Het verboden interview Enschede

Tony

Administrator
Medewerker
Je krijgt er kippevel van en tergelijkertijd word je er ontzettend verdrietig van.

Pyromaniac 1975

Registered User
Tja,Weet niet precies wat ik hiervan moet denken.
Wel is het een verhaal wat het onbekende van de ramp weer onderbouwd.
Het is geen zuivere koek geweest,Daar ben ik altijd van overtuigd geweest.

Firecrack-R

Registered User
Sja, ik weet ook niet wat ik ervan moet denken. Gister voor het eerst in m'n leven wat onderzoek gedaan naar de verhalen die de ronde doen dat de vuurwerkramp eigenlijk de munitieramp was. Eerst was ik geschokt, en ervan overtuigd dat er wel degelijk mijnen in Enschede lagen. Als je het namelijk opzoekt kom wel degelijk informatie tegen dat de defensie er een onbekend aantal ap23 mijnen illegaal had opgeslagen.. Maar als je dan verder zoekt wordt de beste man die geïnterviewd word hierboven beschreven als een fantast, iemand die alles heeft verzonnen. Ik weet het niet en za het waarschijnlijk ook nooit te weten komen.

Tony

Administrator
Medewerker
Sja, ik weet ook niet wat ik ervan moet denken. Gister voor het eerst in m'n leven wat onderzoek gedaan naar de verhalen die de ronde doen dat de vuurwerkramp eigenlijk de munitieramp was. Eerst was ik geschokt, en ervan overtuigd dat er wel degelijk mijnen in Enschede lagen. Als je het namelijk opzoekt kom wel degelijk informatie tegen dat de defensie er een onbekend aantal ap23 mijnen illegaal had opgeslagen.. Maar als je dan verder zoekt wordt de beste man die geïnterviewd word hierboven beschreven als een fantast, iemand die alles heeft verzonnen. Ik weet het niet en za het waarschijnlijk ook nooit te weten komen.

Als je nu pas begonnen bent met het verdiepen in deze ramp dan staat je nog heel wat te wachten :(

Firecrack-R

Registered User
Ja misschien heel stom maar ik ben er altijd vanuit gegaan dat het gewoon was zoals het was. Dat ze er tot op de dag van vandaag nog niet achter zijn hoe het allemaal is gekomen, en dat het een vieze zaak is wist ik. Maar dat het zo erg was..en dat het verhaal met de munitie zo serieus is wist ik niet. Had het wel eens gehoord maar meer niet.

Tony

Administrator
Medewerker
Ja misschien heel stom maar ik ben er altijd vanuit gegaan dat het gewoon was zoals het was. Dat ze er tot op de dag van vandaag nog niet achter zijn hoe het allemaal is gekomen, en dat het een vieze zaak is wist ik. Maar dat het zo erg was..en dat het verhaal met de munitie zo serieus is wist ik niet. Had het wel eens gehoord maar meer niet.

Hier houden we sinds 2005 alle bij wat betreft Enschede en wat er in de media verschijnt.

http://www.freakpyromaniacs.com/forum/vuurwerk-nieuws/3201-enschede-herdenkt-vuurwerkramp.html

Rooble

Registered User
Ik vind het allemaal hollywood achtig. Het zou een mooi filmscript kunnen zijn, vooral met zo'n duistere twist met landmijnen e.d. Ik weet niet wat ik er van moet denken, ik zeg Peter R de Vries...es ffkes een twitter berichtje sturen :p

gwgwgw

Registered User
Doofpot explosievenramp gaat wijd open

Door Arend Zeevat op 20 juni 2011 – 20:0072 Reacties | 3.477 keer bekeken | Deze post afdrukken .

Leugenfabriek BV Nederland
Op zaterdag 13 mei 2000 vond er in Enschede een ongekende ramp plaats op het terrein van het vuurwerkbedrijf S.E. Fireworks. Een door de brandweer volkomen verkeerd ingeschatte brand in een opslagruimte op het bedrijfsterrein ontaardde in een soort van Armageddon, waarbij een hele woonwijk werd weggevaagd. Bij de ramp lieten 23 mensen het leven en vielen er 950 gewonden. Zoals bij de meeste rampen werd er ook bij deze door de overheid van alles aan gedaan om de gemoederen zo snel mogelijk tot bedaren te brengen en al snel in omloop komende geruchten de kop in te drukken. De doofpottenmachine kwam dus meteen in actie.

Geen vuurwerkramp
Eén van de geruchten die al vrij snel zich als lopend vuurtje verspreidde was, dat er op het terrein van SE Fireworks de ondeugdelijke landmijnen lagen opgeslagen, waar Fred Spijkers als klokkenluider binnen Defensie in 1984 al voor de grond was ingetrapt door de leugenfabriek BV Nederland. Het verband tussen de affaire Spijkers en de ondeugdelijke landmijnenopslag werd door onderzoeksjournalist Alexander Nijeboer onomstotelijk vastgelegd in zijn boek ‘Een man tegen de staat’. Hij beschrijft daarin de resultaten van drie jaar onderzoek, waarbij hij met vele betrokkenen, getuigen, bewindslieden en hooggeplaatste ambtenaren sprak. Ook wist hij via de Wet Openbaarheid Bestuur (WOB) en diverse hulpvaardige bronnen de hand te leggen op honderden geheime documenten die een onthutsend beeld geven van de ambtsmisdrijven gepleegd door militairen, topambtenaren en politici. Bron

Micha Kat besteedde op zijn website Klokkenluider Online uitgebreid aandacht aan de oorzakelijke verbanden tussen de affaire Spijkers en de ramp in Enschede.

Gladio
Een ander hardnekkig gerucht dat na de ramp de ronde deed was, dat er naast de landmijnen ander wapentuig van Defensie opgeslagen zou hebben gelegen. Dit werd in verband gebracht met de ultrageheime zogenaamde verzetsorganisatie Gladio. Deze verzetsorganisatie werd oorspronkelijk enkele jaren na de beëindiging van WOII in Noord Italië opgezet om te voorkomen dat de communisten daar aan de macht zouden komen. Onder leiding van de CIA, die Italiaanse geheime diensten volledig hadden overgenomen, werd er een netwerk opgezet met wapendepots op geheime locaties. Indien nodig zouden deze gebruikt kunnen worden tijdens een door de Sovjets gesteunde communistische overname. In de Koude Oorlog zat de om geostrategische redenen geïnfecteerde angst voor het Sovjet-communisme er diep in bij de Europese bevolkingen. Daarom werd er eind jaren ’50 besloten het Gladio-netwerk uit te breiden naar meerdere bij de NAVO aangesloten landen. Zo ook in Nederland.

Prins Bernhard wist van geheim netwerk

door Ron Korver

Prins Bernhard is altijd op de hoogte geweest van het bestaan van het uiterst geheime netwerk dat het clandestiene verzet moest leiden, mocht Nederland na WO II opnieuw bezet worden.
Dit blijkt uit onderzoek van dr. D. Engelen, kenner van Nederlandse geheime diensten, die toegang kreeg tot de geheime archieven van de ministeries van Algemene Zaken en Defensie.
In 1992 ontstond grote ophef over het bestaan van de organisatie, in de volksmond ten onrechte Gladio genoemd, die zo geheim was dat hij niet in de wet op de inlichtingen en veiligheidsdiensten voorkwam en waarvan de Tweede Kamer dan ook niet op de hoogte was. Alleen de premier en de minister van Defensie wisten van het bestaan van het netwerk, en naar nu blijkt ook de eind vorig jaar overleden prins.

Archieven
Engelen heeft de historie van de organisatie in kaart gebracht op verzoek van de ministeries van Defensie en Algemene Zaken en de Rijksarchiefdienst. De openheid van zaken komt voort uit een maatregel die bepaalt dat archieven niet meer vijftig jaar, maar slechts twintig jaar gesloten blijven.Het netwerk, dat verschillende namen heeft gekend, liet in het geheim mensen in het buitenland trainen. Op diverse plaatsen in het land bestonden geheime bergplaatsen met zendapparatuur, wapens, explosieven en vele miljoenen guldens in edelstenen en goud voor tijden van nood. Nadat het bestaan van de Nederlandse organisatie ‘Operaties en Inlichtingen’ bekend werd, is hij door toenmalige premier Lubbers opgeheven.(Bron: Telegraaf, 24 september 2005, www.telegraaf.nl) Bron

De toenmalige Italiaanse premier Andreotti openbaarde in 1990 het bestaan van het Gladio-netwerk. Waarna het geheel in de publiciteit aan het rollen kwam. In 1992 zond de Engelse omroep BBC een verhelderende bijna twee en een half uur durende documentaire uit over Operation Gladio.

Gladio opnieuw actief?
Of Gladio wel echt is opgeheven, is maar zeer de vraag. Zou het kunnen zijn dat het een andere functie heeft gekregen na de beëindiging van de Koude Oorlog en de teloorgang van de Sovjet Unie? In 1980 vond er een zeer bloedige aanslag plaats op het treinstation van de Italiaanse stad Bologna. Natuurlijk wezen vingers van de overheden meteen richting de communisten. In de wikipedia staat onomwonden dat de daders door de Russische geheime dienst in kampen in Libië zijn opgeleid. Maar even zo waarheidsgetrouw meldt diezelfde wikipedia een paar zinnen verder, dat de opdrachtgevers van de aanslag nog steeds onbekend zijn en dat de stukken van de rechtzaak tegen de opgepakte ‘daders’ nog steeds niet zijn vrijgegeven. Dit scenario lijkt verdacht veel op een valse vlagoperatie, die in de decennia daarna op meerdere plaatsen en in verschillende landen ook werden afgedraaid. De Amerikaanse website Global Research gaf in een artikel in 2005 aan dat in Irak het aantal Gladio-achtige aanslagen tegen burgerdoelen toenam.

Strangely enough, just as it appears that the Pentagon is establishing Gladio-style operations in Iraq, there has been a sudden rash of terrorist attacks on outrageously provocative civilian targets, such as hospitals and schools, the Guardian reports. Coming just after national elections in which the majority faction supported slates calling for a speedy end to the American occupation, the shift toward high-profile civilian slaughter has underscored the “urgent need” for U.S. forces to remain on the scene indefinitely, to provide security against the ever-present terrorist threat. Meanwhile, the Bushists continue constructing their long-sought permanent bases in Iraq: citadels to protect the oil that incoming Iraqi officials are promising to sell off to American corporations — and launching pads for new forays in geopolitical domination.

Perhaps it’s just a coincidence. But the U.S. elite’s history of directing and fomenting terrorist attacks against friendly populations is so extensive — indeed, so ingrained and accepted — that it calls into question the origin of every terrorist act that roils the world. With each fresh atrocity, we’re forced to ask: Was it the work of “genuine” terrorists or a “black op” by intelligence agencies — or both?

While not infallible, the ancient Latin question is still the best guide to penetrating the bloody murk of modern terrorism: Cui bono? Who benefits? Whose powers and policies are enhanced by the attack? For it is indisputable that the “strategy of tension” means power and profit for those who claim to possess the key to “security.” And from the halls of the Kremlin to the banks of the Potomac, this cynical strategy is the ruling ideology of our times. Bron

Terug naar Enschede
Op de avond van de ramp in 2000 legde burgermeester Mans arrest op het nog te vormen Vuurwerkramp Dossier. In Duitsland werd getuige Frits Pril snel na de ramp officieel dood verklaart, hoewel hij al die tijd in Enschede leefde als uitkeringsgerechtigde. Wat gebeurde er op 13 mei 2000? Hoewel Frits Pril interviews aflegde bij de VARA en RTV Oost, werden deze nooit uitgezonden. Een exclusief verhaal van een dode getuige die geen spaan overlaat van de officiële verklaring is te zien en horen in het volgende

De dood verklaarde getuige Frits Pril legt in het bovenstaand filmpje een opmerkelijk, maar vooral schokkend getuigenis af. Eén van de opmerkelijkste zaken is dat hij naast landmijnen ook andere defensieprojectielen waarnam. Doet dit dan toch het gerucht bevestigen dat Gladio nog steeds bestaat en haar wapenopslagplaatsen nooit geruimd zijn? Waarom zou dit staatsterroristische netwerk dan nog bestaan? Om hier ingezet te worden tegen de eigen bevolking in valse vlagoperaties?

Een ander zeer bizar iets uit het verhaal van Pril is, dat hij in het rampgebied benaderd werd door een Engelssprekende gemaskerde militair met een Arabisch accent!!! Zou dat misschien ook een Israëlisch accent geweest kunnen zijn??? Zou het zo kunnen zijn dat de Israëlische organisatie van staatsterroristen, de Mossad, samen met de CIA het Gladio-netwerk in stand heeft gehouden voor volgende valse vlagoperaties in Europa, om daarmee de NWO-agenda de final push te geven????

Hierbij wil ik nog even refereren aan mijn vorige artikel betreffende een mogelijke aanslag op 26 juni 2011 in Berlijn met een vuile bom. In één van de in dat artikel opgenomen filmpjes wordt ook aan Gladio gerefereerd, als mogelijk betrokkene bij de aanslag.

Na het onthullende getuigenverslag van Frits Pril lijkt het mij meer dan duidelijk dat de explosievenramp in Enschede op 13 mei 2000 een staatsterroristische daad van agressie was van de BV Nederland. Hoezeer de leugenfabriek van de BV Nederland ook haar best doet om een goede leugenproductie te draaien, de in dit geval gruwelijke waarheid komt toch altijd aan het licht. Wat mij betreft is de doofpot explosievenramp Enschede definitief voor geopend verklaard en zal dan ook niet meer te sluiten zijn.

Auteur: Arend Zeevat

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Het interview is net een soort sketch van Dingetje, zo absurd.
Ik geloof deze gast net zo hard als sinterklaas..

Filmpjes staan trouwens al online vanaf November 2011.

Tony

Administrator
Medewerker
Het interview is net een soort sketch van Dingetje, zo absurd.
Ik geloof deze gast net zo hard als sinterklaas..

Filmpjes staan trouwens al online vanaf November 2011.

Heb jij het verhaal van die 2 rechercheurs nooit gelezen dan?
Die hebben ergens een keer een interview gegeven en die hadden het ook constant over die landmijnen. Na het interview zijn ze op non-actiesf gesteld, met de dood bedreigd (volgens hun zelf) en hebben we er verders weinig meer van vernomen.

Yvez

Registered User
Ik krijg een beetje een beunhaas gevoel bij Frits, met z'n uitkering, wiethok en Zwitserse bank rekening. Er zal vast wel wat waar zijn hoor maar het is wel een sterk verhaal. Wat ik echt schrijnend vind is dat het monument nu als hondenuitlaat plek (met bordjes notabene!) wordt gebruikt en niemand de verantwoordelijkheid neemt. Triest en respectloos.

Marco_clappers

Registered User
Is zo een grote explosie uberhaupt mogelijk als je kijkt hoeveel vuurwerk er was opgeslagen? hoeveel containers stonden er eigenlijk. en als de regering stiekem wat had opgeslagen, dan word het zo goed mogelijk in de doofpot gestopt. Dat doet de regering zo wie zo al met meer dingen dan men denkt. ik geloof deze man wel, van wegen zijn achtergrond is hij waarschijnlijk een van de weinigen die dit gedurft heeft te doen. zo te horen is hij aardig crimineel bezig. dit toont volgens mij ook gewoon weer het grote machts misbruik van regeringen wat dagelijks plaats vind over de wereld.

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member

Over het AP-23 landmijnen verhaal gaat dat nog veel verder. Zoek maar eens op Dossier Fred Spijkers.
Op 14 september 1984 is er een onstabiele AP-23 landmijn ontploft en is mijnexpert om het leven gekomen. Fred Spijkers kreeg de opdracht om de nabestaande te vertellen dat hij om het leven was gekomen door nalatigheid. Spijkers wist dat deze landmijnen onstabiel waren en weigerde te liegen tegen de nabestaande.
Fred Spijkers is hierna zelf onderzoek gaan doen naar deze mijnen en kwam er achter dat het al in 1970 bekend was dat deze landmijnen ondeugdelijk waren. Na zijn onderzoek werd er plotseling vanuit diverse inlichtingendienst zelf onderzocht en werd beschouwd als politiek crimineel, paranoïde en schizofreen.

Uiteindelijk heeft na bemiddeling van KPMG en de Nationale ombudsman een schadevergoeding toegezegd (in 2003 pas!) gekregen van 1.6 miljoen euro. De archiefstukken en onderzoeksstukken van de zaak Fred Spijkers mogen pas 50 tot 70 jaar na zijn dood openbaar worden gemaakt en waarschijnlijk is het tegen die tijd al 'kwijtgeraakt'.

Waarom dit verhaal? Volgens bronnen bij Defensie is echter een groot deel van de afgekeurde mijnen (20.000 stuks) in 1998 weliswaar uit de militaire opslagplaatsen en voorraadlijsten verwijderd, maar niet vernietigd. Men durfde het transport niet aan. Besloten werd de mijnen op te slaan op particuliere opslagterreinen. Zo had Defensie tenminste 'op papier' aan zijn verplichtingen voldaan, aldus Nijeboer in de Nieuwe Revu..

Zelfs Geenstijl heeft er aandacht aan besteed, maar moest het artikel van de website halen. Ambroos Wiegers gaf aan dat ze geen verband mochten leggen tussen de landmijnen en Enschede. Normaal heeft Geenstijl overal schijt aan, maar dit hebben ze opgevolgd en alles hierover verwijderd.

Een paar feiten over de vuurwerkramp:

1. Twee militaire experts die kort na de explosie op het rampterrein arriveerden hebben ontstekingsmechanismen zien liggen en dat ook gerapporteerd. (A. Nijeboer in Nieuwe Revu)
2. Deze experts kregen de instructie over hun vondst te zwijgen en zijn in de weken daarna diverse malen anoniem met de dood bedreigd (A. Nijeboer in Nieuwe Revu).
3. Journalist Alexander Nijeboer die een boek schreef over de landmijnen-affaire is ook bedreigd.
4. De VEN (branchevereniging van vuurwerkfabrikanten) heeft altijd staande gehouden dat een schokgolf zoals optrad in Enschede nooit door vuurwerk alleen kan worden veroorzaakt. (VEN-voorzitter G. Wagenvoort)
5. Het ministerie van VROM weigerde toestemming te geven voor controle-explosies met vuurwerk die volgens de VEN hun stelling konden bewijzen. (G. Wagenvoort die ook nog zei: "Iedereen die iets weet of aandraagt wordt stelselmatig monddood gemaakt.")
6. De gemeente Enschede verleende keer op keer illegale vergunningen aan SE Fireworks. Dat gebeurde op voorspraak van Defensie. (P. Hemelrijk in Metro)
7. Er is een onschuldige veroordeeld voor 'het stichten van brand' op het bedrijfsterrein. (P. Hemelrijk in Metro)
8. Rechercheurs die beweerden dat voor de veroordeling van 7. bewijsmateriaal was vervalst, werden direct van de zaak afgehaald (P. Hemelrijk in Metro)
9. Een groot deel van de afgekeurde AP-23 landmijnen is nooit vernietigd omdat Defensie het transport niet aandurfde. Besloten werd de mijnen op te slaan op 'particuliere opslagterreinen' (A. Nijeboer in Nieuwe Revu). Zie ook hier voor veel meer gedetailleerde info over dit aspect.
10. Staatssecretaris van Defensie Van der Knaap heeft tegen de wil van de kamer in bepaald dat alle dossiers over de landmijnenkwestie gesloten moeten blijven tot 70 jaar na Spijker's dood.
11. Fred Spijkers werd door een andere Defesie-staatssecretaris, Van Hoof, bedreigd met 'een wapen dat voor jou absoluut en onherroepelijk dodelijk is' als hij bepaalde stukken over de landmijnen openbaar zou maken.
12. De 'Chef' van 'shocklog' Geenstijl verdwijdert als een bezetene alle postings die een link leggen tussen de landmijnen en de vuurwerkramp. Dit nadat een email van Ambroon Wiegers duidelijk heeft gemaakt dat er bij Geenstijl een 'verbod' bestaat op het leggen van de relatie landmijnen-vuurwerkramp.

Maar er is nog veel te lezen over de ramp & AP-23 mijnen waar je nog aan gaat twijfelen of het inderdaad een vuurwerkramp of munitieramp was.

En nu ontopic op het onderwerp:
Ik heb nog een filmpje gevonden waarbij Frits Pril door het hek heen rijdt, in dit filmpje zie je dat Grietje op de achterbak heeft gelegen en ook is uitgestapt, maar hier verzwijgt hij over in zijn interview.

Het filmpje is te vinden op: http://s174.photobucket.com/albums/...?action=view&current=FritsPrildoorhetlint.mp4

Laatst bewerkt:

gwgwgw

Registered User
Ik krijg een beetje een beunhaas gevoel bij Frits, met z'n uitkering, wiethok en Zwitserse bank rekening. Er zal vast wel wat waar zijn hoor maar het is wel een sterk verhaal.

Er zitten i.d.d. een aantal beetje ongeloofwaardige dingen in. Zou hing er een lijk aan een dakgoot, terwijl alles plat was... Ook zijn ze de volgende dag direct met groot materiaal (shovels e.d.) het rampgebied in gegaan. Lijkt me wel gevaarlijk als er mijnen rondslingeren...

RickB

Registered User
Heb het ook gezien. Het gaat er niet om of we het verhaal over de land mijnen geloven ja of nee. Dat er explosieven lagen die de kracht van een landmijn hebben is eigenlijk wel duidelijk. Al het vuurwerk wat daar de lucht in gaat klinkt als consumentenspul. Ook de knalletjes. De verwoestende klap kan nooit van consumentenvuurwerk komen, dat is iets groters geweest. Dat staat als een paal boven water. Maar de manier waarop deze meneer het verhaal doet, begin je je toch wel achter je oren te krabben, hoe graag je hem ook wilt geloven.

- Als er een moordaanslag op die man is geweest, of tenminste, een bijna moordaanslag, waarom is hij dan niet achtervolgd het hotel in? En daarna leefde hij nog lang en gelukkig? Als er echt van die huurmoordenaars achter je aan zitten dan ben je je leven niet meer zeker. Dat vond ik persoonlijk erg vreemd.

- Wat doet het ter zake dat hij "dood" is in Duitsland? Wat heeft dit met het geheel te maken?

Sommige dingen werden "uitgelegd" maar hij verteld het alsof het voor ons als kijker duidelijk moet zijn wat hij daarmee bedoelt. Ik kan het zo ff niet meer voor de geest halen welk stukje dat was, ik moet de 3 filmpjes nog eens kijken daarvoor... Maar dat is zo maf.

Je wilt het wel geloven, en delen geloof ik ook best. Maar sommige dingen zijn zo vreemd. Waarom lagen er schijnbaar na de ramp nog mijnen uitgestald op geel zand? GEEL ZAND? Huh?

Wie z'n youtube account is dat waar dit op geupload staat? Beetje vaag accountje als je het mij vraagt. Of dient dat als 'dekmantel' ofzo?

Waar ik me trouwens ook aan stoorde is het feit dat hij dingen zegt en dat je dan of de cameraman of de interviewer hoort lachen. Dit kan toch nooit een VARA interview zijn geweest. Wat is dit voor onprofessionele werkwijze? Om nog maar te zwijgen over de beeld kwaliteit.

Er zijn iig dingen gebeurt die niet hadden mogen gebeuren. Hoop ook dat de waarheid ooit nog eens boven tafel komt. Dat er meer aan de hand is, is duidelijk.

Laatst bewerkt:

Poziloc

FPM Hangouderen
Bij de allereerste beelden vlak na de ramp werden er mensen geinterviewd.
Deze mensen zeiden dus ook dat er bijna wekelijks voertuigen van defensie op het terrein van SE fireworks kwamen.
Deze beelden werden later in de avond al niet meer vertoond. Op Youtube zijn ze helaas ook niet meer te vinden.
Als ik het goed heb, zond sbs6 deze beelden uit.

shinji

Moderator
Medewerker
Hilarisch filmpje van Fritz, die met z'n auto door de hekken heen rijdt. Ik zou overigens hetzelfde doen hoor ( misschien een metertje of 2 meer naar links). Tís echt ongelooflijk hoe slecht de overheid met dit soort rampen omgaat.

DioR

Registered User
Ik ben er van overtuigd dat er een hoop in de doofpot word gestopt. Teveel word verborgen gehouden en veel komt overeen met wat al bekend is (naar boven is komen wateren) en wat Fritsie hier aan het vertellen is. De landmijnen zijn al eerder in beeld gekomen. Maar waarom kunnen de landmijnen niet van een maffe bewoner uit zijn huis zijn geslagen. In elke buurt zijn wel huizen te vinden waar je de meest rare en schokkende spullen kan tegenkomen. Het was als ik goed heb een niet al te "frisse" wijk die naast SE Fireworks gelegen zat. Ook zou ik Fritsie hier niet bepaald een zuivere getuige noemen. Ik denk persoonlijk dat hij baalt dat hij zijn weedkwekerij kwijt is en zijn bankrekening in Zwitersland kwijt is. Nu zijn er ook geen inkomsten meer, dus probeert hij maar via de media zijn geld bij elkaar te sprokkelen.
Het zal heeeeeel lang tot nooit duren voordat het ware verhaal bekend zal worden.

Bovenaan