Jongeren lopen ook 's avonds op straat, tenminste hier zeker. Wat 's middags niet knalt knalt 's avonds. We zullen zien. Als jij je kind geen single shots, babypijlen etc meer geeft betekend niet dat iedereen dit doet. Ik denk dat het gros gewoon vuurwerk mag kopen wat hij/zij wil. En dan, ongelukken door onvoorzichtigheid/verkeerd gebruik van vuurwerk en vandalisme voorkom je niet door de afsteektijd te verkorten, maar door betere/harde aanpak en zorgen dat de veiligheidsmiddelen gebruikt worden.
Ik denk eigenlijk dat Scav hier wel een punt heeft. Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen: hardere/betere aanpak en zorgen dat veiligheidsmiddelen gebruikt worden.
Maar denk je dat als een groep jongeren over straat loopt op de 31ste, dat ze een babypijltje in een flesje zullen steken en ze stuk voor stuk af steken? Of dat er ook maar 1 van die gasten een vw-bril draagt, of een singleshot degelijk afsteekt? 90% van die singleshots word uit de hand afgeschoten, dan niet ondersteboven gezet en ja, daar gebeuren een ongelukken mee.
Een maatje van mij heeft een paar jaar terug perongeluk een singleshot bij een vrouw in haar nek geschoten.. Nee ik was er niet bij en stook nooit met hem maar toch. En dan niet van die 'ja jouw vrienden' aub, gewoon feit dat de jeugd niet serieus genoeg met vuurwerk omspringt, echte liefhebbers daar buiten gelaten natuurlijk.
Ik denk persoonlijk dat, hoe graag ik zelf ook overdag vuurwerk afsteek, het een hoop overlast en ongelukken zal schelen. En nogmaals: ik steek zelf ook graag overdag af. Geweldig toch dat magische 10uur moment als we allemaal weer los mogen en heel de dag als een gek buiten staan.
Fatsoenlijk eten is er niet bij, je handen helemaal zwart van het kruit en dan even snel een oliebol naar binnen proppen! Dat gevoel, magisch.