Het opruimen van de product database

magnolia

Registered User
goeie dag ik was net bezig mijn lijstje te maken in de wenslijst machine .
opzich is de een hele mooie fucktie maar als er produckten tussen staan die niet meer verkocht worden en wordt het zoeken naar jou favos wel erg lastig .
daarom vroeg ik me af of het niet makkelijker is om eens de bezem door dat data base heen te halen . zodat het weer voor iedereen weer wat overzichtelijker wordt

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Re: het opriumen van het produckten data base

opzich is de een hele mooie fucktie maar als er produckten tussen staan die niet meer verkocht worden en wordt het zoeken naar jou favos wel erg lastig .
daarom vroeg ik me af of het niet makkelijker is om eens de bezem door dat data base heen te halen . zodat het weer voor iedereen weer wat overzichtelijker wordt

Dat word niet gedaan omdat de produkten database ook als soort naslagwerk moet gaan dienen van produkten die niet meer bestaan.

Als je over een paar jaar kijkt is het leuk om de "oude" produkten terug te zien.

Quadriffis

Registered User

Misschien is het dan handig iets te maken waardoor duidelijk wordt dat het porduct niet meer te koop is.

Tony

Administrator
Medewerker

Dat word niet gedaan omdat de produkten database ook als soort naslagwerk moet gaan dienen van produkten die niet meer bestaan.

Als je over een paar jaar kijkt is het leuk om de "oude" produkten terug te zien.

Misschien is het dan handig iets te maken waardoor duidelijk wordt dat het porduct niet meer te koop is.

Ik en Patrick waren hier al mee bezig. Niet het opruimen want het moet uiteindelijk ook een archief worden maar we zoeken iets waardoor het duidelijk word dat een product niet meer verkocht word.

Het kan even duren voor het doorgevoerd is maar het komt goed.

michel0911

Registered User

Dat is dan een ommekeer neem ik aan ? Aangezien dat volgens mij niet het originele doel was....

Jammer, maar het is ook bijna niet te doen om een PD bij te houden helaas..

Tony

Administrator
Medewerker

Nee, dat is geen ommekeer. Voor ons is het altijd al de bedoeling geweest.
En zoals ik aangaf zal het straks zo werken dat je de oude producten die niet meer te koop zijn ook niet meer kan selecteren voor je lijst.

michel0911

Registered User
Re: Het opruimen van het product database

Ik vraag dat omdat als ik het onderstaande terug lees ik een hele andere indruk krijg wat de bedoeling was van de PD, anyway, jammer dat het een naslag werk gaat worden, maar toch is het leuke feature voor het forum en om info te vergaren..

Afgelopen tijd zijn we druk bezig geweest met iets nieuws te ontwikkelen en dat nieuws is een productdatabase.

De bedoeling van deze database is om al het informatie van de nederlandse consumentenvuurwerk in 1 gezamelijke database zetten. Het voordeel hiervan is dat je snel op zoek kan naar bijvoorbeeld een effect of een vraagprijs.

Op dit moment zijn alleen de producten toegevoegd waar een topic van was in ons forum. De prijzen die erin staan zijn nog van afgelopen jaar. Zodra we de nieuwe prijzen hebben zullen we de oude prijzen aanpassen.
De komende periode werken we er hard aan om de rest van de producten toe te voegen en alle producten te voorzien van de juiste informatie.

Bekijk nu snel de database op http://www.freakpyromaniacs.com/products/

Bent u importeur en wilt u informatie over de producten met ons delen? Laat dit weten op info@freakpyromaniacs.com

Tony

Administrator
Medewerker

Er staat nergens in het verhaal dat we oude producten weg gaan halen. Ik snap het probleem ook niet echt. Jammer dat het een naslagwerk gaat worden ? Dat is toch juist fantastisch?!

Uiteindelijk veranderd er weinig aan wat jou dacht dat het zou zijn, Het enige straks is dat je de producten die niet meer te koop zijn ook niet meer kan selecteren.

jetztgehtslos

Registered

Wanneer wordt de database weer geupdate?
Ik mis bijvoorbeeld enkele producten van Royal.
Ik kwam nog meer tegen waarvan ik dacht van "hey, die mis ik".

Maar naslagwerk voor de komende jaren vind ik echt een goed idee.

michel0911

Registered User

Er staat nergens in het verhaal dat we oude producten weg gaan halen. Ik snap het probleem ook niet echt. Jammer dat het een naslagwerk gaat worden ? Dat is toch juist fantastisch?!
Er is ook geen probleem, de produkten database met de functie dat je gelijk je produkten in een verlanglijstje kan zetten heeft eigenlijk geen zin, omdat er veel produkten niet in staan en de info en/of prijs klopt niet, en maak je dus een niet kloppend verlanglijstje.
Ik vind het inderdaad jammer dat het een naslagwerk gaat worden, ik had liever een PD gezien die uptodate is.

Tony

Administrator
Medewerker

De PD is zo waar mogelijk ge-update en compleet. Het ligt niet altijd aan ons als er geen prijzen zijn of een aantal producten missen. Daarbij is het giga veel werk en lukt het niet altijd om dit direct te doen op het moment dat de info binnenkomt. Dus hier en daar kom je dingen tegen die missen. Maar ik kan je met zekerheid zeggen dat dit maar weinig producten zijn.

De prijzen zijn altijd de adviesprijzen van de importeur en niet de prijzen van de winkels omdat deze te vaak verschillen.

Poziloc

FPM Hangouderen

@ Michel0911
Er word toch duidelijk gezegd dat er aan gewerkt wordt?
De producten worden gemerkt en zijn dan niet meer in de bestellijst op te nemen.
ze blijven wel staan, puur als archief...ik snap alleen niet wat daar mis mee is?
Het updaten van zo'n database doe je niet effe in 5 minuten! daarbij zijn het ook maar mensen die alles zoveel mogelijk in hun vrije tijd doen...ja precies...hun moeten ook werken en kinderen vermaken...ik geloof dat dat wel eens vergeten word....het is ook zo lekker makkelijk om maar wat te blaten als een schaap vanachter die pc!
Kom op man...probeer je is wat in te leven

Sweet Laker

Registered User

Vind het zelf alleen maar leuk dat er ook een soort van 'archief' ontstaat met producten die niet meer verkocht worden. Kan ik nog eens terug naar vroeger tijden, toen desbetreffende cake nog wel werd verkocht en ik er toen veel plezier aan beleefde (zo denk ik dan bijvoorbeeld aan de 13 schots Surprise met multi color boeketten welke ik de laatste tijd veels te weinig zie in nieuwe cakes)

magnolia

Registered User

De PD is zo waar mogelijk ge-update en compleet. Het ligt niet altijd aan ons als er geen prijzen zijn of een aantal producten missen. Daarbij is het giga veel werk en lukt het niet altijd om dit direct te doen op het moment dat de info binnenkomt. Dus hier en daar kom je dingen tegen die missen. Maar ik kan je met zekerheid zeggen dat dit maar weinig producten zijn.

De prijzen zijn altijd de adviesprijzen van de importeur en niet de prijzen van de winkels omdat deze te vaak verschillen.

is het dan niet veel handiger dat je 1 of 2 aanstelt om voor het pd te zorgen ?

Tony

Administrator
Medewerker

is het dan niet veel handiger dat je 1 of 2 aanstelt om voor het pd te zorgen ?

Dat is ook wat er gebeurt. Maar er is nog meer in het leven dan alleen de PD. Het is gewoon veel werk wat je niet door 10 man kan laten doen omdat iedereen weer een andere werkwijze heeft. Ik en Hans zorgen dat alles gewoon lekker bijgewerkt word op moment dat dit uitkomt.

Ik denk dat we de meeste complete online database hebben die je zowel in het forum als extern kan bezoeken. En nogmaals we doen ons best om er alles in te krijgen maar niet altijd werken de importeurs lekker mee en niet altijd kunnen wij zelf eraan werken.

Als jij en Michel0911 zich zouden willen opofferen dan kunnen we jullie vertellen wat er moet gebeuren en hoe het gedaan moet worden. Ik denk dat je na 2 dagen de taken weer terug geeft want dan weet je wat er allemaal bij komt kijken. :)

michel0911

Registered User

@ Michel0911
Er word toch duidelijk gezegd dat er aan gewerkt wordt?
De producten worden gemerkt en zijn dan niet meer in de bestellijst op te nemen.
ze blijven wel staan, puur als archief...ik snap alleen niet wat daar mis mee is?
Het updaten van zo'n database doe je niet effe in 5 minuten! daarbij zijn het ook maar mensen die alles zoveel mogelijk in hun vrije tijd doen...ja precies...hun moeten ook werken en kinderen vermaken...ik geloof dat dat wel eens vergeten word....het is ook zo lekker makkelijk om maar wat te blaten als een schaap vanachter die pc!
Kom op man...probeer je is wat in te leven

Dit is weer zo'n reactie wat nergens op slaat joh....ik heb al vaker gezegd dat ik weet dat het veel werk is etc.etc. daar gaat het ook helemaal niet om.

michel0911

Registered User

Dat is ook wat er gebeurt. Maar er is nog meer in het leven dan alleen de PD. Het is gewoon veel werk wat je niet door 10 man kan laten doen omdat iedereen weer een andere werkwijze heeft. Ik en Hans zorgen dat alles gewoon lekker bijgewerkt word op moment dat dit uitkomt.

Ik denk dat we de meeste complete online database hebben die je zowel in het forum als extern kan bezoeken. En nogmaals we doen ons best om er alles in te krijgen maar niet altijd werken de importeurs lekker mee en niet altijd kunnen wij zelf eraan werken.

Als jij en Michel0911 zich zouden willen opofferen dan kunnen we jullie vertellen wat er moet gebeuren en hoe het gedaan moet worden. Ik denk dat je na 2 dagen de taken weer terug geeft want dan weet je wat er allemaal bij komt kijken. :)

Ja, ik weet dat het bijna niet te doen is, absoluut mee eens, daar gaat het voor mij ook niet om. Ik vind het juist knap dat de PD toch al zo vergevorderd
is.

p.s. is er inmiddels niet een soort van template/wizzard om foto's/info en film te uploaden in de PD ?

AWG

Registered User

dus het productendatabase krijgt een soort extra schaduwdatabase waar alle oudere artikelen in komen te staan, inclusief de oude collectie namen enzo??
of heb ik het nu niet goed begrepen:unsure:

als de oude artikelen door de nieuwe/gangbare heen komen te staan word het dan geen rommeltje??:eek:h:

desalniettemin blijft het een werelduitvinding voor de vuurwerkshoppers. :bigsmile:

affijn ik hoor of zie het wel.:amuse:

Bovenaan