Ik bedenk met net nog een 'irritante-buren verhaal' dat ik tijdens de jaarwisseling '07-'08 meemaakte.
Ik ben volledig nachtblind, zie dus niks in het donker (op lichtjes na) en ik kan de 31e s'avonds dus eigenlijk alleen in mn eigen achtertuin stoken. Dit zijn dan meestal wat pijlen, fonteinen en hier en daar een klein potje. Tegenover ons wonen mensen met een kat, en ze waren zo slim om dat arme beestje (doodsbang voor vuurwerk) op 31 December buiten te zetten. Erg verstandig maar niet heus, want s'avonds waren ze de kat opeens kwijt; hij kwam niet meer thuis.
Dus die eigenaar naar buiten met zo'n fluitje, hij heeft bijna 1,5 uur staan fluiten.
Maargoed, nu komt ie: Meneer dacht dat de kat niet meer thuis durfde te komen door MIJN geknal. Dus hij verzocht (nouja, eisde) dat ik direct geen vuurwerk meer zou afsteken tot de kat weer terug was. Een normaal mens zou dan aan de andere kant van de wijk verder stoken, maarja... Ik ben natuurlijk nachtblind en kon nergens anders heen.
Ik heb vervolgens na 3 kwartier 'staakt het vuren' weer een pijltje afgestoken omdat ik mijn oudjaarsavond niet wilde laten bederven. Dus mijn overbuurman helemaal over de zeik of ik de rest van de avond geen enkel stukje vuurwerk meer wilde afsteken.
Echt schandalig, maar om de lieve vrede te bewaren heb ik maar rustig aan gedaan die avond... Maar in het vervolg kan hij absoluut de pot op, hij moet zn kat maar binnen houden voortaan.