HDV Camera's

Arjan

Registered User
Die 43mm hoek is idd wel erg blurry zeg!

Je zou zeggen dat dan juist de 43mm prima moet werken als je het zo eens bekijkt. De afstand van de opzetlens t.o.v. de camera word namelijk vergroot door de ring ertussen dus theoretisch zou dat beeldtechnisch nadelig kunnen zijn :blink1:

Vraag aan chainthunder1, heb je toevallig beelden waarbij je dit constateerde? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het probleem dan met die 43mm lens. Was het niet vochtig/koud die avonden dat je ermee filmde? Dat is weer heel wat anders, dan is gewoon je lens beslagen en dan zie je idd alleen maar wazige strepen :laugh:

Laatst bewerkt:
Ik had last van dat van die nare "strepen" links, rechts, boven & beneden op me 43mm mount lens had..

hier filmpje waar je dat wel kan zien: Klik hier op de film van hilversum kan je beetje zien wat bedoel vooral na 01:00 minuut met de tails

Laatst bewerkt:

Patrick

Registered User
Hmm is twijfelachtig dat zozeer door de lens kwam. Het ziet er namelijk uit alsof de lens vies of vochtig was. Een vingerafdruk of veeg is al fataal op een groothoeklens.

Hmm is twijfelachtig dat zozeer door de lens kwam. Het ziet er namelijk uit alsof de lens vies of vochtig was. Een vingerafdruk of veeg is al fataal op een groothoeklens.

de lens was zelf brandschoon :blink1: poetste de lens elke keer voor de show zodat geen veeg niks op zit :push:

iedergeval het was wel jammer met die vegen maar heb hem gewoon verkocht via marktplaats.

Hou het voorlopig wel ff zonder groothoek lens :) want binnenkort als mee zit nieuwe videocamera :nuts:

Arjan

Registered User
Hou het voorlopig wel ff zonder groothoek lens :) want binnenkort als mee zit nieuwe videocamera :nuts:

Ja wel vaag, maar het ziet eruit dat e.a. niet helemaal lekker zat iig, heb dit nog nooit gezien op de originele Canon groothoek.. Enuh nieuwe cam? Je hebt deze nog geen 6 maanden ofzo? :cheesy: Welke word het?

Patrick

Registered User
Nog even van de Raynox site!:

With Canon HV20 HDV camcorder in use, it is recommended to mount the RA5243A adapter ring onto HD-6600-52 or DCR-6600PRO wide angle lenses to obtain an optimum image quality, rather than using HD-6600-43 direct on the camera lens.

Patrick

Registered User
Zo ik heb de Raynox 6600 52mm Pro lens + Adapter ontvangen. Het setje kostte me 104 euro (excl. verzending) bij Fotokonijnenberg.

De eerste test ziet er erg goed uit, filmpje:
http://www.vuurwerkfan.nl/raynox.wmv

Nog in de verpakking:
raynox01.jpg

Lens zit in een mooie stevige bewaardoos:
raynox02.jpg

De lens en de adapterring:
raynox03.jpg

De lens op de camera:
raynox06.jpg

Daarnaast heb ik op Ebay een goedkoop setje batterijen besteld (5 euro per batterij). De duur van de batterij valt verbluffend goed mee. Al met al kreeg ik in via een constante opname 100 minuten op een bandje gevuld. De camera stond gedurende 2 uur aan. De batterij is net iets dikker dan de oorspronkelijk meegeleverde Canon.

raynox04.jpg

raynox05.jpg

Patrick

Registered User
Ik heb trouwens nog een leuke gadget gevonden voor alle mensen met een HV20/HV30 die in het bezit zijn van een Canon Wide lens of een Raynox Wide lens.

Een zonnekap (en een hele stoere ook :blink1:, en houdt ook nog eens overtollige flares uit je beeld)

hv30.jpg

(plaatje van HV30 met Raynox 6600 en Lenskap) Ziet dat er mooi uit of niet? :love:

Hij schijnt qua pasvorm goed aan te sluiten op de Raynox. Op de Canon lens schijnt hij ietsje losser te zitten maar dit is modificeerbaar. (meer info hier: http://www.hv20.com/showthread.php?t=1754)

Ik heb even geïnformeerd bij Canonparts Nederland..
De lenskap kost 31,09 en dat is inclusief verzending/administratie en verpakkingskosten (helaas wel 15 euro).

Te bestellen bij www.etbass.nl

Laatst bewerkt:

*kevin*

Registered User
ik ben eigenlijk op zoek naar een andere camera, heb nu een panansonic nv-gs320 die opzich leuke beelden maakt maar het moet beter kunnen denk ik. ik zag nu dat canon een cash-back aktie had waarbij de canon hv-30 nog maar op 725 euro kwam dit brengt mij echter een beetje op een twijfel punt of deze het geld echt waar maakt tov van panasonic. zijn er nog betere/andere camera's die beter presteren, ik vind namelijk toch dat bij de panasonic de kwaliteit te ver achteruit gaat als het totaal op dvd staat en dan op een redelijk lcd tv aan kijken bent, dan heb ik het vooral over beelden in het donker gemaakt. heb zelf al veel met de instellingen gespeeld en heb de ruis die dan in het beeld kwam dan nog redelijk te weten onderdrukken.

als iemand tips, ideen of sugesties heeft hoor ik het graag.

KrimpenDrummer

Registered User
Ik heb ook opnames gemaakt een semi-professionele camera, nu heb ik dus een film van bijna andershalf uur, toen ik hem renderde als .AVI was ie 74 GB... x_x hoe doen jullie? Een converter eroverheen rossen of een plug-in downloaden?

KruitFreak

Registered User
Ik heb sinds kort een Canon HV30 in mijn bezit als ondersteuning van de SOny HDV-FX1 die vaak te zwaar is om heel de dag mee te lopen. Ik heb er zelf alleen de laatste vakantie mee gefilmd dus nog geen vuurwerk. De beelden overdag waren heerlijk scherp maar de beelden van savonds vallen me een beetje tegen. Dit zal te maken hebben met mijn instellingen die ik nog niet ingesteld heb (hehehe). Voor ik straks 3 shows gaat filmen met de verkeerde instellingen (zonde van de show) zou ik graag willen weten welke instellingen je gebruikt op de HV20 van Canon. Jou beelden zien er namelijk er strak uit en is naar mijn mening erg goed te noemen.

Heb je inmiddels al meer ervaring met het filmen van vuurwerk met deze camera? In mijn omgeving zie ik regelmatig leuke aanbiedingen van de HV30 en ik zit eraan te denken om hem misschien aan te schaffen, liefst vóór dit oudjaar.

Ik film nu met een Sony DCR SR52, op zich een prima camera en het geluid vind ik erg goed. Wat ik mis zijn toch nog wat meer heldere beelden en vandaar dat ik wil overgaan op HD camera met mogelijk groothoeklens en externe richtmicrofoon.

Advies of ervaringen zijn van harte welkom!

d3vy

Registered User
Heb je inmiddels al meer ervaring met het filmen van vuurwerk met deze camera? In mijn omgeving zie ik regelmatig leuke aanbiedingen van de HV30 en ik zit eraan te denken om hem misschien aan te schaffen, liefst vóór dit oudjaar.

Ik film nu met een Sony DCR SR52, op zich een prima camera en het geluid vind ik erg goed. Wat ik mis zijn toch nog wat meer heldere beelden en vandaar dat ik wil overgaan op HD camera met mogelijk groothoeklens en externe richtmicrofoon.

Advies of ervaringen zijn van harte welkom!

Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Graag zou ik deze camera ook voor de jaarwisseling aanschaffen. Ik heb Tony laatst gevraagd in de chat maar hij gaf aan nog geen vuurwerk met deze camera gefilmd te hebben. Wellicht zijn er anderen die er ervaring mee hebben?

@ TT Thunder: Kun je een voorbeeld geven waar je een leuke aanbieding van de HV30 hebt gezien? misschien heb ik er ook wat aan :smile:

Tony

Administrator
Medewerker
Kijk naar de films van AFCAJAX. Die zijn genomen met de HV20.
Crazy Fireworks heeft volgens mij een HV30 en Gerwin van Vuurwerkcrew heeft er nu ook 1 en daarmee de films van Marijn gefilmd. De spanjool die mij HV30 nu heeft voor de test was er lyrisch over. Die heeft er het festival in Oktober (Valencia) mee gefilmd en die vond hem helemaal top en die is best wat gewend.

KruitFreak

Registered User
Wat ik lees bij AFC AJAX en anderen is dat zij ieder met handmatig instellingen werken terwijl deze camera ook een aparte vuurwerkstand heeft. Je zou zeggen dat deze stand er niet voor niets op zit, zijn de ervaringen hiermee zo slecht?

Op mijn huidige Sony DCR-SR52 camera filmde ik vuurwerk in het donker altijd met de vuurwerkstand en dat gaf best mooie resultaten, ook met goed geluid. Aan de andere kant zal het ook aan mijn ervaring liggen omdat ik me nooit erg heb verdiept in de handmatige instellingen van een video camera.

Grouver

Registered User
Ik had bij de zena trophy als eerst me nieuwe HV30 uitgetest.
Bevalt uitermate goed. :)

En ik heb ook nog even de Salute finale online gezet.
De kwaliteit is iets minder I.V.M Compressie naar .wmv

Direct Download >>

Binnenkort komt er ook nog een Canon WD 43 groot hoek lens op.

Ik zit nu alleen te twijfelen of ik er ook nog een Rode stereo Videomic er op moet zetten.

Kan iemand mij wat vertellen over de 'Rode Stereo Videomic' ?

-Roy-

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Ik ga vandaag voor het eerst maar eens een avond show filmen met de canon HV30. Ik heb de settings van Patrick overgenomen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Patrick

Registered User
Wat ik lees bij AFC AJAX en anderen is dat zij ieder met handmatig instellingen werken terwijl deze camera ook een aparte vuurwerkstand heeft. Je zou zeggen dat deze stand er niet voor niets op zit, zijn de ervaringen hiermee zo slecht?

Op mijn huidige Sony DCR-SR52 camera filmde ik vuurwerk in het donker altijd met de vuurwerkstand en dat gaf best mooie resultaten, ook met goed geluid. Aan de andere kant zal het ook aan mijn ervaring liggen omdat ik me nooit erg heb verdiept in de handmatige instellingen van een video camera.

De vuurwerkstand heeft een soort van vertragingseffekt in het beeld. Denk een sluitertijd die net iets onder het normale ligt, waardoor je vuurwerk dus een soort van blurry gloed krijgt. En persoonlijk vind ik dat er voor geen meter uitzien.

Ik ga vandaag voor het eerst maar eens een avond show filmen met de canon HV30. Ik heb de settings van Patrick overgenomen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Hoop dat je het droog houdt :unsure:

Laatst bewerkt:
Bovenaan