Het volgende decembergezever

Moontan

Moderator
Medewerker
Het volgende decembergezever

Dachten we die onzin van "zwarte piet is racisme" net achter ons te hebben gelaten, komt de Partij voor de Dieren ineens het vuurwerkverbod weer afstoffen

Geen eeuwenoude traditie zo geliefd, geen van generatie op generatie doorgegeven festiviteit zo Hollands, of er is wel weer een hedendaagse linkse partij te vinden die korte metten wil maken met de pret. Lol maken? Bah, rechtse hobby. En dus moeten er ineens allerlei zaken die net zo Nederlands zijn als Goudse kaas en Madurodam 'verboden' worden. GroenLinks-corifeeën willen af van zwarte piet, en Marianne Thieme wil dat er een algeheel vuurwerkverbod komt:

citaat: Burgers en experts zijn er van overtuigd dat het afsteken van vuurwerk op straat onverantwoord is. Het is tijd om de traditie om te vormen naar professionele vuurwerkshows. Dan kan iedereen genieten van mooi vuurwerk, zonder grote schade aan mens, dier en milieu. einde citaat.

Briljant, hè, hoe de Partij voor de Dieren eventjes voor ons bepaald dat "burgers" tegen het afsteken van vuurwerk zijn. Mij heeft de partij van tofu en verdoofd ritueel slachten helemaal niets gevraagd, dus ik vraag me af waar ze de brutaliteit vandaan halen te kunnen spreken vanuit alle "burgers."

Ja, natuurlijk zijn er ieder jaar weer incidenten (veelal brokkenpiloten die zélf veels te onvoorzichtig zijn), maar dat staat in geen verhouding tot het massale volksfeest dat ieder jaar losbarst in de vroege uurtjes van 1 januari. Heel Nederland staat op straat, wenst de ganse buurt een gelukkig nieuwjaar en maakt een praatje met mensen die ze wellicht maar zelden zien. Er is geen moment dat Nederland méér bruist van het optimisme, dan tijdens nieuwjaar. Misschien het wel meest briljante volksfeest wat we hebben. Samen naar het vuurwerk kijken is daar essentieel onderdeel van. Zonder vuurwerk wordt het toch een beetje een pakjesavond zonder cadeautjes.

Het toont maar weer eens aan hoe wereldvreemd de dierenvrienden zijn. Hé Marianne: het vuurwerk is van ons, daar blijf je gewoon met je tengels van af.

bron:
http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/12/het-volgende-decembergezever

Cccartman

Registered User
Te grappig .... Wat ze wel niet verzinnen joh
Gelukkig heb ik een kruitsnuivende hond.... gek op knallen. knalwerwten ,trektouwtjes echt hij wordt gek.
De rook van de trektouwtjes snuift die letterlijk op hij bijt in het rookwolkje.
En knalwerwten echt als een dolle gaat ie erachteraan.
Zal wel door dat Spaanse bloed van hem komen. (dogo Canario)
Maar ff ontopic poten af van oud en nieuw kom zeg!!!
Weet een beter idee voor onze vrienden van het Binnenhof: die 1000 euro deze week nog storten die ze belooft hebben
Aan iedere werkende Nederlander ,kunnen we het lijstje wat uitbreiden.

trimbaard

Registered User
Ik heb ook een hond, een labrador. Deze heeft helemaal geen last van vuurwerk. Je moet hem zelfs tegenhouden anders gaat ie achter de grondbloemen aanrennen als ik deze door de straat gooi. En van knallen heeft hij al helemaal geen last.

elgielo

Registered User
Ligt puur aan hoe je je hond opvoed.
Als jezelf een schijterd bent word je hond dat ook.
Dit zelfde geld voor zenuwenlijers en agressievelingen.
Het is meer een reflectie van jezelf zon beestje.
Zie hier hoe een goed opgevoede hond ook lekker meegeniet van vuurwerk tijdens oudjaar :)

mischien moet ik dit filmpje maar eens naar de partij voor de dieren opsturen en ze vragen of ze met hun vuurwerkverbod deze hond dood ongelukkig willen maken :)

petertje23

Registered User
Ik irriteer mij mateloos aan die partij voor de dieren!
Die denken echt de wijsheid in pacht te hebben, maar ondertussen verkopen ze alleen maar sprookjes.
Ze grijpen alles aan om maar iets te roepen dat het moet veranderen omdat het beter voor de dieren is.

Natuurlijk zijn er dieren die last van het vuurwerk hebben, maar er zijn ook dieren die er geen last van hebben.
Er zijn ook dieren die wagenziek worden, gelijk de auto ook maar afschaffen?
Er zijn ook dieren die gek worden van TV kijken, die ook maar verbieden?

Nee, laten we de partij voor de dieren maar verbieden.

Poziloc

FPM Hangouderen
Laat dat wijf toch lullen. Die laat zich liever likken door een geit dan door de eigen vent....heeft ze die eigenlijk wel?

joszie

Zilveren Member
@ Elgielo.
doe dat opsturen maar niet. Menig pvdd lid zou dit filmpje kunnen gebruiken als dierenmishandeling, aangezien je hond letterlijk naast het vuurwerk staat.

Wij zien een hond die het naar zijn zin heeft, maar bepaalde mensen gebruiken alles om hun standpunt duidelijk te maken.

D

Deleted member 17038

Guest
@ Elgielo.
doe dat opsturen maar niet. Menig pvdd lid zou dit filmpje kunnen gebruiken als dierenmishandeling, aangezien je hond letterlijk naast het vuurwerk staat.

Wij zien een hond die het naar zijn zin heeft, maar bepaalde mensen gebruiken alles om hun standpunt duidelijk te maken.
En koop een vuurwerkbrilletje voor je hond!

Bovenaan