Het mooiste legale vuurwerk wat je zelf hebt gekocht

R

Red Crackling

Guest
Hoi,

van al het legale vuurwerk dat jullie zelf hebben gekocht al die jaren. Wat is dan de mooiste stuk vuurwerk, dus die je misschien elk jaar opnieuw koopt, of die je nooit meer vergeet etc.

Het mooiste stuk vuurwerk (persoonlijk) was de Full Sky (25 schots) van Lidu afgestoken in Nederland op 1 januari 2006. Alle schoten waren Willows die naar je toe kwamen, letterlijk een regen van vuur over je heen, haha.

Meest teleurstellende was de Thunder King van Zena.

Vuurwerk023

Registered User
Stars over Paris vond ik vroeger altijd de mooiste pot (was toen een jaar of 10), nu op dit moment zal ik gaan voor de Tweelingen van Marijn vuurwerk, verwacht dat dat dit jaar gaat veranderen in 1 van de cakes van ZEN.
Grootste teleurstelling was The Beast van Herlat, bombettes kwamen niet hoog genoeg en er gingen maar 6 schoten af...

D

Deleted member 17038

Guest
Ik vind dit een lastige vraag hoor. Er is al zoveel moois voorbij gekomen. Maar de allereerste Sniper is dan denk ik nog steeds waar ik meteen aan moet denken. Echt super dik glitter goud dat bijna tot de grond kwam en lekker over je heen waaide :p

Meest teleurstellende.. mijn allereerste rotje? oh nee wacht mijn immortal gold 2 jaar geleden. Waar veel mensen een leuke of goede hadden gekregen werd ik teleurgesteld door een versie met hele kleine boeketten.

sprinkhaan

Registered User
Mischien niet de allermooiste maar wel 1 waar je steil van achteraf over slaat : de ataka 7 van lesli.

Teleurstellend was en is de pro box 1 van original .

GMP82

Zilveren Member
Er is op dit moment teveel moois op de markt. Teveel om uit te kiezen ;-)
Er zijn dan ook meerdere producten die een eervolle vermelding verdienen.

Echter pik ik er 2 uit; Ik koester warme herinneringen aan de "Giant Surprise" (toen die nog niet ondergebracht was in de next gen lijn). Voor die tijd schitterende dunne zilver/gouden regen en dat met slechts 10,5 gram per schot (19 schots 200 grammer). Deze heb ik dan ook meerdere jaren besteld, totdat de samenstelling veranderde :-(

Dit was de oorspronkelijke:
lesli_195_giant_surprise_groot.gif

Later kwamen er ook nieuwe labels (en werd hij verhoudingsgewijs ook te duur).
images
lesli_899_next_giant_surprise_groot.gif
195_lesli_overig_giant_surprise_08_groot.gif

Een tweede eervolle vermelding en een echte WOW factor; de Amazon. Wat een enorme mine komt daaruit.

Laatst bewerkt:

Koetje

Registered User
Toch wel het eerste jaar (1995?) Dat de Crown collectie op de markt kwam met de 200 gr cakes. Namen? sowieso de Super 4, heerlijke blokjes.

PyroGuy

Registered User
Hier ook de Sniper. Ik denk 2008/2009. Bizar hoe prachtig dat goud door de lucht bleef dwarrelen en twinkelen. Mooie mines, grote effecten, prachtig :lub:

Vuurwerk023

Registered User
Er is op dit moment teveel moois op de markt. Teveel om uit te kiezen ;-)
Er zijn dan ook meerdere producten die een eervolle vermelding verdienen.

Echter pik ik er 2 uit; Ik koester warme herinneringen aan de "Giant Surprise" (toen die nog niet ondergebracht was in de next gen lijn). Voor die tijd schitterende dunne zilver/gouden regen en dat met slechts 10,5 gram per schot (19 schots 200 grammer). Deze heb ik dan ook meerdere jaren besteld, totdat de samenstelling veranderde :-(

Dit was de oorspronkelijke:
lesli_195_giant_surprise_groot.gif

Later kwamen er ook nieuwe labels (en werd hij verhoudingsgewijs ook te duur).
images
lesli_899_next_giant_surprise_groot.gif
195_lesli_overig_giant_surprise_08_groot.gif

Een tweede eervolle vermelding en een echte WOW factor; de Amazon. Wat een enorme mine komt daaruit.

Die laatste heb ik een keer gratis gekregen, was een leuk potje :)

Moontan

Moderator
Medewerker
Leuke vraag, maar ook een hele lastige. Het is hetzelfde als je vraagt welke maaltijd het lekkerste is wat je ooit gegeten hebt.
Zoveel keuze. Duizenden vuurwerkproducten hebben we voor bij zien komen.

Maar goed, het zijn er een paar:

Uit mijn jeugd: de mitrailleurband: hele dag bezig met lospeuteren en 1 voor 1 aansteken. Vaak nog in de sneeuw ook.
Het eerste pakje astronauten van Schuurmans.

Later in de jaren 90/00 : zwaarder vuurwerk. De Big Box van Lidu

Tegenwoordig: Ik heb de meeste kick gekregen (en nog steeds) van de Zware Jongens( Nu Screw) van Marijn Vuurwerk

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Vroeger de Killerbees (crackling tails) van Wolff, Toen de batterijen kwamen de Si-Fu en de Super 4 van Crown. Toffe dingen toen.
Later meer 500-grammers waarbij de eerste verie van de Wolf (Schuurmans) er uit sprong. Zo ook de eerste versie van de Sky Screamers, Vette Marja en de Jaloers!

DioR

Registered User
GMP!!!! Jij begrijpt wat DE cake is! Giant Surprise! Ik weet nog goed toen ik hem gratis kreeg en voor het eerst afstak. Echt een beauty! Toen heb ik het jaar er op precies zoveel besteld dat ik hem weer gratis kreeg. Ook weer top. Het jaar er na kreeg ik hem ook gratis, en ineens dacht ik dat ik met een andere cake te maken had. Jammer dat toen de samenstelling was veranderd, maar deze cake vond ik echt een juweeltje! Die gouden regen was echt prachtig!

ifeelfine

Registered User
en dan kan de "gratis" variant geen eens tippen aan het origineel kan je nagaan. Cake is meerdere keren aangepast en teert nu nog op zijn oude glorie

petertje23

Registered User
Mooiste cake, ik denk de H2O van Pronk.

Slechtste, de Staatbaas.

Al heb ik vele verrassend goede/mooi cakes gehad,maar ook een aantal die tegenvielen.

tristen

Registered User
Afgelopen jaar een cake
gehad met Red Crackling, ja een Red Crackling Tail. Verder ken ik dit hele effect niet. Maar oké, de Pyroboy - Crackling Boy:

ik raad je de New Moon van Royal Fireworks aan! Secret Salute van Rubro ook een lekkere cake!

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan