Herkennen jullie dit?

britain

Registered User
Ik betrap mij er altijd weer op, dat ik nu al soms buiten kom en tegen mijzelf zeg: gelukkig is het vandaag geen oud en nieuw! Of dat ik soms thuis kom, uit mijn auto stap en voor bij mijn flat kijk en bedenk: wat zou het nu een fantastisch oud en nieuw weertje zijn; geen wind, niet koud. Ik doe dat echt vaak bedacht ik mij zonet.

(Ik kom net thuis van mijn werk, en ben erg blij dat het vandaag geen 31 dec. is! :hehe!: )

Doen jullie dat ook? :) (ookal is het nu pas oktober :p )

stefantvs

Administrator
Medewerker
owww jah hoor ! herken dat zeker :p

Gebeurt bijna elke dag wel :) , Dan kijk ik naar buiten en dan zie ik allemaal vuurwerk voor me :p , of loop over een pleintje en dan kijk ik hoe je daar het beste het vuurwerk kan neer zetten, en ga zo maar door :p

Dus er is niks vreemds aan :p

blackpowder

Registered User
Ik herken dit niet perse.
Deze maanden ben ik meer bezig met wat voor vuurwerk ik wil.
In december gaat ik me bezig houden met het weer en ben ik ook zeker in het weertopic te vinden.
maar als je nu naar buiten kijkt moet ik je gelijk geven totaal geen stook weer ( 14 graden windkracht 6 en veel veel veel regen )

jetztgehtslos

Registered
Als het fris is en er een mooi blauwe lucht met een zacht briesje staat, dan heb ik dat gevoel wel ja. Zeker in de ochtend als het lang donker blijft, vandaag was ook de zon rond 8:00 uur pas op. De noot/houtachtige lucht of de geur van een open haard triggert dat gevoel nog meer.

Maar als het regent, dan baal ik ja. Dan denk ik wel eens bij mijzelf. Als je dit baggerweer nou maar niet hebt met oud en nieuw...

Laatst bewerkt:

Pancake77

Registered User
ik zou toch maar eens hulp zoeken :hehe!:

kan het wel begrijpen, het is altijd maar afwachten wat de weergoden ons op 31 december 0:00 gaan brengen.

Gorgel

Registered User
ik zou toch maar eens hulp zoeken :hehe!:

kan het wel begrijpen, het is altijd maar afwachten wat de weergoden ons op 31 december 0:00 gaan brengen.

ik heb dat altijd de laatste 2 weken van het oude jaar dat ik het weer in de gaten houd. En als ik dan die mismaakte kop en die debiele manier van praten van Piet Paulusma op tv zie en hoor dan slaat m'n humeur om van heel vrolijk naar depressief met agressieve neigingen... weer of geen weer!

Heb ik nu ook hulp nodig of is dit ook bij meerderen herkenbaar?

Mystifying Sage

Registered User
Ja hoor heel herkenbaar...

Zeker nu ik weer buiten moet roken....Sta je midden in de nacht buiten peukie te paffen...En sta ik alweer na te denken van goh best lekker weer om wat te stoken...Of juist niet...

Ik heb zelfs al gekeken wat de maanstand is voor de 31ste...is dat ziek? of niet? Die is trouwens erg ongunstig bijna volle maan namelijk... (http://www.kalender-365.nl/maankalender/2012/december.html) en hij komt rond 23 uur op...

Dus als het onbewolkt is? dan hebben we genoeg licht om de lontjes te vinden...

Gorgel

Registered User
De Enkhuizer almanak zit met alle voorspellingen ieder jaar opnieuw het dichtst bij wat het werkelijk wordt. Misschien moeten we die maar 's raadplegen.

funkie x

Registered User
ik herken dit helemaal, ze worden er thuis helemaal gek van! maarja dat werden ze sowieso al naarmate ik dichterbij oud en nieuw kom :hehe!:
die open haard geur, vroeger donker ( over twee weken gaat de tijd alweer om!! ) en steeds kouder, heerlijk!!

sw0rdys

Registered User
hehe leuk dat ik niet de enige ben!

hondjes uitlaten met mn vriendin, dit is mooi oudjaarsweer of het mag nog iets donkerder! :p
het liefst donker bewolkt, sneeuw op de grond en licht briesjes voor de rook :D

smilli

FPM Filmer
Ik denk dit het hele jaar door dus ik zou je niet druk maken:tounge:
Soms zeg ik wel eens tegen me pa, wat een klote weer met al die wind.
Maar je moet toch nergens naar toe? Nee maar als het vandaag oud en nieuw zou zijn...

shinji

Moderator
Medewerker
En ik maar denken dat ik gek ben, hehe. Alleen die mandarijnen herken ik niet zo, maar dat komt omdat het hier in de buurt altijd naar chrysanthemum ruikt denk.

Bovenaan