...
En ik ga toch maar de Canon lens halen zoals Arjan zegt dat die HD-Ready lens is, en die lens moet ik dus wel hebben en geen Niet HD-Ready lens. ...
Die Canon lens is inderdaad prima. Maar voor de goede orde; de genoemde Raynox lens is tevens geschikt voor HD videoregistratie. Ze zijn in dat opzicht dus identiek. Alleen jouw persoonlijke voorkeur of recensies van derden kunnen dan de doorslag geven mijns inziens. Zet je wat testfootage online als je de Canon lens binnen hebt?
@AfcAjax
Inderdaad een discussie met een baard, over die verschillende tapes. Gaan we hier beter niet doen. Ik heb met mijn oude Sony (ruim 160 verschillende tapes) nooit gezeur mee gehad, maar zelfs toen al leefde dit verhaal. Met de aanschaf van de nieuwe cam heb ik een doos met 10 Panasonic tapes kado gekregen. Deze gebruik ik nu naar volle tevredenheid, al kan ik natuurlijk nog niets zeggen over de duurzaamheid. Deze Panasonic tapes kosten 20 euro per 10. Da's dus 2 euro per stuk. Prima prijs dus. Een HDV uitvoering van diezelfde tape kost rond de 5 euro. Maar let wel; deze komen van dezelfde moederband als de normale tapes. Het betreft echter de tape rond het hart van deze rol, omdat de dichtheid van het opslagmateriaal daar volgens tests het hoogst is. Minder
kans op glitches of storingen dus.
Maar ook daar staan alweer hele discussies op diverse sites mee volgeschreven. Het is maar waar je je energie in wil steken :toung: Mijn lokale videoshop moest hard lachen toen ik hem naar het verschil vroeg tussen beide tapesoorten. Hij meldde dat ze gewoon hetzelfde zijn. Alleen een andere verpakking en een andere prijs. Puur marketing, aldus deze winkelier. Er zijn wel echt betere tapes te koop volgens hem, maar die kosten rond de 25 euro per stuk en hebben een ander soort materiaal op de band zitten. En de kwaliteit zit 'm dan meer in de duurzaamheid op termijn.
Cameo