Herdertjes origineel circa '73

kanonslagen.com

Registered User
Hier de originele herdertjes kanonslagen en dit pakje is waarschijnlijk ook één van de eerste die in Nederland te verkrijgen waren volgens mij. Dit label is ook weer iets anders opgemaakt dan wij tot nu toe kende en was voor mij ook een complete verrassing . Ook de importeur aanduiding "E " kan ik niet goed plaatsen, misschien dat hier iemand iets vanaf weet?

shising73.jpg

Enjoy it

RNBakker

Registered User
Dan zijn de herdertjes nog best lang verkrijgbaar geweest. Want ook ik heb deze nog gehad. Terwijl ik in 1973 pas 4 jaar was.

engrealat

Registered User
Dan zijn de herdertjes nog best lang verkrijgbaar geweest. Want ook ik heb deze nog gehad. Terwijl ik in 1973 pas 4 jaar was.

Ja, dat zit ik me eigelijk ook te bedenken....

Was ook 4 jaar, en toen stak ik net zoals RNBakker nog geen vuurwerk af..
(Of liep je toen al wel te knalle R. ? :cheesy:)

Ben begonnen met stoken op ongeveer 12 jarige leeftijd dus ja...die dingen zijn lang in omloop geweest.

Absoluut jeugseniment ! Ongetwijfeld een mooie aanvulling op je verzameling.

Groeten,

Jeroen.

RNBakker

Registered User
Mmm vreemd want de herdertjes kanonslagen zijn rond 1979 verdwenen van de markt, misschien restanten in de latere jaren?

In 1979 was ik 'al' 10. En toen liepen we hele dagen met een grote groep door de wijk.
Zou best kunnen dat ik ze afgestoken heb zien worden, in plaats van dat ik dat zelf deed.
In die tijd kwam ik waarschijnlijk niet verder dan baby rotjes en piraten.

kanonslagen.com

Registered User
Vaak is het zo dat wanneer je met E nummers te maken hebt het is bedoelt voor de Export vandaar de E.

Ben er niet volledig zeker van, is een suggestie.
(don't shoot the messenger)

Dat zou idd kunnen voor die tijd dus moet het wel één van de eerste pakjes zijn want anders had er wel een importeur bij gestaan bv Ma, LE, JBU,Beko, Kat. Ik zal in het nieuwe jaar eens navraag doen bij Leslie, want m'n gevoel zegt toch dat het een beetje die kant in wijst. hahaha Forensic detectives :nuts:

marfun

Registered User
Geweldig.
Ik heb de Herdertjes ook gehad.Ben nu 48 jaar maar nog steeds Vuurwerk gek.
Goeie klappers en dan die lucht/rook lekker sniffen ook je vingers roken zo lekker
naar smuilend papier.

roelz

Registered User
Kan het even niet laten om een scan van het label te plaatsen.. :love:
10004-herders450.jpg

Rauwe scan, geen photoshop tools gebruikt. Prachtplaat, geen l*lverhalen over dB's, kruitinhoud en 100 meter afstand nemen. Het aantal kleur tinten overtreft die van sommige moderne bankbiljetten, pff.. En zo deden de Chinezen dat in de seventies. De etiketten om de knallers zelf zijn van dezelfde kwaliteit, naadloos er om heen geplakt, de rotjes meten ook exact 2½" x ½". Die smerige klei rommel van tegenwoordig noemen ze hier en daar schaamteloos ook 'Shising Crackers'. :mad: Je moet het maar durven..
Zo, dat lucht op.. :blink1:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Het aantal kleur tinten overtreft die van sommige moderne bankbiljetten, pff..

Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik heb toevallig 2 weken geleden naar een site gekeken, waar onze oude vertrouwde Gulden briefjes op stonden.
Wat een prachtig geld is er naar de knoppen geholpen, door Den Haag en Brussel.
Maar ik ga offtopic.

De afwerking van deze knallers is schitterend te noemen.
Gelukkig kunnen we een soort van deze nogstaligische knallers nog bij Orginal kopen.
Maar de Shising crackers die in Nederland verkocht worden, moeten wat mij betreft onder noemer waardeloos prut vuurwerk geplaatst worden.
Maaar gelukkig zijn er nog uitzonderingen.

Bedankt voor het delen Roelz.:idea:

Bovenaan