HET WEER 31-12-2012

siebren

Registered User
de wind staat voor mijn plaats voor middernacht zo : wind ( km/u ) 24 zzw. is dat veel wind ? 24 km/u. overigs staat er pas na middernacht lichte regen voor hier
en windstoten tot 32 km/u

Laatst bewerkt:

fireworks2dead

Registered User
Als ik de weersverwachtingen bekijk, trek ik de volgende conclusie:
- overdag droog maar behoorlijke wind
- in de avond neemt de wind ietsje af maar begint het vanuit het westen te regen
- de mensen in het oosten hebben grote kans dat de regen hun pas na 2:00 bereikt, mensen in het westen en midden van het land zullen eerder nat worden, er bestaat een kans dat je nat wordt tijdens het schieten rond 0:00 uur

Lang leven het oosten!

ik zit redelijk lang droog hier in Nijmegen, so lucky me!

Laatst bewerkt:

boozebelly

Registered User
Naja ik zie het morgenmiddag allemaal wel. Mocht rond 18:00 blijken dat er een regenfront aan komt zetten die mij voor middernacht zal bereiken, dan gaat alles hier eerder de lucht in. Zeg 20:00 uur ofzo. Echter, mocht er eerder op de avond ook al te veel wind staan, dan gaan de grote/duurdere cakes ingepakt worden voor een jaartje stalling. De kleinere cakes zal ik dan nog wel gaan schieten.
Ik heb wel eens eerder op 1 januari cakes staan schieten. Dat was toen met die "killer-fog" bij de jaarwisseling van 2007-2008. Ik moet zeggen dat de sfeer dan niet meer zo is als het zou moeten, de echte oudjaarssfeer is er dan voor mij wel vanaf dus dat doe ik niet meer.

Ultimate

Registered User
Ook ik ga goed los in de vooravond.
Is het allemaal regen en wind met middernacht,bewaar ik de mooie grote blokken tot volgend jaar.

Z@P

Registered User
Als ik de mm regen zie valt dat wel mee, de wind kan voor mij alleen nog roet in het eten gooien ;-).
Als het echt slecht is bewaar ik een deel van mn vuurwerk voor een ander moment...

Richardus

Registered User
verwachting van Accuweather bevalt me wel, betrouwbaar meteobureau ook. Blijft volgens hen hier gewoon droog tot in de nacht :) windkracht 35 km/h wat een 5Bft is, goed te doen!

Mocht het nou echt gieten van de regen (eerder laat ik me niet binnen houden, genoeg oplossingen) dan gaat het gewoon lekker op zolder tot volgend jaar. Ik ga m'n stookschema in ieder geval niet al bij voorbaat overhoop gooien. Zul je net zien; alles in de vooravond opgestookt, is het gewoon stookweer om 00u..

We'll see!

Weerstation

Registered User
Goedenavond heren,

Zoals u gewent bent, een update:

update 17:12 (30 december 2012) ~ de regenzone nadert vanaf 20:00 de westelijke grens van België en Nederland en helt vervolgens over met boven Nederland algauw regen (mogelijk tegen middernacht matige regenval en windstoten tot 60 km/h). In België blijft het iets langer droog (m.u.z. van het westen). Tegen middernacht en vooral erna toenemende neerslagkansen ook elders in de Benelux, maar zoals het er nu naar uitziet verloopt de overgang van 2012-2013 op de meeste plaatsen bewolkt met neerslag en flink wat wind.

Bron bericht: noodweer.be

Slomo

Banned
Er is een verschil met neerslag en neerslag he, ik zie vooral getallen die niks voorstellen.. Vind het veel te overhaast om alles om 8u de lucht in te jassen.

brian the freak

Registered User
Er is een verschil met neerslag en neerslag he, ik zie vooral getallen die niks voorstellen.. Vind het veel te overhaast om alles om 8u de lucht in te jassen.

Voorspelling voor vrijdag was redelijk en uiteindelijk was het gewoon de hele dag ********* weer bij mij in amsterdam. Voorspelling van vandaag was veel buien en harde wind, alleen de wind klopt want er is geen druppel gevallen hier vandaag dus ik maak me ook nog niet druk.

olaf81

Registered User
Voor gisteravond hadden ze ook regen voorspeld,echter maar een paar druppels gehad want voordat het regengebied aan land moest komen verpieterde het hele regengebied,voor vandaag waren ook buien voorspeld vooral voor de kust,ook niet gehad..ik hoop dat voor morgenavond hetzelfde gebeurt.

Richardus

Registered User
Zou vandaag guur en nat worden...ja, aardige windstoten maar paar pijltjes gingen gewoon recht de lucht in ondanks de 5 Bft. en regen? Eén buitje geloof ik, begin van de dag, dus die 90% kans op regen werd waarheid...

danny21

Registered User
Vorig jaar viel er rond 00.00 uur hier ook regen en alles ging toen goed de lucht in met windkracht 4.
Dit jaar dan wel wat meer wind en ook wel wat uitschieters daarin, maar morgenmiddag zien we wel hoe sterk de wind echt is.

davidwerf

Registered User
Je ziet het regenfront al mooi over Oostelijk Engeland liggen. Langzaam maar zeker trekt het deze kant op.
Voorspelling nog steeds hetzelfde. Waarschijnlijk schuift het vanaf 17.00 langzaam binnen, het eerst in het Noordwesten. Tegen 23.00 zal heel Nederland in de regen liggen.

Wind blijft heel de dag ongeveer zoals het nu is. Alleen het binnenland zal nog een lichte toename zien in het begin van de avond. Tegen 0.00 wel een afname, maar niet zo veel als eerst voorspeld werd. 6-7 aan de kust en 5-6 in het binnenland.

We moeten het er mee doen.
Succes iedereen!

Tip misschien voor andere, iets dat wij hier doen.
We hebben een tunnel uitgezocht die een beetje Noordwest-Zuidoost gelegen is.
Vanwege de liggen bijna geen wind door de tunnel en droog. Bij de uitgang zal het spul afgestoken worden.

Bovenaan