel dat het heel slecht gaat worden, zelfs de avond zelf zeggen ze het. en dan uieindelijk valt alles reuze mee met op sommige plaatsen zelfs bijna geen wind meer. het weer wou er gewoon een stokje voor steken dat minder mensen zelf vuurwerk zouden afsteken. want er is de laatste tijd weer veel te doen rond die eile van dat vuurwerkverbod voor particulieren. en de overlast ( wat ik persoonlijk echt geen overlast vind ) met hunne zever LANG LEVEN HET VUURWERK!!! :tounge:

Bovenaan