HET WEER 31-12-2012

danny21

Registered User
Bij de passage van het koufront neemt de wind en vlagerigheid sterk af en na de passage van de regen neemt de wind verder af volgens het KNMI. Denk dat je gewoon het geluk moet hebben dan het rond middenacht bij jou wat minder regent en de wind ook al aan het afnemen is.

petertje23

Registered User
Op het moment waait het hier heel erg hard. Als het zo blijft waaien vanavond ben ik bang dat ik wat cakes overhoud :sad:
Al hoop ik er nog steeds op dat straks de wind gaat afnemen :smiling:

britain

Registered User
Rot wind... Ik baal er toch echt van. Het is zoveel vetter om lekker windstil te stoken... Ik krijg het ook niet uit mijn kop... Jammer.. :) Maarja..

Weerstation

Registered User
Goedemiddag heren,

Zoals u ondertussen al gewoon bent :)

update 11:20 (weersituatie vannacht) ~ op dit moment ligt het koufront (neerslagzone) nog ver ten westen van de Benelux. Pas tegen 20:00 nadert deze onze grenzen en gaat het vanuit het westen licht tot matig regenen. Tegelijkertijd zien we de windsnelheid aanspannen tot vrij krachtig met windstoten tot 50 km/h. Vooral rond middernacht verwacht ik nog meer regen met hoeveelheden die schommelen tussen 5 - 15 liter/m²

Het volledige weerpaatje en weerkaartje op noodweer.be

ifeelfine

Registered User
wat ik al dacht dus rond 22.00 uur is mijn vuurwerk zo goed als op
was ik toch al van plan rond 0.00 uur is het tegenwoordig een no go erea in de wijk waar ik dit jaar te gast ben

Anthony_bomb.

Registered User
Mijn vuurwerk blijft mooi waar het nu staat, en naarmate de avond nadert neem ik wel een besluit of ik het afsteek ja/nee.
Hoe dan ook, het enige positieve is wel dat ik volgend jaar extra mooi kan stoken :)

Liever een jaartje wachten en dubbel zo veel vlammen, dan alles in de lucht te knallen terwijl het effect benedenmaats is en iedereen op straat staat te balen met een paraplu en capuchon of binnen achter de ramen blijft staan.

Nee, voor mij is die keuze dan simpel..

looneytunie

Registered User
Inderdaad Anthony. Ik ga een deel al in de vooravond lekker stoken (zal vast niet de enige zijn) en de rest zie ik wel. Ik ga echt niet in de regen staan. Misschien 1 of 2 dingen voor het idee.

Hier begint het nu al harder te waaien en de regenen !!

USRRobiwan

Registered User
Bij ons nu zware storm met motregen. Zo meteen de matjes maar even snel doen met een droog moment voor de hell echt losbarst uit de hemel. Als ik zo die live weerkaarten bekijk wordt het een puinzooi vanavond en nacht. Alles staat bij mij nog in dozen ingepakt en blijft waarschijnlijk zo tot 31 december 2013. Misschien dat ik nog enkele potje probeer maar zoals het nu gaat is het bijna gevaarlijk om wat te doen.

olaf81

Registered User
Ik geef het op,75% van mijn vuurwerk gaat zodra het schemerig wordt de lucht in.

Mocht het dieper in de nacht toch wat droger worden dan gaat de rest ook de lucht in.

ThunderBall

Registered User
Het word een spannend avondje, ik hoop dat het door gaat want te veel wind is gewoon te gevaarlijk en er blijft ook nog is niks van de effecten over!:sad:

k0ennn

Registered User
We hadden voor overdag een prima stook locatie met de wind in de perfecte richting!
Alleen vanaf nu word het weer steeds somberder, om half 7 wil ik een show geven met schietkist etc..
alles staat voor bereid in mijn auto klaar, dus op hoop van goede zegen!!
en dan tja,, het 12 uur moment, t zal nattig zijn, dus beetje bij beetje de grotere dingen stoken.

siebren

Registered User
het is er op of eronder. er zijn momenten dat de wind meevalt en dan weer momenten met harde wind. in ieder geval ik steek straks mijn pijlen af met een bibberende handen. hopelijk gaat alles goed. he bgeen goesting om ongelukken om mijn geweten te hebben, maar kan ook miin vuurwerk geen jaar bewaren op mijn kamer. dat vind ik wat gevaarlijk. dus alles gaat de lucht in. en hopelijk zonder ongelukken

petertje23

Registered User
Hier op Texel stormt het bijna.
Als het niet afneemt dan bewaar ik ook het grootste gedeelte tot volgend jaar.
Het is haast te gevaarlijk om nu wat af te steken.
kan ook miin vuurwerk geen jaar bewaren op mijn kamer. dat vind ik wat gevaarlijk. dus alles gaat de lucht in. en hopelijk zonder ongelukken
Dit zou niet mijn idee zijn.
Het is niet gevaarlijk om vuurwerk te bewaren, het is gevaarlijk om het af te steken en maar te zien wat er gebeurt.

blackpowder

Registered User
Nu doorzettende regen in het westen lijkt nu 1 a 2 uur eerder te komen dan voorspeld zou gunstig kunnen zijn
Hierdoor kan het ook iets eerder rustiger worden.

Bovenaan